Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu
Cătălin, citatele pe care le dați și tu, și dobrin7m, Daniel ortodox, antiecumenism ș.a. sunt adevărate, autoritatea părinților la care faceți de fiecare dată apel nefiind pusă la îndoială de niciunul dintre noi.
Diferențele care apar între noi țin de cum punem accentul. Voi puneți cu putere accentul pe limitarea harului la ortodoxie și, prin urmare, pe nemântuirea celorlalți, adunând citate de la toți părinții cunoscuți în sensul ăsta, prin mulțimea lor încercând într-un mod artificial, după părerea mea, să dați greutate preocupării antiecumeniste, pe care eu o consider obsesivă, și care pentru mulți dintre părinții citați de voi n-a fost așa.
Părintele Stăniloae, de pildă, are în imensa lui operă probabil câteva fraze cu privire la ecumenism. Accentul pe care îl pune nu este ăsta, cu siguranță, ci cunoașterea lui Dumnezeu și învierea noastră în Hristos. Căci, așa cum au mai spus și alții pe aici, Ortodoxia este despre Înviere.
|
Reamintesc ce am scris in mesajul precedent, daca unii nu ar propovadui invataturi diferite de ortodoxie, moderniste, prea putin s-ar scrie despre ecumenism. Dar nu e doar atat, e ce vor sa propovaduiasca aceste conceptii incearca sa ii determine pe cei ce nu le accepta sa nu mai scrie, chiar sa ii atace, sa fie doar invatatura aceasta umanisto-protestantizata, care ii face confuzi si pe ortodocsi si pe eterodocsi ii opreste de a veni la ortodoxie. Uite si in acest caz, Cristi a comentat niste citate din Fer. Augustin, practic nu am scris nimic in plus, erau doar citatele.
Arata te rog unde sunt citatele date de mine scoase din context. Si unde un sfant a scris ceva ce aducea a conceptie modernista. Tot timpul se incearca de unele persoane o justificare a acestei credinte moderniste dar bazata pe nimic, pentru ca nimeni nu are de unde sa dea citate, sunt mai mult refletii personale bazate pe propiile conceptii. De aceea deranjeaza cand sunt date citate din sfinti, pentru ca acestia contrazic ce cred ei si in loc sa accepte adevarul tot timpul sunt justificari, acuze, etc. Nu e mai simplu sa accepte fiecare adevarul si sa iubeasca ortodoxia asa cum e in loc sa incerce sa o ajusteze la conceptiile acestea moderniste si sa ii atace pe cei ce nu le sustin? E ceva simplu, dar daca totul ar fi asa simplu doar am vorbi cu un neoprotestant si dupa cateva argumente ar deveni ortodox. Dar stim ca nu se intampla asta.
Nu e mai simplu sa citim fiecare catehismul si sa il marturisim macar pe acela decat sa ne tot gandim la fapte ale sfintilor care de fapt aveau si ei dreapta credinta, nu doar fapte?
E adevarat, sfintii au scris si despre alte lucruri, dar eu scris si impotriva ereziilor din timpul lor chiar multe lucrari. Nu pot lasa deoparte ceva si iei doar altceva, e totul un intreg, nu se poate nici fara dogma nici fara traire, ambele sunt intotdeauna impreuna.