View Single Post
  #282  
Vechi 05.03.2013, 21:12:23
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

„În Sfintele Scripturi se găsesc multe nume și denumiri care se potrivesc Domnului și Mântuitorului nostru Iisus.
E numit cuvântul, e numit înțelepciunea, lumina, puterea, dreapta, brațul, îngerul, e numit omul; se numește mielul, oaia, preotul, calea, adevarul, viața; e numit vița, dreptatea, mântuirea; se numește pâinea, piatra, tămăduitorul, izvorul apei vii, pacea, judecătorul, poarta.
Se numește toate acestea; deși este unul si același Dumnezeu al nostru, Fiul lui Dumnezeu, ca să se cunoască rânduiala puterii și lucrării Sale.
Ai auzit denumirile; acum care sunt sensurile denumirilor?
Se numește Cuvântul, fie pentru că S-a născut fără pătimire de la Dumnezeu-Tatal, fie pentru că nașterea Lui s-a petrecut fără micșorarea ființei părintești. Căci nici omul nu pare a suferi vreo micșorare când rostește un cuvânt. Ori e numit Cuvântul, pentru ca prin El a vorbit mereu Dumnezeu-Tatal, atât îngerilor, cât și oamenilor.
Se numește Înțelepciunea, pentru că prin El s-au așezat toate cu înțelepciune la început.
Lumina e numit, căci El Însuși a luminat întunericul dintâi al lumii și, prin venirea Sa, a pus pe fugă nopțile minților omenești.
Puterea Se numește, pentru ca nicio făptură nu-L poate întrece.
Dreapta și brațul se numește, căci prin El s-au făcut toate și de El Însuși toate sunt ținute.
Îngerul (vestitorul) marelui sfat e numit, căci El e vestitorul voinței părintești.
E numit Fiul omului, căci pentru noi, oamenii a binevoit să Se nască om.
E numit Mielul datorita neasemuitei Sale nevinovății.
Se numește Oaia, pentru a se arăta pătimirea Lui.
Se numește Preot, fie că pentru noi Și-a oferit trupul ofrandă și jertfă lui Dumnezeu-Tatal, fie că binevoiește a Se oferi în numele nostru în fiece zi.
Se numește Calea, pentru că prin El Însuși mergem spre mântuire.
Adevărul, căci respinge minciuna.
Viața Se numește, fiindcă nimicește moartea.
Vița de vie e numit, fiindca întinzând pe cruce corzile brațelor Sale, a oferit lumii bogata roadă a dulceții.
Dreptatea e numit, fiindcă prin chezașia numelui Său îi îndreptează pe păcătoși.
Răscumpărarea (Mântuirea) Se numește, pentru că ne-a Răscumpărat cu prețul sângelui Său pe noi, odinioară pierduți.
Pâinea Se numește, căci a potolit foamea neamurilor prin Evanghelia Lui.
Piatra Se numește, pentru că nici șarpele n-a lăsat urmă în El și Însuși ne-a oferit apărare.
Tămăduitorul Se numește, pentru că a vindecat neputințele și rănile noastre prin venirea Lui.
Izvorul apei vii e numit, fiindcă prin îmbăierea renașterii (Tit 3,) îi spală și îi aduce la viața pe păcătoși.
Pacea Se numește, pentru că-i aduna la un loc pe cei înrăjbiți și ne-a împăcat cu Dumnezeu-Tatăl.
Învierea e numit, fiindcă El Îsuși va ridica toate trupurile din morminte.
Judecătorul e numit, căci El Însuși are să judece viii și morți.
Poarta Se numește, căci prin El Însuși se face intrarea credincioșilor în Împărăția cerurilor.
Așadar, de vreme ce unul Domn este desemnat cu atâtea nume și denumiri, ai credință, credinciosule, și pune-ți cu toată puterea nădejdea în El!
Căci, ca să-L cunoști pe Tatal, este pentru tine Cuvântul.
De vrei sa cunoști cu adevarat, caută-l pe El, căci este Înțelepciunea.
Dacă sufletul tău îndură întunericul, caută pe Hristos, căci este Lumina.
Ești slăbit? Ai scăpare, căci este Tămăduitorul și Tăria.
Vrei să știi prin cine s-a făcut lumea și de cine sunt toate ținute? Fii încredințat că este El, căci e numit Brațul și Dreapta.
Simți vreo teamă? În toate îți va fi alături ca un Înger.
De-ți va fi fost greu să te-ndrepți cu privirea spre măreția Unuia-Născut, nu deznadajdui, căci S-a făcut și Om, pentru ca omenirea să se apropie cu ușurință de El.
De ve fi fost neprihănit, îți va sta alaturi ca un Miel.
Dacă te supără vreo prigonire din partea păgânilor, ai credință, căci și el a fost jertfit ca o Oaie; iar ca Preot al Tatălui, pe tine te va sprijini punându-te înainte.
De nu cunoști calea mântuirii, caută-L pe Hristos, căci El este Calea sufletelor.
Dacă vrei să cunoști adevărul, ascultă-L pe El, căci este Adevărul.
De moarte defel sa nu te temi, căci Hristos e Viața credincioșilor.
Te încântă plăcerile lumii acesteia? Întoarce-te și mai mult spre crucea lui Hristos, ca să te înviorezi și mai mult de dulceața Viței Lui, ce S-a răstignit pe cruce.
Ești păcătos pierdut? Trebuie să fii înfometat de Dreptate, însetat de Răscumpărătorul, căci Hristos este: satură, căci este Pâinea.
Dacă șovăiești în vreo privință, întărește-ți pasul în El, căci este Piatra și-ți va oferi apărare ca un zid.
Ești slab și neputincios? Cere-I Lui leac, căci este Tămăduitorul.
Simți văpaia păcatelor ori ești unul cu totul subjugat? Aleargă la Izvorul Vieții, ca văpaia ta să fie stinsă și sufletul tău să dobândească veșnicia.
Dacă te chinuie mânia și te hărțuie dușmănia, apropie-te de Hristos, căci este Pacea, ca sa te împaci cu Tatăl și să iubești pe tot omul la fel cum [socoți că] trebuie să fii iubit tu.
De te temi de pieirea trupului și te înspăimântă moartea vieții acesteia, adu-ți aminte că este Învierea; poate ridica ceea ce a căzut.
Dacă te atrage plăcerea păcatului și te îmbie ispitele cărnii, gândește-te mai inainte că este Judecătorul drept, este Cel ce cântărește cu asprime, e Cel ce pregătește focul veșnic; și nu-ți va mai plăcea ție, păcătosul, să păcătuiești.
În sfârșit, frate, dacă te-a cuprins deznădejdea privind împărțirea dreptății, așteptarea slavei cerești, gândește in cugetul tău credincios că El este Poarta; căci prin El, ridicat din morți, vei pătrunde și tainele cerurilor, și te vei alătura cetei îngerilor; și vei auzi acele cuvinte dorite: Bine, slugă bună și credincioasă, fiindcă ai fost credincioasă întru cele puține, intră în bucuria Domnului tău; stăpânește împărăția care ță-a fost pregătită de la întemeierea lumii (Mt. 25, 33). Amin!”
(Sfantul Niceta de Remesiana)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote