Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Fiindca Botezul este esential salvarii. Dupa cum se vede, exista ortodocsi (precum cataliné sau Decebal, care se lupta contra acestui adevar pe pagini intregi) care contesta caracterul salvific al Botezului. Dar catolicii il cunosc. Ei sunt instruiti, chiar la a doua cateheza, aceea de la 14-15 ani, cum sa administreze un botez in caz de urgenta.
|
Eu am crezut ca nu ati citit mesajul meu, dar l-ati scris dupa doua ore in urma celui scris de mine. Observ ca ati adoptat tactica neobservarii mesajului. Adica ce nu concorda cu ce spune BC sau dvs. insemna ca nu exista, deci nici eu nu am scris vreun mesaj in sensul asta. De obicei eterodocsii folosesc tactica neintelegerii mesajului sau cuvintelor din mesaj cand nu este in acord cu conceptiile lor.
Eu nu am sustinut acest lucru, ca Botezul nu e neparat necesar pentru mantuire, ba chiar am fost criticat de unele persoane de pe forum, inclusiv coreligionarul dvs., ca nu spun ca se mantuiesc si paganii. Dar daca ne aducem aminte chiar si dvs. ati sustinut intr-o discutie cu mine ca se pot mantui si cei nebotezati, nu e neaparat necesar Botezul.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
presupunand ca un copil ortodox moare imediat dupa Botez, inainte de confirmare, in acele putine minute care le despart (de exemplu: se ineaca in cristelnita): credeti ca ajunge in Rai sau in Iad ? Daca dv credeti ca ajunge in Rai, inseamna ca a primit Harul Sfintitor in toata actualitatea lui. Daca credeti ca ajunge in Iad, inseamna ca Botezul nu opereaza salvific.
|
Stiti si dvs. ca si in BC exista intelesul de botezul dorintei. Este o exceptie, un catehumen care moare inainte de botez se considera ca are botezul dorintei. Daca cineva spune ca aceasta nu mai e nevoie sa fie doar o exceptie ar inseamna ca nu maia vem nevoie de botez, avem botezul dorintei.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Amestecati Botezul cu Mirungerea, asa cum amestecati Spovada cu Impartasania. In realitate, Dumnezeu ne-a lasat 7 Taine diferite: fiecare transmite un anumit dar specific. Asa cum Cincizecimea nu a venit la trei minute dupa Epifanie, tot asa Mirungerea poate fi facuta (si este intelept a fi facuta) la un timp al intelegerii mai mature a credintei. Mirungerea nu transmite Gratie Sfintitoare, ci doar intareste Gratia Sfintitoare existenta deja, conferind tarie credintei.
|
Dvs. dati explicatiile catolice (le-am citit si eu in catehismul catolic) si presupuneti ca sunt la fel si in ortodoxie. De fapt de la baza exista o intelegere diferita, Biserica Ortodoxa spune ca Biserica s-a infiintat la Cincizecime, catolicii spun ca la rastignire (sau inviere). Sfintii Apostoli nu botezau intr-o zi si apoi puneau mainile peste cativa ani, se faceau ca si azi succesiv. La Cincizecime a pogorat harul, desi Sfintii Apostoli se pare ca botezau si inainte de Cincizecime Ev. Ioan, cap.4 versetele 1-2. Apoi ni se spune ca dupa Cincizecime si cei ce fusesera doar Botezati au primit puneera mainilor.
In ortodoxie Botezul este intotdeauna facut cu Mirungerea:
http://www.crestinortodox.ro/botez/t...rii-69129.html
"Legatura stransa dintre cele doua taine se arata si prin aceea ca in slujba Bisericii Taina mirungerii nu are o introducere ca celelalte Taine. Apoi ii administreaza Taina mirungerii, ungandu-l cu Sfantul Mir si zicand :"Pecetea darului Sfantului Duh, Amin", fara sa aminteasca numele celui pecetluit cu harul Duhului, ca in celelalte Taine, socotindu-se ca s-a rostit acest nume la cufundarea lui in apa."
Din catehismul ortodox:
http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism18.html
"
Ungerea aceasta este deci semnul darului Sfantului Duh, Care S-a pogorat in chip vazut asupra Mantuitorului si asupra Sfintilor Apostoli si Care acum ni se da si noua, dupa botez, in chip nevazut."
Si din alta lucrare:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ntului-mir.htm
"Asa cum pruncul nou-născut are nevoie de hrană pentru a creste si a se întări în cele trupesti, cel născut prin Taina Sfântului Botez are trebuintă de crestere si întărire duhovnicească în viata cea nouă, viata în Hristos Domnul. Iar această intărire, care vine de la Sfântul Duh, i se dă celui botezat prin a doua Taină a Sfintei Biserici, prin Sfântul Mir (Mirungerea).
Taina Sfântului Mir (Mirungerea) este instituită de Domnul nostru Iisus Hristos care făgăduieste sfintilor apostoli că le va trimite Duhul Sfânt: "Si iată, Eu trimit peste voi făgăduinta Tatălui Meu ; In chip mai lămurit, pentru întelegerea noastră, mai vădit si mai strălucit avea să se arate
instituirea acestei Sfinte Taine în ziua Cincizecimii, in ziua Pogorârii Sfântului Duh cu toate darurile Sale.
Sfintii apostoli au împărtăsit Taina Sfântului Mir celor botezati, cum citim în Sfânta Scriptură : "Apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dummezeu, au trimis la ei pe Petru si pe Ioan, care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duh Sfânt, căci nu se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezati în numele Domnului Iisus. Atunci îsi puneau mâinile peste ei, si ei luau Duh"; (Fapte VIII, 14-17)."
Despre efectele Botezului:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm
"Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat). "
Va rog sa imi ratati unde as spune eu altceva decat spune Sfanta Biserica? Altfel decat ce spune BC da, aici e adevarat.