departe de a promova ideea promovarii in randul clericilor pe femei ( ca daca intentionam asta as fi trecut mai de mult in randul protestantilor si as fi avut pana acum si parohie) va aduc in vedere urmatoarele canoane: canonul 15 al Sinodului de la CAlcedon ( IV), canoanele 14 si 40 al Sinodului de la Trulan. Acestea fac referire la diaconite ca facand parte din randul clericilor ( hirotonite) , fac referire la rugaciunile care se citesc la hirotonia lor. Intrebarea si problema care se pune este daca nu cumva in acele timpuri termenul de hirotisie este diferit de cel de hirotonie, ca in zilele noastre.
Sf Vasile cel Mare in Canoanele sale face referire de asemenea la pedepsele pe care le primesc diaconitele care preacurvesc, punandu-si corpul sfintit in slujba carnii, pedeapsa care cere iesirea din comuniune. Pedeapsa aceasta aspra este data si in cazul celorlalti clerici care au corpul sfintit, deci se deduce ca acestea slujeau alaturi de clerici. Sf Ioan Gura de Aur face referire in aceeasi termeni de hirotonie ( dar probabil cu intelesul de hirotisie) la diaconita Olimpiada.
|