View Single Post
  #258  
Vechi 03.03.2013, 00:49:40
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Vad ca d-na Oana Iftime il combate/contrazice pe dr Pavel Chirila,nu e de acord cu homeopatia .

“În același spirit ca și autorii homeopați citați mai sus „argumentează” și alții[Pavel Chirila], amestecând fenomenele, definițiile, știința cu filosofia și cu religia și denaturând elemente ale realității în încercarea de a susține edificiul homeopatiei, astfel încât rezultă lucrări care sunt adevărate colecții de pseudo-dovezi și pseudo-argumente, remarcabile prin caracterul neștiințific, lipsă de logică și eroare epistemologică. [ Epistemologia studiază cunoașterea și limitele ei. Constituie o eroare epistemologică, spre exemplu, a examina o problemă de natură spirituală cu mijloace științifice și reciproca, a avansa explicații de natură spirituală acolo unde potrivită ar fi investigația științifică. Una dintre erorile epistemologice majore de largă circulație în societatea actuală se referă la pretenția unora de a demonstra existența/inexistența lui Dumnezeu prin metode științifice. ]


Vom mai examina câteva exemple.
“Diluția infinitezimală: o substanță farmacologic activă este eficientă și în diluții infinitezimale; acum există numeroase dovezi farmacologice și fiziologice (multe substanțe din organismul nostru circulă în diluții mari: prostaglandine, hormoni, mediatori de sinapsă etc.)
Pe de altă parte, bolile alergice sunt dovada fiziopatologică a efectului diluției infinitezimale (să nu uităm că un șoc anafilactic sau o criză de astm bronșic se pot declanșa la întâlnirea cu alergeni infinitezimali” ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157).


La aceste afirmații se aduc următoarele obiecții:
1) Prin „diluții infinitezimale” se înțeleg exclusiv diluțiile utilizate în homeopatie, diluții care implică, de la un punct încolo, absența totală a materiei diluate. Li s-a dat acest nume chiar de către homeopați, exact în ideea că diferă de diluțiile obișnuite (utilizate în chimie, practica farmaceutică etc.) prin faptul că materia diluată se găsește în diluție într-o cantitate infimă, pentru ca, de la o treaptă de diluție încolo, să nu mai fie prezentă nici măcar printr-o singură moleculă. Or, toate substanțele invocate (prostaglandine, hormoni, mediatori sinaptici) circulă, în organism, în cantități detectabile, fiind în mod cert prezente fizic. Așadar, pentru niciuna dintre aceste substanțe nu este adecvat conceptul de „diluție infinitezimală”.
Totodată, pentru toate aceste categorii de substanțe, spre deosebire de remediile homeopate, se cunoaște modul de acțiune, care este bazat, în mod cert, pe interacțiuni fizico-chimice detectabile. Se știe cu ce structuri și molecule interacționează în organism, ce efect fiziologic au etc.
2) Șocul anafilactic reprezintă o reacție alergică de mare amploare și gravitate, potențial letală. Declanșarea acestei reacții presupune contactul direct cu alergenul (substanța pe care organismul nu o tolerează și care declanșează anafilaxia, un gen de reacție extremă de apărare a acestuia), presupune prezența sa fizică. Iarăși, nu este adecvată ideea de „diluție infinitezimală”, care, de altfel, își are sensul (sau lipsa de sens) numai și numai în cadrul homeopatiei, nepotrivindu-se cu nimic din fiziologia organismelor vii.



“Principiul dinamizării se aplică în tehnica farmaceutică homeopatică și este foarte simplu: diluțiile pornind de la soluția-mamă se fac succesiv procentual (1% din soluția mamă, apoi 1% din 1%... etc.) până la diluția dorită. Tehnica cere ca la fiecare diluare să se aplice flaconului o sucusiune, o agitație, pentru o mai bună dizolvare. “ ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157).


Ce rost are sucusiunea „pentru o mai bună dizolvare” a unor soluții (cele care corespund treptelor înalte de diluție folosite în homeopatie) în care nu mai are ce să se dizolve, lipsind cu desăvârșire materia de dizolvat? Și, dacă se face pentru dizolvare, de ce se numește „dinamizare” sau „potențare”, termeni care trimit la „energii”/puteri” și nu pur și simplu „dizolvare” sau „agitare”? Am fi acceptat ideea că autorul textului comentat nu crede în ideea de eliberare de energie prin sucusiune, considerând, pur și simplu, că sucusiunea se face pentru o mai bună dizolvare, dacă nu ar fi insistat el însuși asupra ideii de „energie”, încercând, în plus, să o „încreștineze”:
“Dr. Pfeifer își începe descrierea homeopatiei la pagina 68 cu o altă afirmație nefondată: „potențarea” ne duce „în lumea energiilor cosmice și a filosofiei orientale”.
Dinamizarea, sucusiunea soluției nu are nimic de-a face cu lumea orientală; cu excepția Indiei (unde a fost dusă de englezi), homeopatia e aproape necunoscută și nu se practică în Orient. Pentru a ne convinge, autorul ne trimite la citate din Hahnemann care vorbesc de „energii dinamice” și de „forța vitală cosmică”. Aceste citate nu sunt câtuși de puțin relevante din cel puțin două motive:
- homeopatia este practicată de atei, creștini, musulmani, păgâni, iudei, indiferenți religios, care nu se raportează la nici o energie sau se raportează fiecare la ce energie vrea;
- creștinii cunosc bine noțiunea de energie creată despre care literatura patristică vorbește din abundență și care acționează în universul material. “( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157).


Trecând peste aserțiunea nedemonstrată și agresivă conținută în această frază despre ce cunosc „creștinii” (recurs la autoritatea anonimă, metodă consacrată de manipulare), așadar ignoranții contestatari ai homeopatiei ar trebui să tacă, umiliți, precum și peste ecourile nefericite ale terminologiei, rămâne neclar la ce anume se referă autorul.
Energiile care țin să fie toate cele care există sunt necreate, lucrarea Celui necreat asupra creației, iar formele de energie în sensul științific al termenului (termică, chimică, electrică, nucleară, luminoasă etc.) nu au făcut obiectul scrierilor patristice. Oricum, presupunând că prof. Chirilă se referă la o formă de energie prezentă în lumea materială, precum energia termică, luminoasă etc., s-a văzut, mai sus, în ce măsură rezistă supoziția existenței unei energii non-spirituale a remediilor.[ Catolicismul substituie noțiunea ortodoxă de har, energie dumnezeiască necreată, cu cea de „grație divină”, care ar fi o „energie creată” care acționează asupra lumii, creația fiind „incapabilă”, din acest punct de vedere eretic, să primească energiile dumnezeiești necreate. Se ajunge, de aici, la o serie de alte erezii, inclusiv la a contesta posibilitatea îndumnezeirii omului, prin har. ]
În mod curios, autorul oferă, ca suport pentru legitimitatea „dinamizării”, niște așa-zise exemple de dinamizare, în fapt de mișcări prezente în natură, și care nu au nimic de-a face, ca mod de desfășurare și rezultat, cu „dinamizarea” homeopată:
“Soluțiile „potențate” sau „dinamizate” se găsesc peste tot, încă de la creație, în organismul, în fiziologia noastră și în universul material și biologic în care trăim, și nu au nici o legătură cu vreo filosofie orientală: valurile mărilor, lacurilor „dinamizează” apa, vânturile „dinamizează” aerul, inima „dinamizează” o viață întreagă masa de sânge, plămânul „dinamizează” aerul pentru a face schimbul de gaze la nivel alveolar, stomacul și intestinul „dinamizează” conținutul intestinal etc.” ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157)
Reply With Quote