Citat:
În prealabil postat de vsovivivi
Cine o mai fi oare și Azazel de trăia în pustie alungat de peste tot?
După nume, pare un înger al Domnului căci are terminația el adică întru Domnul. Și dacă Domnul primea din cei doi țapi trași la sorți unul spre jertfa arderii de tot pentru El, atunci pe celălalt îl trimitea lui Azazel spre jertfă, (az însemnând a fi azi alungat de la a la z, și al doilea az vine de la ez adică a fi țap cu puii i-ez-i dar îi este înlocuit e-ul cu a pentru că e reprezintă eresul smintitor al smințișorilor iar a reprezintă adevărul adevărat și astfel numele Azazel devine un nume simbolic, identificându-l prin el pe îngerul morții spurcate și lente, înger care-l jertfește pe păcătosul alungat printr-o distrugere și descompunere lentă exact așa cum au pățit-o în pustie de au murit în 40 de ani toți părinții răzvrătiți afară de Moise și Caleb...), dar cum țapului 'ducă-se-pe-pustii' nu-i plăcea pustiul, el se întorcea în cetate dar oricât ar fi vrut să intre, el acolo nu mai putea intra pentru că nu era lăsat ci era dus pe un munte înalt și aruncat de acolo în prăpastie de către fariseii și cărturarii poporului conform sfatului bătrânilor.
Practic se observă cum fariseii și cărturarii și bătrânii lui Israel care au luat locul faraonului luau acuma locul lui Azazel care se pare că în pustie a luat locul lui Dumnezeu pentru distrugerea păcătoșilor care nu mai vin și nu se mai întorc din căile cele rele spre a fi iertați și curățiți la timpul potrivit de către Dumnezeu prin jertfa arderii de tot sau prin noile rânduieli folosite pentru ca păcătosul să se întoarcă și să rămână viu în timp ce păcatul lui să-i fie distrus definitiv prin pocăință și sfintele taine pentru ca Domnul ștergându-le păcatele păcătoșilor din cărțile sfinte ale trecutului să poată viețui frumos și sfânt împreună cu oamenii.
Practic prin această rânduială și poruncă sfântă Dumnezeu ne scoate fantreziile din cap, arătându-ne clar că dacă El care era pom verde și nepăcătos și curat, purtând Iisus Hristos barbă despărțită ca și coarnele la țap dar viceversa, a fost dus ca să fie aruncat jos de pe munte și a suferit umilințe și batjocuri și bătăi și răstigniri până la moarte darmite atunci un țap ca sfântul Petru sau ca sf. Ap. Pavel la ce trebuiau ei ca să se aștepte?.. de la aceiași farisei fățarnici de ieri și de azi?.. înfrățiți cu politicienii în minciuna popii și viclenia deșartă... din 'patriotism'.
Deci e clar că e vorba de fantreziile lui Azazel... și după cum se observă, numele este un fel de alfaomegaalfaomegael, adică AZazel, adică pare un înger al alfabetului și al cuvintelor care s-a deghizat în Iisus Hristos și în Cuvântul lui Dumnezeu.
Sensul am impresia că face trimitere la faptul că țapul respectiv era clar mai puțin eretic decât fariseii și ereticii întrucât el era declarat păcătos prin păcatele altora, prin păcatele poporului lui Israel, și Azazel mâncându-l ca jertfă sau atingându-se de el putea ține minte și păstra toate păcatele respective în sine însuși eventual luptându-se cu ele ca să le nimicească din sine și să nu moară... căci de aia numele este îngeresc.
Ceea ce rămâne de priceput pentru noi este sugestia și povața ca să ne scoatem afară toate fantreziile corupte din cap ca nu cumva să intrăm și noi sub numele lui Ezezut, un fel de nume demascat și real al ereticului fățarnic și fariseu perfect ce stă băgat sub numele lui Azazel (ut de la bellzebut)... jertfind acest Ezezut pe păcătoșii care nu s-au curățit și nu s-au pocăit încă... sau stă el sub numele satanei care-i jertfește pe sfinți și pe prooroci și pe toți cei ce s-au curățit și s-au pocăit în taină... răzbunându-se el pe toți și pe toate din necredință și răzbunare și pisma întietății și parvenirii în gLume și în cer cât mai sus ca s-o ia de nevastă pe desfrânata cea mare, babilonul păcii tuturor spurcăciunilor, femeia în roșu coleric, care bea sîngele mucenicilor și proorocilor amestecat cu toate spurcăciunile iadului și pământului ca pe apă doar din priviri.
