asha imi inchipuiam shi eu ca unii ajung in iad ca shi in pilda cu "bogatul" nemilostiv shi saracul Lazar, Lazar a carui demnitate i-a fost pastrata in saracia lui plina de "bube" pe care i le lingeau shi cainii chiar daca toata ziua shedea la marginea domeniilor bogatului pentru a primi shi el o coaje de paine... deci de aici tragem concluzia ca bogatul a ajuns intr-un deshrt dureros al sufletului de unde se tanguia catre Avraam sa-l lase pe Lazar sa-shi inmoaie degetul in apa shi sa-i dea shi lui, iata ca acum mana cea plina de bube era primita pentru a-l racori, doar ca era prea tarziu, fiindca prapastia dintre rai shi iad asha era zidita incat nu puteau trece unii la altzii...
dar imi inchipuiam, adica banuiam ca exista mai multe stari ale mortzii shi ale invierii shi judecatzii pornite de Iisus Hristos care a inviat din mortzi...
shi anume:
-moartea ca un fel de somn, adica o totala inconshtientza shi absentza, exact asha cum ai somnul fara vise cand nu shtii nimic de tine, pana la judecata sau inviere
-moartea ca o petrecere intr-o stare conshtienta de existentza fie in iad unde te chinui fie in rai unde te bucuri de existentza pana la judecata finala, deci o stare de ashteptare in care ai o situatzie nedecisa
-moartea ca o trecere definitiva shi veshnica fie in rai, fie in iad, aplicandu-se asupra ta toate judecattzile finale in fatza tuturor duhurilor rautatzii shi ale Dreptului Judecator Hristos cel milostiv, adica in fatza celor ce te parasc de pacate shi cei ce te apara (ingerii lui Hristos) ca sa primeshti moshtenirea veshnica...
dar eu ma gandesc ca abea apoi, in RAI urmeaza adevarata judecata, ca asta nu este decat un fel de drum, dar abea ajuns in rai se va demonstra prin existentza ta daca intr-adevar nu cumva dupa ce a primit margaritarul, daca nu cumva "raso-porcul" (ma refer la un animal fantoma care combina insushirile celor doua animale nevinovate) amintindu-shi viatza cea plina de pacate nu se reuntoarece la troaca shi apoi incepe sa vina sa te rupa...
shi toate aceste mortzi shi invieri Domnul este, adica Viatza pentru oameni Domnul este! deci prin aceasta am impresia ca se intzelege ca nici un fel de moarte a omului sau inviere a sa, sau loc sau stare de rai sau iad nu se face fara voia shi hotararea lui Hristos... deci este shi un fel de taina a mortzii shi a vietzii, ca nimeni sa nu poata sa afirme cu sigurantza ce i se va intampla unuia sau altuia, caci Domnul este cel ce da plata fiecaruia shi rashplata Lui este cu EL....
|