Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Daca Dumnezeu ar fi putut fi vazut si cunoscut direct in creatie la ce nevoie ar mai fi fost de Evanghelie? De intruparea Logosului?
Doamne ajuta
|
Minunate si coerente lucruri ai spus, pana la aceasta intrebare retorica. Sper ca observi si tu exclusivismul reciproc din intrebarea ta. Adica existenta Evangheliei exclude posibilitatea unui analfabet de a-L cunoaste pe Creator, doar observand miracolul creatiei. Sunt deacord ca Dumnezeu nu e cuantificabil, iar stiinta opereaza doar cu elemente cuantificabile. Stiinta poate studia doar elemente ale creatiei, dar niciodata pe Creatorul lor. Studiind motorul diessel nu poti defini omul, nici macar pe jumatate, adica trupeste. Cu toate acestea, daca s-ar descoperi undeva, ingropate sub pamant, semne concrete ale unei civilatii premergatoare umanitatii, am putea face estimari despre gradul lor de evolutie. In acelasi fel, observand miracolul creatiei, ne minunam de Ziditorul nostru. Acest sentiment este chiar "jerfa de lauda" prin care incepe comunicarea cu Dumnezeu si de aici mai departe, totul vine "de sus in jos", prin revelatie si har. A-L studia pe Dumnezeu la biblioteca este nebunie, precum am studia sistemul osos la reptile si fluturi.
Noima Evangheliei, nu consta in imposibilitatea practica de a-L descoperi si intelege pe Dumnezeu, Creatorul, doar observand miracolul creatiei, ci tradeaza gradul de decadenta in care se afla insasi poporul ales; cei ce se considerau desavarsiti in teologie si in stiinta binelui si raului, dar L-au torturat pe Dumnezeu. Nivelul mandriei si al formalismului dogmatic atinsese cote maxime, astfel incat propoveduirea lui Ioan Botezatorul - proorocul nu mai avea nici un efect, de una singura. Mintile evreilor erau inchise la orice mesaj, caci ei aveau Sfanta Traditie si le ajungea aceea. Trairea, sinceritatea in rugaciune, lacrimile de pocainta, iubirea de aproapele, erau simple chestiuni de igiena personala. Adica,
daca vrei sa fii ceva ce nu este obligatoriu prin lege.
Evanghelia marturiseste trei aspecte esentiale: 1-porunca iubirii de vrajmasi este posibila in fapt, 2-mila voieste Domnul si nu jerfa, 3-jerfirea de sine (adica neporuncita) este desavarsirea in iubire si numai aceasta aduce Harul si viata vesnica. "Si aceasta este viata cea vesnica, sa Te cunoasca pe Tine singurul si adevaratul Dumnezeu."
In concluzie, omul a avut la dispozitie instrumentele de a-L cunoaste pe Dumnezeu, ce din iubire a facut totul si toate. Insa omul a decazut pana la limita salvarii incat numai patimirea Cuvantului a facut posibila "repozitionarea" neamului omenesc. Despre cei ce
refuza a-L descoperi pe Dumnezeu, atat din miracolul creatiei cat si din jertfa de pe Golgota, intr-o buna zi, cand se vor satura de intuneric si de suferinta, poate vor veni si ei la cunostinta Adevarului.