Am scapat de PDL SI am dat de mafia rosie
Pentru securitate energetica a tarii si reducerea dependentei de importurile de gaz metan si combustibili luate urmatoarele masuri:
-terminarea lucrarilor la centrala de la Cernavoda si la hidrocentralele din tara, inclusiv cu parteneriate publice-private. Pastrate cateva termocentrale care sa fie modernizate, fie pe gaz fie pe pacura sau huila, iar CET-urile locale trebuie sa treaca la consiliile locale. Marirea capacitatii sistemului energetic national, pentru a putea prelua sporul de putere de la noile centrale eoliene!
-realizarea unor contracte directe si avantajoase, fara firme intermediare, pentru achizitionarea si transportul gazului metan din Rusia (contract direct intre "Trasngaz"" si ""GAZPROM"")
-reglentata mai bine piata de energie electrica! Companiile de stat sa achizitioneze energie electrica numai pe bursa, si nu prin contracte "cu dedicatie""!
4. Transportul si telecomunicatii
-Aici investitiile concentrate in primul rand in transpor feroviar! Prea avem obsesia cu autostrazile, si am uitat de un mod de transport mult mai economic si eficient, care in alte tari este promovat si sustinut (Austria, Germania, Franta, Polonia, etc)- cel feroviar!
In primul rand, investitii majore in reabilitarea si reconstructia infrastructurii feroviare, lucrarile trebuind sa fie facute cu firme de prestigiu din tara si din strainatate! In momentul cand CFR-Infrastructura incheie un contract de reabilitare sau de refacere a unei linii de cale ferata cu o firma privata, aceea firma trebuie aleasa dupa urmatoarele criterii: experienta in domeniu (minim 20 de ani!), situatia financiara a firmei, rezultatele anterioare, garantia oferita pe lucrare si abia la urma pretul licitat!
Apoi toate contractele de servici si prestari incheiate de CFR-Infrastructura sau CFR-Calatori cu diverse firme private sa fie verificate la sange, cele dezavatoajoase sa fie anulate! Pe cat posibil, lucrarile de intretinere a infrastructurii, materialului rulant si sistemelor de siguranta circulatiei sa fie facute in regie proprie, cu oamenii companiilor!
Apoi statul sa ia masuri de promovare si sustinere a transportului feroviar: energia electrica achizitionata de companiile feroviare sa fie achizitionata cea mai ieftina de la ""Nuclerelectrica"" sau ""Hidroelectrica"", eliminati intermediarii, motorina folosita in activitatea de exploadare feroviara sa nu mai fie accizata, ARR-ul sa nu mai dea licente de transport interurban de calatori rutier pe trasee paralele cu calea ferata, iar operatorii privati de transport feroviar, care se dovedesc seriosi, sa fie stimulati de stat (reduceri de impozite, eliminarea taxelor vamale la achizitia de material rulant feroviar nou, etc)
Liniile secundare intradevar e bine sa fie inchiriate unor operatori privati, insa in contractele de inchiriere stabilite niste conditii si obligatii clare a acelor operatori, in sensul mentinerii parametrilor si exploadarii in conditii de siguranta a circulatiei a acelor linii si de intretinere a lor!
Apoi investitii si in transportul naval (reabilitarea infrastructurii portuare, stabilirea unui regim de taxare si de navofolosire a acestora de catre operatorii privati a acestor dotari intr-un mod avantajos, pentru atragerea de operatori de transport naval in Romania)!
Valorificarea potentialului Romaniei, ca tara aflata la capatul cai navigabile Marea Nordului- Marea Neagra!
La transport aerian, flota TAROM cuprinde in prezent avioane destul de noi! Exploadate acele rute profitabile, unde exista cele mai mari incasari si aderarea la una din cele doua äliante aviatice"" de pe plan mondial!
Stabilit care aeroporturi raman la Ministerul Transporturile, iar celelalte sa fie in administrarea consiliilor judetene, care stiu mai bine ce investitii trebuie facute!
|