View Single Post
  #332  
Vechi 25.01.2013, 20:32:45
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Un om care traieste cu constiinta ca umbla in prezenta lui Dumnezeu, ca e monitorizat de Acesta permanent, nu se teme de monitorizarea Lui sau mai bine spus, teama sa e cea a prietenului care se teme ca va pierde o prietenie draga, una nascuta din iubire si datatoare de pace. Omul acela nu se teme nici de o eventuala monitorizare a altora, pentru ca comportamentul sau va fi similar, atata timp cat are constiinta ca traieste in prezenta Lui Dumnezeu, nu are nimic de ascuns. Vrei unitate in diversitate, insa numai in Adevar exista unitate, nu in interpretari subiective si diverse scenarii apocaliptice lansate pe piata blogurilor ortodoxiste.

Nu neg dreptul tau civil de a te opune sau de a solicita accesul la date, insa vreau sa te intreb: cu ce te impiedica pe tine sa fii crestin o camera de filmat ce te supravegheaza in magazin sau pe strada? Vreau sa inteleg si eu teama de monitorizare, care la unii atinge cote paroxistice. Si nu ma lua cu cip uman implantat, ca nu s-a adus in discutie asa ceva la noi, cardul de sanatate, cardul bancar cu microcip sau carnetul de sofer nefiind cip-uri implantate. Cu ce te impiedica pe tine un card RFID sa fii crestin? Am inteles iarasi ca exista teama ca unii vor putea citi datele de la distanta si de aici lantul de temeri: vai, daca o sa foloseasca datele mele, vai daca o sa fiu acuzat ca am facut ceva si eu n-am facut etc. Ce legatura au aceste temeri cu credinta? Spune mai bine ca vrei o unitate a societatii civile pe motive civice ,nu pe motive religioase. Sunt impotriva transformarii motivelor civice in motive religioase si etichetarii celorlalti ca fiind necredinciosi, neortodocsi etc. doar pentru ca n-au interpretat similar. Faptul ca militezi pentru respectarea unor drepturi civile, nu te face aparator al dreptei-credinte cum se sugereaza, aruncandu-se un fel de anatema asupra celorlalti, care, vezi Doamne, nu-s drept-credinciosi. Tu nu marturisesti dreapta-credinta, ci iti expui temerile personale legate de nanotehnologie.

Cred ca ar culmea ipocriziei ca o persoana care se foloseste de tehnologia radio-frecventei, conectandu-se la internet prin wireless, sa militeze impotriva utilizarii cip-urilor cu radiofrecventa. (nu ma refer la persoana ta, spun asa in general).
dreapta credinta se marturiseste pe internet?? mare scofala n-am facut daca ma multumesc cu atat! dreapta credinta se marturiseste prin fapte, atitudine, exemplu de zi cu zi!! sa fiu vazuta nu banuita pe net!
Nici pentru niscai drepturi civile nu "militez" dar revoltata de spiritul de neardhental cu care Alin i-a dat in cap Antoniei cu diverse ocazii m-a determinat sa intervin.
Pana la urma zic eu ca nu e bine nici sa ne mintim frumos, ca daca omul "are constiinta ca traieste in prezenta Lui Dumnezeu si nu are nimic de ascuns" - cum spui mai sus, gata rezulta ca e ca si salvat/ mantuit, pentru ca este un drum plin de primejdii și capcane:

1. Pentru că trăim, pe de o parte, într-o vreme de înstrăinare și tăgadă fățișă a numelui lui Dumnezeu;

2. Pentru că, pe de altă parte, luptând contra acestei tăgade, mulți sunt ispitiți să-I ia numele în deșert. (…)

Valorile religioase se impun celor sociale: în cultură – împotriva umanismului sec și inuman; în economie – împotriva materialismului etic și a tehnicizării vieții (inumanizare); în drept și în politică: împotriva subordonării tuturor valorilor la cele impuse de acțiunea practică. Aci se dă marea bătălie. Căci peste tot, societatea luptă să-și anexeze puterile religioase, subordonându-le idealurilor sale de moment! Întâietatea celor duhovnicești e contestată de primatul exigențelor practice. Primejdia: trădarea Duhului de cei puși să-l apere.

Eu nu vreau nicio unitate, nicio diversitate, eu vreau sa fie ca pana acum: Biserica sa fie ghid sufletului pe drumul mantuirii, indicator catre Imparatia lui Hristos chiar in bezna si ceata cea mai densa - iar Statul sa lase omului actele de identitate pe hartie, scrise negru pe alb!! Punct!

Creștinismul nu poate fi opus ca teorie socială altei teorii sociale si nu înseamnă că el este compatibil cu oricare teorie socială. El vine, în primul rând, împotriva tuturor teoriilor sociale care vor să înlăture religia din viața socială, fie că este vorba de:
a) umanismul laic, fie că este vorba de

b) materialismul economic.

Cel dintâi încearcă să substituie pe om lui Dumnezeu și să creeze o spiritualitate falsă a omului care-și ajunge pentru a se mântui.
Al doilea, afirmând că omul n-are altă menire decât fericirea terestră, încearcă să înlăture religia ca pe un obstacol care face pe oameni, prin făgăduiala unei fericiri de dincolo, să se dezintereseze de aceasta, lăsându-se robiți de diferite plăceri ale pământului.

Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...na-ci-o-viata/ )