Citat:
În prealabil postat de AlinB
Cum diferea evolutionismul teist (ET) fata de evolutionismul ateu/agnostic vizavi de creatia/aparitia omului?
|
evotionismul materialist ateu considera ca omul are o existenta exclusiv animala (fiziologica si psihologica), cautand asiduu un determinism fiziologic mecanicist (o gena etc) in ceea ce priveste cauza care ne face oameni.
Creationismul evolutionist teist cosidera ca "omul este animal indumnezeit", pastrand taina creatiei lui Adam precum si in ceea ce priveste intruparea Logosului: Iisus Hirstos. Cununa creatiei este omul Iisus Hristos si nu Adam, si din aceasta perspectiva viata duhovniceasca ce apartine ontologic exclusiv speciei umane hristocentrice are un rol existential central. Nu se neaga evolutia biologica (in sensul de dezvoltare biologica, ratiunie semniala in conceptia filozofica stoica si teologica a Sfintilor Parini) insa afirma inechivoc ca din punct de vedere ontologic duhovniceste omul conlucreaza cu harul Duhului Sfant.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
ET accepta aparitia omului din maimuta?
Daca nu, cum diferta perspectiva ET vizavi de aparitia omului in contextul evolutionist?
|
La prima vedere sunt intrebari simple...
Evolutionismul biologic nu vorbeste despre stramos comun, descendenta comuna. Speciile nu apar unele DIN altele ci sunt inrudite unele cu altele.
Harul lui Dumnezeu da viata atat animala cat si vegetala... precum si pe cea umana duhovniceasca. Cum apare viata biologica? Stiinta nu poate oferi un raspuns stiintific.
Repet: a spune ca evoltionismul sustine ca omul se trage din maimuta este similar cu a spune ca a crede in Hristos Iisus nu difera de a crede in Mos Gerila.
Doamne ajuta.