Subiect: ECUMENISMUL
View Single Post
  #394  
Vechi 05.03.2013, 10:01:40
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Atunci a avut loc doar o ridicare formală a anatemelor de la 1054, dar această ridicare nu înseamnă prea mare lucru. Însă din punctul de vedere al Bisericii Romano-Catolice, noi ortodocșii suntem sub anatemele Sinodului Vatican I (și poate și ale altor sinoade generale papiste), pentru că Biserica Ortodoxă nu a acceptat dogmele și practica ce este presupusă de dogmele de la Vatican I, și prin urmare Biserica Ortodoxă este anatematizată de Biserica Romano-Catolică. Ceea ce am spus este foarte clar, Biserica Ortodoxă are datoria să își prezinte poziția dogmatică față de dogmele de la Vatican I, iar dacă acolo a fost vorba despre erezie sau erezii, are datoria să le anatematizeze, chiar dacă problema nu este în sânul propriu-zis al Ortodoxiei, însă în virtutea întâlnirii în practică a problemelor. În situația de față, dacă Biserica Ortodoxă nu crede că este erezie primatul papal definit la Vatican I, atunci de ce să nu ne facem toți romano-catolici și să primim și noi dogmele catolicilor cu tot ceea ce crede papa și Biserica Papală? Până una alta, mai și scăpăm de niște anateme. Dacă Biserica Ortodoxă consideră oficial sinodal panortodox că dogmele de la Vatican I sunt dogme adevărate iar nu erezii, și că în Biserica Romano-Catolică este adevărul dogmatic, cerurile deschise și plinătatea mântuirii, atunci să ne spună pe față pentru ca ortodocșii să plece definitiv în adunarea papistașilor și să îi lase pe clericii ortodocși să își cânte singuri și să își facă ei între ei slujbe, ei să comande, ei să execute, să stea cu cucuvelele în biserici și să le cânte porumbeii la strană. Nu înțeleg ce este atât de complicat? De ce să mai stăm în Biserica Ortodoxă ca să fim anatematizați și să ne pierdem mântuirea? Nu-i destulă jupuirea sau mai bine zis tunderea dintre cele ale acestei lumi? Să ne mai pierdem și viața veșnică? Pentru cine? Pentru niște clerici? Eu personal, ca și alți ortodocși, sunt convins că primatul papal definit la Vatican I este erezie, și am justificări "cu carul", dar vreau să văd și să aud poziția oficială, sinodală a Bisericii Ortodoxe relativ la această problemă; orice întârziere în plus poate fi semn că Biserica Ortodoxă nu este Biserica cea adevărată a lui Hristos, că este o sectă desprinsă de trupul adevăratei Biserici, sau că aceia care ocupă funcțiile înalte ale Bisericii nu sunt păstori autentici ai Bisericii și că într-un fel sau altul trebuie să căpătăm alții, cu adevărat ortodocși. De asta și spun că lucrurile trebuie să fie clarificate, iar nu să fim ținuți ca niște vite ignorante.



Trebuie sa ne ferim sa dezbinam Biserica. Ar fi corect ca fiecare dintre noi sa spuna cinstit de unde se inspira.
Altfel ne inselam unii pe altii. Si-i inselam si pe aceia care ne citesc postarile. Si-i smintim. Si e pacat mare.

Pe ce va bazati cand sustineti ca:
<<Atunci a avut loc doar o ridicare formală a anatemelor de la 1054, dar această ridicare nu înseamnă prea mare lucru. Însă din punctul de vedere al Bisericii Romano-Catolice, noi ortodocșii suntem sub anatemele Sinodului Vatican I (și poate și ale altor sinoade generale papiste), pentru că Biserica Ortodoxă nu a acceptat dogmele și practica ce este presupusă de dogmele de la Vatican I, și prin urmare Biserica Ortodoxă este anatematizată de Biserica Romano-Catolică.>>


Aici un punct de vedere exprimat de Patriarhia Romana:

<<A urmat actul istoric deosebit de semnificativ care a schimbat reluarea relatiilor dintre cele doua Biserici : ridicarea in mod oficial a anatemelor aruncate in 1054, de catre cei doi Intaistatatori de Biserici, in 7 decembrie 1965. De atunci, cele doua Biserici nu s-au mai considerat schismatice (cu toate ca urmele schismei nu pot sa dispara de la sine) cu toate ca Bisericile au ramas separate.
Pe parcurs, reprezentantii celor doua Biserici, in diferite ocazii, au afirmat ca ortodocsii si catolicii nu mai au motive sa se dusmaneasca sau sa se respinga, ci trebuie sa-si concentreze eforturile in refacerea unitatii pierdute.
Asa s-a ajuns la concluzia ca doar dialogul este singura cale in pregatirea refacerii unitatii crestine, dar dialogul trebuie sa presupuna dragoste si adevar, pentru a duce la o unitate vizibila si viabila.
Ca aceasta unitate a Bisericii crestine s-a cautat dupa 1054 este un lucru cert, insa imprejurarile istorice au impiedicat realizarea acestui act. Astfel, voindu-se unitatea Bisericii, s-a stabilit inceperea unui dialog intre cele doua Biserici, a unui dialog oficial care sa aiba la baza sa dorinta de unitate.>>

http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_...estin_6_5.html



Ce ne spune Vladimir Moss:
Puterea anatemei, de Vladimir Moss
http://ortodoxianecenzurata.wordpres...erea-anatemei/


Cine este Vladimir Moss:
Ieromonahul Metodie de la Optina raspunde despre LUCRAREA DIABOLICA A SCHISMEI IN BISERICA si despre ideile stilistului VLADIMIR MOSS si ale sustinatorului si editorului sau român, Danion Vasile: “CRED CU TARIE CA TOATA ACEASTA MISCARE ESTE DECLANSATA DE CATRE FORTELE ASCUNSE ANTI-CRESTINE, CARE SUNT AVIDE DE A SUBMINA BISERICA. DUSMANUL VINE SI DIN DREAPTA!”
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...-cred-cu-tari/
Reply With Quote