Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus
Pe care din cei trei enumerați mai sus îl consideri mincinos? Pe apostolul Petru, pe IPS Bartolomeu Anania, ori pe Cristian Bădiliță?
Vei zice probabil pe mine, însă eu am preluat doar explicațiile "mincinoșilor" autori de lexicoane. Deci...
|
Aceleasi infantilisme de atata amar de timp! Ai ramas acelasi inchizitor, nu te mai scapa de meteahna judecatii numai zama de lut!
Citat:
În prealabil postat de centesimusseptimus
Irelevant. Textul vobește despre angajamentul, promisiunea, făgăduința, cererea acestei conștiințe înaintea lui Dumnezeu; nu doar simplu despre conștiința lui. Nu te poți ascunde de Cuvântul lui Dumnezeu, el te arde! În sens bun dacă ai o "coștiință bună", dar te pârlește dacă ai gânduri ascunse...
|
Vorbim aici de constiinta din punct de vedere antropologic, nu despre acea "constiinta buna" care e, de fapt, incredintarea morala ce vine in urma rezistentei la ispita - acea "constiinta buna" este DOBANDITA in urma luptei cu ispita.
Ori, si mai precis de eliberarea pruncului de sub pacatul originar, iar pacatul originar nu inseamna predestinatia omului spre pacat - adica pacatul nu a cuprins intreaga natura creata ca o plaga pe care o mostenesti la nastere indiferent de vointa ta -, ci inclinatia, forta demonica ce atrage pe om in pacat si care-l subjuga pe omul nebotezat, si care prin botez este biruita.
Prin Sf.Botez inclinatia spre pacat a omului nu mai domina, nu este invincibila, a fost biruita si pruncul botezat incepe sa respire liber. Asta nu inseamna ca omul nu mai poate pacatui prin propria vointa!
Asta inseamna ca omul sectar trecut de la Ortodoxie la o alta credinta, blestemandu-si incontinuu propriul botez se asaza pe sine de fiecare data sub dominatia atractiei spre pacat, adica sub dominatia "pacatului originar".