View Single Post
  #273  
Vechi 06.03.2013, 13:10:56
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Homeopatia nu este compatibilă cu Ortodoxia

"...homeopații, de la Hahnemann citireconsideră că boala este o perturbare a „forței vitale” a organismului, produsă sub acțiunea așa-numitelor „influențe dinamice”, de natură spirituală În concepția ortodoxă, complet diferită de cea homeopată, boala este urmarea păcatului, scopul său fiind pocăința și întoarcerea la Dumnezeu, fapt clar prezentat în Scriptură și în scrierile sfinților Înțelegerea duhovnicească ne învață că bolile și celelalte necazuri pe care Dumnezeu le trimite oamenilor sunt trimise dintr-o deosebită milostivire dumnezeiască: precum doctoriile amare bolnavilor, și ele dau mântuirii noastre, veșnicei noastre fericiri, un ajutor cu mult mai de nădejde decât vindecările minunate. Adeseori, foarte adeseori, boala este o binefacere mai mare decât tămăduirea, dacă aceasta ar veni; boala este o binefacere atât de vitală, încât îndepărtarea ei prin vindecare ar însemna îndepărtarea unui bine duhovnicesc cât se poate de mare, care nu suferă asemuire cu binele vremelnic adus de vindecarea bolii trupești ( Sfântul Ignatie Briancianinov)

Dumnezeu a dat omului suferința din pricina păcatului; dar, prin suferință pune capăt păcatuluiPăcatul a dat naștere suferinței, dar suferința șterge păcatulsuferința se naște din păcat, dar distruge păcatul când e însoțită de pocăință { Sfântul Ioan Hrisostom, Omilii despre pocăință.)

Filosofia (credința) homeopată, respectiv învățătura ortodoxă despre boală sunt, așadar, în mod evident diferite una de cealaltă.


Samuel Hahnemann s-a numărat printre aceste persoane, fiind deist, mason și universalist.

Conform învățăturii ortodoxe, însă, vorbim despre suflet, ca animator al trupului, iar nu despre vreo forță vitală. Prin urmare, dacă discutăm perspectiva hahnemanniană ad litteram, așa cum se vădește ea în Organon, vorbim despre vindecarea a ceva care, din perspectiva dreptei credințe, nu există („forța vitală”). Iar varianta în care Hahnemann, vorbind despre forța vitală, s-ar fi referit nu la suflet, ci, mai precis, la ceea ce ține omul în viață, prin intermediul sufletului, și anume la energiile dumnezeiești necreate, ar fi încă și mai dezavantajoasă, pentru sistemul homeopat. În această perspectivă, pretențiile luciferice ale homeopaților devin (și mai) strigătoare la cer, fiindcă se ajunge, practic, la afirmația că lucrarea dumnezeiască poate fi alterată de cine știe ce „factori perturbatori” și că homeopații o „restabilesc”.


Nici un „vindecător”, fie el homeopat sau de alt fel, nu poate vindeca latura nevăzută a omului. Vindecarea sufletului nu se poate realiza decât prin lucrarea dumnezeiască, în Biserica cea Una sfântă, sobornicească și apostolească. Dumnezeu ne-a lăsat, spre vindecarea trupului și a sufletului, Sfinte Taine, prin care omul dobândește harul. Biserica știe și învață despre folosul primirii Sfintelor Taine de către bolnavi (ca și de către cei sănătoși) – taina Sfântului Maslu, taina spovedaniei (mărturisirii păcatelor) și împărtășirea cu Trupul și Sângele Domnului. Pocăința îl împacă pe om cu Dumnezeu, atrăgând asupra creaturii harul Ziditorului său. Sfânta Scriptură îndeamnă adesea la pocăință și prezintă numeroase exemple de pocăință, prin care păcătoșii s-au întors la Dumnezeu, scăpând de nimicirea pe care o atrăseseră asupra lor păcatele lor.

-remediile homeopaților nu au cum fi rezultatul unor minuni, dat fiind contextul preparării lor, în afara Bisericii, într-un duh care nu are nimic de-a face cu credința adevărată. Nu doar că există homeopați eretici, păgâni, atei, și că sistemul hahnemannian constituie per se un sistem păgân, dar aceste „miracole” se repetă la scară industrială și se vând în chip profitabil. "
Reply With Quote