View Single Post
  #320  
Vechi 25.01.2013, 09:21:06
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Într-un anume sens Petru era într-un fel peste ceilalți apostoli și cel puțin aceasta este ceea ce ne transmit anumite fragmente, dar de aici și până la șeful suprem în materie de credință și celelalte este cale lungă. Am spus și repet că nu pot să îmi explic cum pot totuși unii să creadă că, deși există mai multe izvoare ale revelației dumnezeiești în Noul Testament, Petru ar fi avut vreun astfel de rol și titlu de șef suprem în materie de probleme de credință în sânul creștinismului primar, și mai mult să atribuie presupusului succesor al lui Petru, papa, aceleași titluri. Se leagă de câteva citate din Biblie legate de Petru, citate care se pot interpreta în mai multe feluri, dar nu văd un lucru esențial, sau se fac că nu văd, că există mai multe izvoare ale revelației, cu alte cuvinte există mai multe autorități în materie de credință, în materie de învățătură considerată revelată, nici o carte din Noul Testament neavând vreun "nihil obstat" prin ea semnat de cancelaria "petrină". Am ridicat și în postările de mai sus această problemă și aștept să văd dacă are cineva argumente împotriva acestei poziții, pentru că dacă e greșită nu voi ezita să recunosc eroarea, dar la unii văd că e doar "credința" (credința oarbă). Ce deplină și supremă autoritate în materie de credință poate să pretindă un papă când este evident că Petru nu avea o astfel de deplină și supremă autoritate în materie de credință și fiecare apostol își revendică cele scrise de la Dumnezeu, de la Duhul lui Dumnezeu, nici o carte a Noului Testament neavând vreun cuvânt în care să se arate că ar fi fost scrisă sub autoritatea Sfântului Petru și să prezinte ștampila "nihil obstat"? Noul Testament și Tradiția Bisericii ne transmit în mod evident că existau mai multe autorități în materie de revelație creștină, că scrierile lor erau primite și acceptate nu pentru că și-ar fi dat Petru vreo aprobare prealabilă ci în virtutea Tradiției și a apostolicității lor, și în virtutea faptului că inspirația dumnezeiască era legată de apostolicitate și de legătura esențială cu curentul apostolic, neexistând nici măcar un singur semn că Sfântul Petru ar fi fost singurul depozitar al Tradiției Bisericii sau că ar fi fost singura autoritate abilitată în materie. Primatul pe care îl avea Petru era altceva decât primatul pe care l-au pretins și îl pretind papii de-a lungul istoriei și în definiția sinodului de la Vatican.

Dacă papistașii pretind că exista vreo astfel de supremă și deplină autoritate a lui Petru în fața celorlalți apostoli să vină să o demonstreze, dar nu prea au cu ce în afară de câteva citate interpretate după pofta inimii lor. Iar dacă Petru nu avea o astfel de supremă și deplină autoritate în fața celorlalți, atunci cum pot succesorii lui Petru să pretindă așa ceva pentru ei ca și atare succesori?
Reply With Quote