Citat:
În prealabil postat de penticostalul
Nu îți este îngăduit să interpretezi Mărturisirea de Credință a Cultului Penticostal din România.
Pentru că nu o cunoști decât de pe google și nu ai proprietatea termenilor.
|
Asta mi se pare ca poate candida la cel mai absurd lucru citit de mine pe forum pana acum. Tu scrii cu aroganta pe care o afisezi intotdeauna in mesajele tale "
Niciunul dintre ei nu gustă ghiveciul de năzbâtii teologice pe care l-a gătit Cătălin", iar cand eu citez ce spune doctrina sectei tu spui ca "Nu îți este îngăduit să interpretezi Mărturisirea de Credință a Cultului Penticostal din România." Dar sa caut pe google cuvantul penticostal ne este ingaduit? Ca tot suntem la tema cu inchizitia, din "nu iti este ingaduit" pare ca te visezi un inchizitor.
Asta cu atat mai mult cu cat chiar tu dadeai lectii de ortodoxie cand erai activ pe forum, decideai cine e ortodox si cine nu si ce probleme are fiecare cu ortodoxia si in general. Dar sa abereze fiecare neoprotestant despre ortodoxie pe un forum ortodox este ingaduit, nu-i asa?
Citat:
În prealabil postat de penticostalul
Faptele bune sunt importante NUMAI în contextul credinței în Hristos. Cred că nici ortodocșii nu afirmă că un ateu care face fapte bune este un bun creștin
|
Discutia cu userul adventist pornise de la afirmatia mea ca si protestantii cred ca sunt sfinti, la fel ca si titlul dat papei. El a sarit ca nu e asa. Se pare ca voi n-ati inteles doctrina protesatanta in care ati intrat. Ce inseamna Sola Fide a lui Luther? De ce nu scrie numai Fide, nu si Sola. La fel cum Sola Scriptura inseamna excluderea Sfintei Traditii, cam la asta bate. Parintele Cleopa spunea ca Luther a vrut sa scoata Epistola Sf. Iacov pentru ca scria "credinta fara fapte este moarta" si termina Sola Fide.
Tot ce am afirmat eu scrie in doctrina penticostala, care nu e de fapt numai a lor, e de la Luther. Porneste de la o conceptie diferita de cea adevarata, ortodoxa, ca prin caderea lui Adam omul a cazut de tot si nu mai e capabil sa faca fapte bune. De aceea doar harul ii face sa faca fapte bune, de aici Sola Gratia. Uite aici invatatura protestanta:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Cele_cinci_sola
Cum scrie si acolo "de asemenea, se afirmă monergismul în mântuire: numai Dumnezeu acționează pentru a-l mântui pe păcătos. Puterea de mântuire nu revine păcătosului în nici o măsură, spre deosebire de sinergism..."
Din aceasta cauza "Justificarea (adică, declarația de nevinovăție dată de Dumnezeu) e primită numai prin credință, nu prin fapte bune, deși în teologia protestantă clasică credința este automat însoțită de fapte bune. Această doctrină poate fi rezumată în formula "Credința dă justificarea și fapte bune",care e în contrast cu formula romano-catolică "Credința și faptele bune dau justificarea". "Acest punct e uneori numit cauza sau principiul material al Reformei, fiind principala diferență doctrinară pentru Martin Luther și ceilalți reformatori. Luther o numea "doctrina în funcție de care biserica stă sau se prăbușește".
In articol e o paralela intre invatatura catolica si cea protestanta.
In ortodoxie e ceva total diferit, in primul rand "Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune." Harul se impleteste cu vointa omului, cu faptele bune, este o sinergie, diferit fata de invatatura protestanta, unde harul face totul.