View Single Post
  #652  
Vechi 16.02.2013, 13:04:26
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Eugen,

Spuneti ca paradoxul gemenilor e un paradox doar daca privim timpul ca fiind absolut.
Aici insa cred ca e necesara o precizare. La care timp ne referim cand spunem ca timpul e relativ? Pentru mine e limpede ca ne referim la timpul masurabil, cuantificabil, acela care a fost masurat folosind in experimente ceasuri atomice.
Dar ceasurile atomice folosesc tot viteza luminii pentru masurarea timpului.
Deci de aceea rezultatele au fost ca timpul masurat cu ceasul atomic in miscare a mai "dilatat" decat cel masurat cu ceasul care sta.
Dar inca o data, e vorba de timpul masurabil si cuantificabil, NU de timpul real care este cel trait de noi si care e un concept metafizic a carui natura nimeni nu a reusit sa o patrunda.
De fapt, teoria relativitatii cand spune ca timpul e relativ, se refera la acest timp masurat de noi folosind lumina a carei viteza e constanta independent de sistemul de referinta.
De fapt, postulatul teoriei relativitatii este viteza constanta a luminii indiferent de sistemul de referinta. Aceasta a fost concluzia stricta a experimentelor.
Partea cu timpul relativ trebuie sa o aplicam la doar la timpul masurabil, nu la cel real si trait, asta daca nu vrem sa cadem in registrul ontologic, acolo unde apar aberatii si concluzii necrestine, de tipul calatoriilor in timp etc.
Aceasta este opinia mea.
Definirea timpului este una din cele mai mari dileme ale omenirii, atat in domeniul stiintific cat si in cel filozofic si cel teologic.

Newton și Platon considerau ca trebuie să existe un timp absolut, independet, indiferent dacă oamenii făceau ceva sau puteau să îl măsoare cu exactitate. Aristotel, Leibniz si Einstein considerau că timpul implică mișcarea; astfel dacă totul ar îngheța (ar rămâne nemișcat) pentru un minut sau pentru o suta de ani, iar apoi ar reveni la viață, nimeni nu ar observa.

Platon si Newton considera că timpul este ca un container gol care poate fi umplut cu obiecte și evenimente, și prin care acestea se pot mișca.

Aristotel nu a fost de accord cu Planton, și afirma că timpul implică mișcarea astfel încât dacă orice mișcarea ar înceta atunci și timpul s-ar opri.

“Timpul nu există independent de evenimente, ceea ce înseamnă că timpul fără mișcare este lipsit de sens.” Astfel toate discuțiile cu privire la timp pot fi reduse la discuții despre evenimentele care au loc.

Teoria generală a relativității a demonstrat că spațiul și timpul sunt mărimi dinamice. Pe scurt, principiul de bază al teoria relativității este că în Univers materia determină spațiu-timpului cum să se curbeze, iar curbura spațiu-timpului determină mișcarea materiei. Spațiul și timpul afectează și sunt afectate de materie și de ce se întâmplă în Univers și mai mult ele sunt finite având un început al existentei la Big Bang. Reamintim că așa cum nu se poate vorbi despre evenimente din Univers fără a vorbi implicit și despre timp și spațiu, tot așa în teoria generală a relativității nu putem vorbi despre spațiu și timp în afara Universului.

spatiu-timpul sunt doar o cognite umana a perceptiei modului in care existam si nu conditii in care traim. „Spațiul și timpul sunt moduri în care gândim și nu condiții în care trăim”.

Deci spatiul si timpul nu consitituie cadrul, arena care care se petrec fenomenele ci dimpotriva, fenomenele fizice sunt cele care le determina si le permit definirea

Ceasurile nu masoara o anumita cantitate de timp (cum este in cazul masurarii masei spre exemplu) ci ceasurile măsoară mișcări ciclice recurente ce pot fi comparate cu evenimentele lumii .


Ziua a 8-a este un mod de existență in contrast cu modul de existență actual , in care numarul actiunilor noastre posibile este limitat de durata temporala a vieții. Astfel ziua a 8-a, ziua cea neînserata și fără de sfârșit , arata veșnicia conform careia numarul evenimentelor unei persoane nu mai este limitat (de un anumit mod de existenta biologic cum este cazul in aceasta viață) ci conlucrarea cu harul lui Dumnezeu nu are limite temporale, numarul evenimentelor fiind infinite. In Sfanta Biserica, prin Sfintele Taine noi pregustam din “cerul cel nou și pământul cel nou”, care corespunde realității zilei a 8-a.

Referinte:
LECOURT Dominique, Dicționar de istoria și filozofia științelor, trad. (coord) Laurențiu Zoicas, București: Polirom, 2009.
HART-DAVIS Adam, The Book of Time: The Secrets of Time, How It Works and How We Measure It, London: Mitchell Beazley, 2011
ATKINS Peter, Amprenta lui Galileo. Cele 10 mari idei ale științei. București: All, 2007

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 16.02.2013 at 13:09:01.
Reply With Quote