|
Era vorba de Moise și Iefone, tatăl lui Caleb, acolo mai sus deși n-a intrat nimeni dintre cei ce au văzut minunile cele mari ale Domnului făcute înaintea lui Faraon afară de Iosua și Caleb fiul lui Iefone, deci toți au murit în pustie pentru că s-au răzvrătit cârtind mereu pentru pofte rele și ridicând mâna lor împotriva lui Moise ca să-l omoare.
Și este foarte interesant cum fariseii și cărturarii și bătrânii lui Israel nu mai suportau reîntoarcerea țapului 'ducă-se-pe-pustii' prin cetate... nu suportau să-și 'revadă' ei păcatele lor din țap și atunci îl conduceau spre locurile înalte de unde-l aruncau jos pe bolovani ca să piară de parcă țapul ar fi fost vinovat, și de parcă n-ar purta el păcatele lor.
Se pare că e foarte grea pentru unii revederea țapului revenit de pe pustii, tot așa cum l-am revedea noi pe Nicuolae Ceaușescu, dar mă mir cum nu e la fel de greu pentru aceiași și revederea ca străinii a fetelor tinere și frumoase pe care le-au urcat în turnul babilonului ca să le dedulcească bine de tot cu păcatul, așteptând apoi mereu câte o nouă trădarevedere plină de fantrezii ispititoare, iată că asta nu le este greu deloc.
Păi cine oare poate să iasă din orice ispită și babilonanie necăzut și nemurdărit și nespurcat?
Deci de aia zice acolo '...și nu ne duce pe noi în ispită și ne păzește de cel rău și viclean...' căci de acolo nimeni nu poate să mai iasă viu... afară de Dumnezeu, ori de cel umilit care-L urmează cu înțelepciune și sfințenie.
Cine crede că el poate birui ispita se înșală amarnic! 'Și cine duce pe altul în ispită va fi dus în ispită' ...și s-a și ispitit pe sine deja și pe Dumnezeu crezându-se pe sine un șarpe bun, străin de Dumnezeu da' bun așa ca Azazel, că nici Azazel nu știm ce e, înger rău sau bun... dar e foarte interesant că acest duh primea jertfe pline de păcat, păcatele altora, deci țapul era spurcat nu pentru că păcătuise el ci pentru că alții păcătuiseră și asupra lui se deșertase vasul cu toată mocirla smințișorilor... deci iată că Azazel primea jertfe dar nu știm ca să ce... probabil ca să se ispitească singur, fiindcă poate că din ispită trăia... dar dacă-l jerfea pe țapul 'ducă-se-pe-pustii' atunci e clar că-și ucidea ispita fie ca s-o devoreze fie ca s-o ardă sau s-o lase să putrezească și să se descompună de la sine, deci nu știm ce fel de nimicire aplica... însă e foarte ciudat cum de Domnul îngăduia jertfa aceasta și chiar poruncise El asta, așa după cum cădea sorțul, un țap era jertfit prin ardere de tot Domnului pentru păcatele poporului Său iar celălalt era trimis spre jertfă lui Azazel după ritualul de trecere a păcatelor de la popor în bietul țap.
Iar dacă țapul ăsta nu murea ci umbla pe munți și prin locuri neumblate și prin pustii atunci până murea e clar că el spurca tot ceea ce atingea și pe toți cei ce-l vedeau și devenea el în timp un fel de monstru, de sperietoare, de aducător de calamități și catastrofe de care toți se speriau și se îngrozeau și fugeau pe drept și nu din superstiții.
Și mai rău era că turmele tale, caprele tale care pășteau, se puteau împreuna cu el dacă se întâlneau și astfel ți se spurca toată turma de capre... dacă nu știai să-ți păzești, ca cioban de oi și capre, nu numai oile ci și pe toate căprițele cele mai tinerele. Defapt acest țap spurcat devenea cel mai mare seducător al locurilor neumblate care făcea ochi dulci tuturor celor ce se încumetau să caute prin locuri pustii sau prin tot felul de înălțimi.