Subiect: Pacatul
View Single Post
  #152  
Vechi 02.01.2013, 00:49:10
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de George.m Vezi mesajul
Cuviosul Sofronie Saharov arata ca pacatul, inteles ca indepartare de viata adevarata, are urmari asupra savarsitorului, dar si asupra intregii lumi:

Odata savarsit, pacatul se repercuteaza asupra starii psihice si fizice a omului care l-a comis; el se rasfrange in infatisarea sa exterioara si influenteaza asupra destinului sau personal; se revarsa inevitabil dincolo de limitele vietii individuale a pacatosului, pentru a ingreuna si mai mult povara raului ce apasa asupra vietii intregii umanitati si, prin urmare, afecteaza destinul intregii lumi.

Nu numai pacatul stramosului nostru Adam a avut consecinte de amploare cosmica, ci orice pacat, aratat sau ascuns, al fiecaruia dintre noi se repercuteaza asupra destinului lumii intregi.
In primul rand pacatul ne desparte de Dumnezeu si devenim niste exilati , departe de Dumnezeu, suntem "morti in greselile si pacatele nostre "pe care le-am savarsit (Efeseni 2:1).Aceasta si explica nelinistea continua a omului modern si adeversc spusele Sfantului Augustin :„Pentru Tine insuti ne-ai creat Tu, iar inimile noastre sunt nelinistite, pana nu se odihnesc in Tine”. . .
Robia pacatului este cea mai grea , insasi Mantuitorul spune in Ioan 8:32-34 : " Adevarat , adevarat va spun. . . , ca oricine traieste in pacat , este rob al pacatului ", iar Apostolul Pavel in Epistolele sale arata in multe locuri aceasta stare de robie << Ati fost robi ai pacatului >>sau <<Noi toti odinoara traim in poftele pamantesti , cand faceam voile firii noastre pamantesti si ale gandurilor noastre >>( Efeseni 2:3 ) , si exemplele pot continua unde se pune accentul pe robia pacatului : <<Si noi eram odata fara minte , neascultatori , rataciti , robiti de tot felul de pofte si placeri >>( Tit 3;3 ) .
Robia pacatului este grea , apasatoare , duce precum am spus la neliniste si multa tulburare launtrica .
Apostolul Iacov vede un alt pericol , trecut cu vederea de noi in multe cazuri, pericolul omului limbut , galcevitor , barfitor , sau cum vreti dvs. sa-i spuneti . Oare cati dintre cei care merg sa se spovedeasca nu spun : am clevetit , am barfit . . . , ne-a devenit deja ceva obisnuit , banal , dar grav daca stam bine in a analiza. Iata ca Apostolul spune la un moment dat ca daca cineva "nu gresese in vorbire , este un om desavarsit , si poate sa-si tina in frau tot trupul " . Vedeti cum se leaga , cum exista un lant al pacatelor , si din pacate mici se nasc cele mari . In alta parte spune atat de adevarat ca << limba este un madular mic , si se faleste cu lucruri mari >>. Ap. Iacov spune atat de adevarat , ca noi oamenii am reusit sa imblanzim multe fiare de pe pamantul asta , dar , spune el : <<dar limba nici un om nu o poate imblanzi >>
Fara ajutorul Lui , nu putem iesi din acest lant al pacatelor , dar lipsa de vointa este numai si numai a noastra .
Avem nevoie de doctor , avem nevoie de El , caci << Nu cei sanatosi au trebuinta de doctor, ci cei bolnavi. N-am venit sa chem la pocainta pe cei neprihaniti , ci pe cei pacatosi >>( Luca 5:31-32 )
Un an nou cu impliniri si pacate din ce in ce mai putine !
Asa sa ne ajute Dumnezeu!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 02.01.2013 at 00:52:24.
Reply With Quote