Citat:
În prealabil postat de Ekaterina
Eu consider tratamentul homeopat mai degraba periculos decat apa chioara.
|
-asa este !
Homeopatia și vrăjitoria (magia simpatica)
"Atunci când se obțin vindecări fără vreo explicație cauzală accesibilă științific, ba, mai mult, imposibil de elaborat, din punct de vedere științific și logic, așadar în condiții care contrazic ordinea firească a lucrurilor (cauzalitățile proprii lumii materiale), iar contextul arată că nu este vorba despre o minune, omul credincios este în drept să-l suspecteze pe vindecător de vrăjitorie (conlucrare, conștientă sau nu, cu demonii). Se poate spune, așadar, și despre homeopatie că ar fi vrăjitorie, iar această perspectivă este dificil de combătut, având în vedere o serie de elemente, dintre care vor fi examinate, pentru început, asemănările conceptuale și/sau practice dintre homeopatie și magia simpatică.
Vom ignora deosebirea artificială dintre magician (cel care intră în contact cu supranaturalul pentru a obține anumite efecte benefice) și vrăjitor (care intră în contact cu supranaturalul în scopuri percepute ca antisociale), adoptată de către unii antropologi
Cei doi termeni vor fi considerați sinonimi, la fel ca și magie (fie aceasta considerată, de către unii, ca separabilă în „albă” și „neagră”) și vrăjitorie, conform perspectivei ortodoxe, care nu separă lucrarea cu duhurile în benefică și malefică, aceasta neavând cum fi decât dăunătoare, pe plan duhovnicesc.
-asemănarea dintre teoria și practica homeopatiei și principiul și aplicațiile magiei simpatice trec dincolo de cea terminologică. Aidoma unor forme de magie simpatică tradițională, homeopatia se bazează pe îndepărtarea unor fenomene (simptome) prin utilizarea unor mijloace mimetice (remediile, capabile să inducă simptome similare cu cele pe care le vindecă).
-Ideea că homeopatia este practicată de oameni de diferite religii nu este câtuși de puțin incompatibilă cu perspectiva conform căreia homeopatia este o formă de magie. Împlinirea actului vrăjitoriei nu ține de voința omului decât în ceea ce privește îndeplinirea ritualului vrăjitoresc (persoana putând fi sau nu conștientă de faptul că ceea ce face este vrăjitorie), în rest antrenează voința și lucrarea îngerilor căzuți și are loc indiferent de raportarea subiectivă a persoanei la actul în cauză. Demonii de-abia așteaptă să vină și vin, odată chemați, indiferent ce crede despre ei și despre toată povestea cel care a îndeplinit ritualul. Există vrăjitori inițiați, implicați în colaborarea cu demonii în urma unei alegeri conștiente, dar există și vrăjitoria practicată de către înșelați (persoane amăgite de către demoni, care ajung să nutrească idei neortodoxe despre existență și impresii false despre ei înșiși, adesea considerându-se posesori ai unor capacități spirituale „deosebite”), sau chiar de către persoane care habar nu au că practicile pe care le adoptă sunt vrăjitorești.
-Parcurgând diverse Materia medica homeopate din întreaga lume, se poate constata că majoritatea zdrobitoare a remediilor au listate „simptome” reflectând influența duhurilor necurate în viața omului. Se pare că materia „dinamizată” stârnește, în om, patimile și îl face vulnerabil la atacuri demonice directe, rezultând manifestări pe care homeopatia pretinde că le tratează, cu ajutorul unora și acelorași remedii. Remediul Acidum nitricum se asociază cu teama de boală și de moarte, egoism, suspiciune, nefericire, nemulțumire, pesimism, depresie, iritabilitate, persoana este ranchiunoasă, răzbunătoare, încăpățânată, răuvoitoare, nu o mișcă scuzele altora, suferă de disperare cronică, sare din somn, înspăimântată, atunci când adoarme [ Manifestări clare ale patimilor fricii și trufiei, precum și ale lucrării directe a demonilor.Remediul Sepia se asociază cu tristețe profundă, plâns, indiferență față de cei dragi, manifestări de ciudă și atitudini critice față de ceilalți (efecte ale trufiei), lipsa bucuriei de viață, amorțeala emoțiilor și a minții (manifestări ale akediei, binecunoscută în patologia duhovnicească), aversiune față de familie și prieteni, însoțită de teama de a fi singur(ă), mânie și iritabilitate ușor de stârnit, teama de fantome, nebunie, sărăcie (adică, o serie întreagă de angoase de origine pătimașă și/sau demonică nemijlocită). Apar și alte elemente îngrijorătoare, din punct de vedere duhovnicesc: remediul Bromium (dar și alte remedii) este asociat cu senzația că cineva se află în spatele persoanei și că, dacă aceasta se întoarce, îl va vedea pe acel „cineva” acolo. Un alt simptom curios conex unor remedii este insomnia cu oră fixă. Spre exemplu, pacientul nu poate dormi după ora trei dimineața. Se administrează remediul Nux vomica, după alții merge și Kali carbonicum, pentru aceeași categorie, a celor care se trezesc la trei dimineața, după alții nu, fiindcă după aceștia din urmă Kali carbonicum se dă celor care se scoală în jurul orei două (nu trei) a.m. și nu mai pot să doarmă. O astfel de simptomatologie amintește cel mai bine de „apucatul la oră fixă”, din limbajul popular. Că oamenii pot fi sâcâiți de demoni, mereu la aceeași oră nu este deloc implauzibil, din perspectiva ortodoxăUn alt fapt bizar care se petrece cu cei care urmează tratamente homeopate este, după cum au constatat homeopații înșiși, afectarea stării de conștiență, parte, alături de apariția unor boli acute, din ceea ce s-a numit „culoarea ameliorării homeopate”. La pacienți se pot sesiza: (…) alterarea percepției temporale, sărăcia limbajului, amnezia selectivă, lipsa conștiinței de sine, caracterul holist al ameliorării și dezvoltarea de boli acute, toate în răspuns la un tratament homeopat de succes.S-a văzut că sistemul homeopat constituie în sine o credință, și anume una păgână, total incompatibilă cu Ortodoxia, aspectul ei aplicativ fiind o formă de magie simpatică. Influența demonică se vădește, în practică, în anumite reacții ale probanților/pacienților, legate de toate patimile cunoscute Bisericii, precum și de influențe demonice ocazionale, directe. Pentru omul credincios și care nu caută vindecare cu orice preț (adică alinarea trupului cu prețul pagubei sufletești) o minimă curiozitate relativă la o metodă de „vindecare” la care face apel s-ar putea dovedi salvatoare, odată însoțită de decizia fermă de a renunța la acea metodă, din momentul în care apar dubii legate de aspectele spirituale implicate. Pentru că:
“Dacă se întâmplă și ne îmbolnăvim, e mai bine să rămânem bolnavi, decât să fim tămăduiți de niște demoni și să ne lepădăm de Dumnezeul nostru.
Pentru că, deși ne tămăduiesc, în fapt, mai mult ne vatămă decât ne sunt de folos. Ei sunt de folos trupului, care oricum are să moară și să putrezească nu peste mult timp, dar vatămă, în schimb, foarte tare sufletul, care este nemuritor.
Și, așa cum fac negustorii de sclavi, momind copiii cu bunătăți (dulciuri, năut prăjit, sau multe altele), răpindu-le libertatea și chiar și viața, tot așa fac și demonii, făgăduind vindecarea unui mădular al trupului, dar făcându-ne să pierdem mântuirea sufletului “(Sfântul Ioan Hrisostom)
Bolnavul trebuie să se îndrepte, în Biserică, spre Hristos, Doctorul sufletelor și al trupurilor, căutând iertarea lui Dumnezeu pentru păcatele care i-au atras suferința.Poate apela la știința medicală pentru alinarea suferinței fizice și, dacă medicina se dovedește neputincioasă, în niciun caz nu trebuie să recurgă la vrăjitorie, plata celui care alege suferința, deși vrăjitorii i-ar fi alinat-o, fiind similară cu cea a mucenicilor:“
Ai căzut bolnav? Vin mulți să te vadă. Unii stăruie să chemi vraci, alții să porți talismane, spunându-ți că răul va fi mai mic. Tu rabzi suferința, temându-te de Dumnezeu, cu curaj și cu stăruință, alegând să pătimești orice, decât să alergi la leacurile idolatrilor. Așteptând cu stăruință ajutor de la Domnul și pătimind, vei primi cununa muceniciei. Și să nu cumva să te îndoiești. Cum și în ce fel, îți voi arăta. Așa cum un martir al lui Hristos suferă cu vitejie toate chinurile năprasnice, dar nu primește să slujească idolilor, așa și tu rabzi durerile bolii tale, ca să nu te folosești de nimic din cele ce sunt ale diavolului și să nu faci cele ce-ți poruncește. Patimile mucenicilor sunt mai grele? Da, dar și suferințele tale sunt mai lungi, și, prin urmare, biruința este la fel de mare. De multe ori, însă, și o boală poate pricinui dureri cumplite. Când fierbințeala îl face pe unul să ardă și tare îl mai supără, iar el nici nu vrea să audă de vrăjitori, gonindu-i pe toți care-l îndeamnă să-i cheme, nu și-a împodobit el, oare, creștetul cu a mucenicilor cunună? “[Sfântul Ioan Hrisostom, din Cuvântul III la Epistola I către Tesaloniceni]
oana-iftime-alexandru-iftime-homeopatia-o-abordare-stiintifica-si-spirituala.
|