Citat:
În prealabil postat de AlinB
Cred ca nu ai inteles, nu era vorba despre originea Universului ci despre originea speciilor.
NU mi se pare credibil creationismul care incearca sa sustina ca elefantul de exemplu a aparut din senin, dintr-un norisor roz.
|
Despre crearea speciile scriam si eu, dar faceam o paralela cu aparitia materiei din punctul de vedere al evolutionismului ateu. Legile spun ca materia si energia se transforma, nu si ca poate aparea din senin. Si atunci cum a aparut materia/energia dinainte de Big Bang (sau de infinitatea de Big Banguri)? Asta era argumentatia.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
1. Una din terorii sustine pre-existenta materiei din vesnicie (sau ma rog, a substantei din care a luat naste materia cum o stim acum).
E o afirmatie care nu poate fi nici verificata dar nici contrazisa, nici macar filosofic.
|
Eu am citit ca sunt doua teorii: una spuen ca au fost o infinitate de Big-Banguri, iar alta ca inainte de Big-Bang a fost o mare de energie din vesnicie.
Totusi, pana la urma acestea de unde au aparut, tinand seama de conceptiile stiintei atee? Pentru ca trebuiau sa apara si acestea de undeva, ca apoi sa se transforme la infinit materia/energia, trebuia sa fie un punct initial.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Da, problema apare in momentul in care incerci sa transpui povestea de acolo in lumea fizica, sa gasesti corespondenta cu ceea ce este stiintific, nu?
Asta e baiul pana la urma.
|
Aceasta se intampla in cazul creationismului stiintific, in cazul creationismului biblic nu e necesara corespondenta cu stiinta de azi sau de altadata. Pentru ca era valabil si acum 3500 de ani, si atunci cand au scris sfintii si acum.
Pentru ca tine si de minune, nu doar stiinta, printr-o minune Domnul a creat dintr-o data speciile sau plantele. Numai prin minune se putea face asta, deci nu tine de stiinta actuala.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Imi pare rau dar asta cred ca tine mai degraba de modul de interpretare a Scripturii, vechea problema despre ceea ce trebuie luat adliteram si ceea ce trebuie luat drept metaforic.
|
Cum am mai scris in trecut, aceasta problema nu e veche (cel mult 100 de ani) si nu tine de ortodoxie, ci de conceptiile protestante, care au o dilema intre interpretarea adliteram (protestantii fundamentalisti) si cea metaforica (protestantii liberali).
In ortodoxie chiar scrie in catehism ca un credincios nu poate interpreta Sfanta Scriptura dupa cum vrea, pentru ca se ajunge la diversitatea protestanta. Interpretarea o avem de mult timp, cu sute de ani inainte sa apara protestantii. In cazul Facerii de fapt problema nu e interpretarea, e doar un motiv pentru a se incerca schimbarea invatataturii si a ceea ce spune in revelatie. Ti-am scris, in afara de kalomiros, Puhalo si cativa din SUA nu o sa intalnesti nicio dilema, nicio interpretare diferita sau metaforica. Evolutionismul teist spune ca nu trebuie sa ne luam dupa sfinti si revelatia data de Dumnezeu, ci dupa atei, ei interpreteaza mai bine Sfanta Scriptura prin evolutionism, iar Domnul S-a inselat.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Vezi, tocmai tu iti oferi un contra-argument.
Daca evolutia in timp, chiar foarte scurt, e o infirmare a atotputerniciei lui Dumnezeu, la fel de bine si despre creatia in 6 zile si nu in 6 secunde sau chiar o fractiune de secunda a intregii Creatii, se poate spune acelasi lucru.
|
Si despre acest lucru am mai scris de cateva ori (cred ca lui Stefan i-am raspuns odata), chiar sfintii spun ca nu trebuie sa credem ca facerea a avut loc intr-o clipita si nu in sase zile, desi Domnul putea face acest lucru. Si ni se dau si cateva explicatii de ce au fost sase zile si nu o clipita. Dar in fiecare zi creatia a avut loc intr-o clipita.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=148
Sfantul Efrem Sirul:
"Nimenea să nu creadă că zidirea cea de Șase Zile este o alegorie; tot așa,
nu este îngăduit a zice că ceea ce pare, potrivit celor istorisite, a fi fost zidit în șase zile, a fost zidit într-o singură clipă și, de asemenea, că unele nume înfățișate în acea istorisire fie nu înseamnă nimic, fie înseamnă altceva."