View Single Post
  #576  
Vechi 08.02.2013, 23:50:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pentru heterodocsii care isi spun "ortodocsi", considerand ca nasterea din nou ar fi la Mirungere (sau altadata) si nu la Botez, iata invatatura Sfintilor Parinti. Sa luam, de exemplu, pe Sf Ciprian:
"[O]ne is not born by the imposition of hands when he receives the Holy Ghost, but in baptism, that so, being already born, he may receive the Holy Spirit, even as it happened in the first man Adam. For first God formed him, and then breathed into his nostrils the breath of life. For the Spirit cannot be received, unless he who receives first has an existence. But . . . the birth of Christians is in baptism" (ibid., 74[73]:7).
Deci, un copil botezat, dar nemiruit este un nascut din nou, iar Mirungerea nu este necesara mantuirii. Un adevar transmis noua de Sfintii Parinti, adevar uitat, ca atatea altele, de catre schismatici.
Perfect, in citatul din Sfantul Ciprian scrie exact ce am scris si eu pana acum, in acelasi timp infirmand ce spune BC. Am dat ce efecte are Botezul, adica ce spune si Sf. Ciprian, iar in privinta primirii Duhului Sfant si Sf. Ciprian spune ca se primeste la Mirungere (punerea mainilor). BC spune ca in Taina Botezului se primeste si harul, de aceea nu mai e nevoie de Mirungere. Probabil in timp, datorita confuziei, au separat cele doua Taine dar au ramas cu intelesul cand nu erau separate. Si au ramas si cu Mirungerea, care nu prea mai are vreun rost, dar fiind mostenita din trecut o fac si pe aceea.
BC in cazul Botezului se opreste inaintea Cincizecimii, Mirungerea reprezentand Cincizecimea. Sfintii Apostoli au botezat si inainte de Cincizecime, dar nu puneau mainile doar pentru ca nu pogorase harul la Cincizecime. La fel, Sf. Ioan boteza cu botezul si nu cu botezul lui Hristos doar pentru ca nu incepuse lucrarea Iisus.
In mesajul precedent am scris si efectele Botezului (v-am rugat sa cititi si raspunsurile mele), adica exact ce spune si Sf. Ciprian, nimeni nu a spus altceva: Despre efectele Botezului: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm
"Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat). "
Sper ca s-a inteles, catolicii spun ca prin Botez se primeste si harul, adica ceea ce noi intelegem prin Mirungere. Dar tot in Sfanta Scriptura spune, pe langa Botez, si de Impartasanie, acelasi lucru, cine nu o primeste nu ajunge in Imparatie. E invatatura catolica diferita? E practic un botez incomplet, la noi se face doar in caz de urgenta, daca bebelusul scapa se face si Mirungerea de catre preot.
Reply With Quote