
28.12.2012, 20:31:32
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
|
|
Citat:
În prealabil postat de sophia
1. Sunt in asentimentul lui Annemarie3 - daca preotii ar sti sa ne explice, sa comunice, altfel ar fi.
Dar sunt probleme pe care am impresia ca ei insisi nu le stiu. Fiecare are alte pareri.Nu mai insist.
|
Daca ne uitam in Levitic unde se vorbeste de necuratia femeii, vedem ca aceasta nu se refera la o stare de pacat, deci eu privesc toate acele “interdictii” de a merge la biserica, mai degraba ca o consideratie pentru femeie, ca o manifestare a atentiei fata de sanatatea ei, e adevarat, scrise pe un ton specific mentalitatii si normelor culturale ale vremii. Aceste elemente ale traditiei ebraice au supravietuit in practica bisericeasca pana in zilele noastre, fiind idealizate ca element al traditiei, cu toate ca conditiile de igiena s-au schimbat de atunci. Probabil marea majoritate a femeilor sunt in asentimentul tau si se intreaba in gand: de ce in perioada menstruatiei n-ai voie sa te apropii de cele sfinte (icoane, moaste,anafura, aghiasma), doar nu le spurci (asta ar fi o superstitie), caci daca ar intreba cu voce tare pe barbati, cum sunt sfatuite sa faca atunci cand au nelamuriri, rapid ar fi puse la zid si catalogate drept neascultatoare, necredincioase si feministe. Cum nu e insa o problema vitala, lasi cum vor ei si nu-ti mai bati capul, ca n-are rost. Ramane o taina neelucidata. Orice canon are un rost si trebuie vazut si cand s-a dat ca sa intelegi contextul, daca nu, naste confuzii majore. Cel mai tare m-a surprins acela care prevede ca lauza sa nu intre in dormitor daca acolo e pruncul ei botezat, a lui Timotei din Alexandria.
Last edited by ioanna; 28.12.2012 at 20:53:14.
|