
06.02.2013, 12:39:31
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
|
|
Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu
Totuși, chiar și cei care s-au atins la propriu de Hristos în vremea în care a fost între oameni, nu s-au atins de ființa lui Dumnezeu în Sine, ci de trupul omenesc al Său, de ceva material, chiar dacă unit cu Dumnezeirea Sa.
Crede-mă, frate, că și eu aș vrea să răspundă despre acestea cineva mai în măsură să o facă, un teolog, dacă s-ar putea, pentru că mă tem să nu greșesc.Nu-mi amintesc acum nici măcar ce am citit în Dogmatică cu privire la aceste aspecte atât de sensibile.
|
Am citit si eu Dogmatica pr. Staniloae. Prin intruparea Fiului inteleg ca Hristos (logosul, ratiunea personala divina), se face el insusi subiectul ratiunii umane, aducand-o la deplina conformitate cu ratiunea Sa divina, deci toata natura omeneasca a lui Iisus s-a centrat in Dumnezeu-Cuvantul. Noi suntem centrati in noi insine, suntem un centru autonom de reactii, deci in afara de Dumnezeu, insa ne raportam la El, aspriram la o unire/relatie cu El, la Iisus centrul omenesc este in acelasi timp si centrul dumnezeiesc al actelor sale dumnezeiesti. Fecioara Maria e Nascatoare de Dummnezeu, pentru ca ea a unit in propria ei viata creatia si creatorul ei, Dumnezeu-Cuvantul traind ipostatic ca parte a trupului ei.
Citat:
Pe de altă parte, mă gândesc că e o prea mare cutezanță a încerca să explici tainele Dumnezeirii și poate fi inevitabilă greșeala, întrucât încercăm, cumva, să definim nedefinitul.
|
Va dau dreptate, fiintarea dumnezeirii, kenoza sunt taine si tot ce cunoastem despre ele e mijlocit de intelegerea noastra, deci putin fata de realitatea insasi.
Last edited by ioanna; 06.02.2013 at 13:11:23.
|