
31.12.2012, 20:16:53
|
|
Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
In primul rind eu nu am cunostiinta de acel canon despre care se tot povesteste .
Cind l-oi citi cu ochii mei , ca sa vad precis ce spune si presupune , atunci am sa comentez si am sa tin seama de el .
Pina nu stiu despre ce este vorba (vazind cu ochii mei !) insa am sa tac !
In al doilea rind , de ce va mirati , nu stiti ca eu deobicei urmaresc sa incurc lumea , sa o derutez ?
Credeam ca deja ati inteles asta !?
|
In Pidalion se gaseste acest canon.
M-am uitat in Pidalion si nu am gasit in Canoanele Sf.Timotei al Alexandriei canon legat de femeia lauza, asa cum a afirmat o colega de forum. L-am gasit cuprins in Canoanele Sfantului Nikifor Marturisitorul (pagina 538). Spune asa:
"Canoanele cele 37 ale lui Sfântului Nikifor patriarhului Constantinopolului Mărturisitorului, din bisericeștile sale alcătuiri, și ale Sfinților Părinți celor împreună cu el.
[...]
CANONUL 37
De va naște muierea, și pruncul se primejduiește să moară, fiind de trei, sau de cinci zile, pruncul adică să se boteze, dar altă muiere botezată și curată se cuvine a apleca pe prunc. Și maica lui nici se cuvine a intra acolo unde este pruncul, nici măcar a-l apuca în mâini, până ce desăvârșit se va curăți după 40 de zile, și va lua de la preot rugăciunea.[1]
[1] Canonul acesta, precum mai înainte am zis, în oarecare manuscrise nu se află, iar întru unele se află. Deci de are chip muierea ce a născut pe prunc, se cade a se păzi rânduiala aceasta. Iar de nu are chip a găsi pe alta să-l aplece, se iartă și însăși maica, măcar necurată fiind, a apleca pe prunc, precum zice Petru hartofilaxul. În răspunsul 20 foaia 1003 în tomul al 2-lea al practicalelor. "
Last edited by Laura19; 31.12.2012 at 20:19:39.
|