Subiect: Harul
View Single Post
  #69  
Vechi 06.02.2013, 11:49:10
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009 Vezi mesajul
Daca pt. toate cele bolduite de mine aveti o parere ferma (ba chiar citind diversi autori) va rog sa formulati o pozitie (fie si citata din autori) despre :
- pe cine a nascut Maica Domnului ?
Un om , un Iisus, un mintuitor , pe insusi Dumnezeul neincaput in fiinta umana pina atunci, vreun har al dumnezeirii , vreo radiatie solara sau energetica, pe Dumnezeul-Om insusi in persoana, si pe una dar si pe alta ?
In ce chip a nascut ? De ce se numeste neintinata , nepatata, neprihanita si Preacurata ? De ce i se spune indubitabil ca a fost fecioara inainte de nastere , in nastere si dupa nastere tot fecioara a ramas , pt. ca a nascut niste energii ? Sau Ea a nascut un om si apoi a venit asa, un extraterestru si a intrat in omul acela si s-au combinat si a rezultat ceea ce stim noi ca se chiama Hristos Fiul lui Dumnezeu cel ce ste mai inainte de veacuri ?
Maica Domnului L-a născut pe Hristos, Dumnezeu-Omul, Cel în care ipostasul lui Dumnezeu este unit cu cel omenesc. Deci, așa cum spune Biserica, este Născătoare de Dumnezeu, căci prin pogorârea Duhului Sfânt asupra Sa (persoană a Sfintei Treimi, nu doar harul Duhului Sfânt) Dumnezeu-Cuvântul a luat trup omenesc din ea.

Deci L-a născut pe Dumnezeu, înțelegând prin aceasta că în ea s-a zămislit, de la Duhul Sfânt, Fiul lui Dumnezeu, luându-Și trupul din ea, fără sămânță omenească. De aceea o numim Preacurată și Fecioară înainte, în timpul și după naștere. Căci nu de la om, ci de la Duhul Sfânt a zămislit.

Însă trebuie să nu uităm că Dumnezeu-Fiul este născut din veci, de către Tatăl, după cum spunem în Crez.




Citat:
Are vreo legatura ceea ce a nascut Ea si pe Cel purtat in pintece si felul in care a nascut, cu prezenta SIMBOLICA (precum afirmati - daca nu gasiti aliniatul vi-l indic eu !) a lui Dumnezeu in Sf. Euharistie ?
O legătură între nașterea Maicii Domnului și Euharistie consider că există, în sensul că harul (de data aceasta) Duhului Sfânt se pogoară peste cinstitele daruri, prefăcându-le în Sfântul Trup și Sânge al lui Hristos.

Când distingem, însă, între harul Duhului Sfânt și Duhul Sfânt ca persoană trebuie atenție, iar eu chiar mă tem că mă bag în așa ceva, ca să nu greșesc. Ce vreau să spun, însă, este că harul este nedespărțit de Persoana Duhului Sfânt, nefiind, în același timp identic cu Ea.

Cât despre prezența simbolică a lui Dumnezeu în Sfânta Euharistie... Chiar vă rog să-mi dați citatul, pt. că probabil m-am exprimat neclar acolo. Nu consider că este simbolic, ci că este, în chip minunat, Trupul și Sângele Domnului.

Last edited by N.Priceputu; 06.02.2013 at 11:52:18.
Reply With Quote