View Single Post
  #135  
Vechi 18.02.2013, 00:56:44
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery Vezi mesajul
Domnul Daniel, stiti cumva cum sunt organizate Universul Material si deopotriva institutiile lumesti? Pe ierarhie si disciplina, va spun eu. Daca nu ma credeti, cititi teoria sistemelor: Universul, atita cit il cunoastem, pacatosii de noi oamenii, este astfel organizat.

In concluzie, nue normal c aorganizarea Bisericii sa o copie pe cea a Empireului lui Dumnezeu?

Deci, e clar ca ministeriul petrin e si logic, nu doar o dogma de nepatruns cu mintea. Supranatural inseamna, intre altele, desupra logicii si oricarei cauzalitati a lumii cazute. (...) E clar acum? Biserica TREBUIE sa aiba un Cap vizibil. Altfel, nu ar fi fost decit o asociatie mistico-filosfica, cu o organizare laxa si mai mult anarhica.
Să zicem că așa ar sta lucrurile. Să zicem că e o "dogmă de nepătruns cu mintea" (deși nu este, este chiar o minciună ordinară a papismului), să zicem că Biserica trebuie să aibă un cap vizibil. Dar asta nu înseamnă și nici nu poate însemna monarhismul absolut pe care îl închipuie romaniștii. Și asta pentru că, așa cum am mai spus, Petru nu a fost singurul apostol călăuzit la adevăr de Hristos și de Duhul Sfânt; au mai fost și alții, iar cărțile Noului Testament ne arată cu asupra de măsură acest lucru. Existența unei pluralități de "guri" prin care a vorbit Duhul Sfânt și prin care s-a așezat regula de credință a Bisericii arată foarte clar că adevărul nu s-a raportat de fapt la o singură persoană sau la un singur oficiu și că prin urmare monarhismul papist este nu doar o erezie ordinară, de cea mai joasă speță, dar este o scamatorie "dogmatică" scoasă din jobenul papal hulind împotriva lui Dumnezeu. Existența unui cap vizibil nu înseamnă că ar avea vreo putere absolută în materie de credință; Duhul Sfânt este primul care mărturisește acest adevăr; ceilalți apostoli care au vorbit inspirați de Duhul lui Dumnezeu au susținut în mod clar această inspirație directă de la Dumnezeu, iar nu intermediată de vreun "suveran pontif", iar Pavel și Ioan sunt exemple clare pentru justificare. Ba mai mult, cele pe care le-am spus mai sus arată foarte clar că în Biserica primară erau mai multe capete vizibile ale Bisericii, nu doar unul, povestea cu acel unic cap vizibil fiind o invenție a celor care cred că viața și faptele apostolilor se reduc la unele fapte ale unor apostoli, așa cum prezintă cartea Faptelor.

Văd că catolicii au serioase dificultăți în a face față unor astfel de argumente și nepreaștiind ce să mai zică o țin în continuare cu aberația aia inchizitorială cu așa zisul monarhism papal. Nu există nici măcar un singur argument pentru susținerea acestei erezii ordinare. Pe lângă argumentele pe care deja le-am adus, se poate vedea chiar și din Sinodul de la Ierusalim că Petru nu era nici pe departe un monarh absolut și suprem peste Biserică; printre argumente este mărturia clară a sf ap Pavel din Epistola către Galateni unde în cap 2 spune foarte clar că apostolii din Ierusalim nu au adăugat nimic evangheliei pe care el o propovăduia; asta pe lângă afirmațiile clare din cartea Faptelor referitoare la hotărârea "potrivit Duhului Sfânt și nouă". Este evident că acest sistem bazat pe comuniune este sistemul autentic al Bisericii, și că modelul ecleziologic așa zis catolic este o denaturare gravă, eretică a adevăratului sistem, iar ecleziologia așa zisă catolică este o denaturare gravă, eretică a adevăratei ecleziologii a Bisericii lui Hristos.

Pe urmă apar noi și noi argumente că Hristos și Duhul nu au vorbit prin gura unui singur apostol, și prin urmare că nu a existat un singur apostol care să aibă autoritate în materie de revelație dumnezeiască și de credință. Dacă mai există un singur apostol care să fi primit revelație dumnezeiască, atunci monarhismul petrin imaginat de eretici a căzut precum satana fulgerat din cer. Ori lucrul acesta este absolut evident, chiar și romaniștii sunt de acord cu el. Dar ce spune sf Pavel, pe lângă ceea ce am adus deja de la I Corinteni? "De vreme ce voi căutați dovadă că Hristos grăiește întru mine" (II Corinteni 13, 3), adică Pavel afirmă foarte clar că Însuși Hristos și Duhul Sfânt grăia prin el, deci și Pavel era un fel de "vicar" al lui Hristos. Dar ce spune Ioan apostolul? "Descoperirea lui Iisus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu, ca să arate robilor Săi cele ce trebuie să se petreacă în curând, iar El, prin trimiterea îngerului Său, a destăinuit-o robului Său Ioan, care a mărturisit cuvântul lui Dumnezeu și mărturia lui Iisus Hristos, câte a văzut. Fericit este cel ce citește și cei ce ascultă cuvintele proorociei și păstrează cele scrise în aceasta !" (Apocalipsa 1, 1-3) Deci iată și în Ioan încă un "vicar" al lui Hristos! Ce dovezi mai multe vreți împotriva ereziei voastre? Și să nu îmi spună cineva că presupusul succesor al apostolului Petru de la vremea respectivă nu făcea ascultare de Sfântul Ioan Teologul, pentru că dacă nu făcea ascultare de acesta, de Dumnezeu și de Iisus Hristos nu făcea ascultare.
Reply With Quote