Citat:
În prealabil postat de ioanna
Mi-a sarit in ochi "Maria proclamata divina".
Sunt plini baptistii de preconceptii, daca (supra)venerarea ajunge sa insemne divin.
|
Sunt in asentimentul tau Ioanna in ceea ce priveste aceasta atentionare.
Consider ca trebuie sa fim atenti la termeni, sa intelegem conceptele, caci ceva este sfintitorul, altceva este sfintirea si bineinteles altceva este sfintit.
Astfel numai Persoanele Sfintei Treimi sunt sfintitoare in sine, prin lucrarea (harul, energia) proprie, imanenta.
Consider ca
BC a reactionat pertinent si ferm fata de noua dogma propusa la sf sec XX: "Maica Domnului, Nascatoare de Dumnezeu CO-MANTUITOARE", autoritatile abilitate respingand inechivoc, in unanimitate "depasirea" supracistirii (supravenerarii) Maicii Domnului, Nascatoarea de Dumnezeu, Pururea Fecioara (in primul rand duhovniceste...)
http://en.wikipedia.org/wiki/Co-Rede...tic_definition
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Catholic_Mariology
Sfintii Parinti afirma inechivoc ca, doar persoanele Sfintei Treimi ne hristifica, sfintesc, indumnezeiesc... in mod direct prin har (lucrare, energie). Maica Domnului si Sfintii "redirectioneaza" harul lui Dumnezeu catre noi si ne lumineaza precum Luna redirectioneaza lumina Soarelui...
Astfel
cand spunem Soarele lumineaza si Luna lumineaza, intelegem ca Soarele ne lumineaza cu lumina proprie iar Luna ne lumineaza cu lumina Soarelui. Astfel Maica Domnului este plina de harului lui Dumnezeu (deci nu ea este cauza harului, ci ea este primitoare a harului) cu care conlucreaza in dragoste si smerenie si ne lumineaza si pe noi.
Doar persoanele Sfintei Treimi sunt izvorul (cauza) harului hristificator, sfintitor asa cum spune si Sfanta Scriptura inechivoc: "Toată darea cea bună și tot darul desăvârșit de sus este, pogorându-se de la Părintele luminilor, la Care nu este schimbare sau umbră de mutare" (iacov) caci "intru lumina Ta vom vedea lumina" (Psalmi).
Asadar sa luam aminte fratilor si sa nu ratacim cu mintea si cu inima...
Doamne ajuta.