View Single Post
  #79  
Vechi 21.03.2013, 20:06:24
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

-nu sunt de acord cu violenta,am vazut si unguri oameni normali,dar in tinutul secuiesc -Covasna,Harghita..lucrurile stau altfel decat in Brasov
-acolo majoritatea sunt maghiari,la primarii si consilii si in institutiile statului roman sunt maghiari in proportie de 80% ..si exista si extremistii care ii indeamna pe unguri sa fie impotriva romanilor
-pe de alta parte politicienii majoritatea sunt corupti,indiferenti sunt numai dupa bani s-au dat cu comunistii,cu masonii,cu oricine numai bani sa iasa
-la alegeri s-au unit si unii si altii cu UDMR-ul -rusine lor
-pe langa toate acestea exista si o indiferenta a romanilor,o nepasare,o lene,o lasitate in general asa,o delasare
-nu zic sa luam palosul in mana dar sa fim romani,nationalisti si ortodocsi in acelasi timp este un lucru normal si firesc de care nu prea se mai tine cont

-cam toti duhovnicii romani au fost si sunt atat ortodocsi dar si pt neam si tara
-parintele Staniloae asa bland cum era el totusi are niste articole atat de frumoase in care vorbeste de neamul romanesc si de ortodoxie care trebuie sa fie nedespartite:


Parintele Staniloae- CREȘTINISM ȘI NAȚIONALISM

Parintele Staniloae- ORTODOXIA, LUMINA LUMII ȘI INIMA NEAMULUI ROMȂNESC

Parintele Staniloae- ORTODOXIE ȘI ROMÂNISM


"Pentru pământul nostru și pentru credința noastră, fie numai a noastră, fie a creștinătății întregi, strămoșii noștri au făcut minuni. Căci ce e altceva decât o minune faptul că am reușit să ne menținem în ciuda tuturor furtunilor, luptând cu arma, suferind silnicii, respingând ispite.
Cu Dumnezeu, Românul e tare. S-a dovedit mai tare ca orice neam. Cu Doamne ajută! răzbește prin orice. Doamne ajută! a fost în viața română secretul succesului, cheia biruinței și a rezistenței. Dar fără Dumnezeu suntem foarte slabi. Simțim aceasta acum, după război, când Doamne ajută a început să fie uitat în politică, în educație, în gospodărie.
Vrem să devenim iar tari, neînfrânți de nici un pericol, să ne întoarcem la Dumnezeu, la puterea verificată de veacuri a neamului nostru! Să ne întoarcem la credință în organizarea statului, în școală, în viața socială, să lăsăm modelele statelor apusene, necredincioase și raționaliste!"

"Creștinul se întreabă: pot eu, în calitatea mea de creștin care nu se joacă cu obligațiile față de Iisus Hristos și cu problema mântuirii sufletești, să fiu în același timp naționalist, să-mi iubesc neamul cu înfocare și să lupt neîncetat pentru apărarea și înălțarea lui?Naționalistul, care poate nu e încă și creștin, e și el dator să se întrebe: are oare într-adevăr naționalismul meu lipsă de creștinism? E necesar oare creștinismul în cadrul concepției mele naționaliste, ca un factor indispensabil pentru ridicarea neamului, care e ținta strădaniei și a vieții mele?Întrebările acestea se pot concentra astfel: Este creștinismul, trăit și judecat consecvent, o cale necesară spre naționalism și naționalismul, la rândul său, o cale necesară spre creștinism?A fost una din însemnatele descoperiri ale timpului nostru răspunsul pozitiv la amândouă aceste întrebări.Creștinismul e perfecționarea relației naturale dintre om și om, desăvârșirea comuniunii, desăvârșirea dragostei, sau legătura desăvârșirii. De aci nu este decât un pas până la a spune: cea mai naturală dintre relații, dintre manifestările necesare naturii, este comuniunea cu cei apropiați, care au în toate cazurile firești aceeași limbă, aceeași istorie, aceleași aspirații, același destin.Creștinismul n-a venit să se opună tendințelor celor mai firești de comuniune, concretizărilor celor mai profunde ale acestor tendințe, n-a venit să înăbușe natura, să o facă să caute alte forme de comuniune, mai puțin firești, ci să intensifice, să înalțe, să desăvârșească formele naturale ale relațiilor omenești.Comuniunea este chiar o condiție fundamentală a mântuirii. Nu poți împlini voia lui Dumnezeu, nu poți exercita faptele creștinești, nu poți afla și experia pe Dumnezeu chiar, decât în cadrul comuniunii. Iar comuniunea cea mai firească, cea mai de temelie, este aceea între membrii aceleiași națiuni. În mod necesar ea trebuie folosită pentru trăirea în cadrul ei a conținutului religios. Un creștin e fericit de țesătura de ocazii ce i-o oferă apartenența la comunitatea națională, pentru a-și trăi în ea conținuturile religioase, întrucât e om legat de un spațiu, împletit prin limbă, prin istorie, cu un grup național, el nu se poate izola de acel grup, pentru a stabili altă comuniune, căci pentru aceasta ar trebui să fugă din țara unde s-a născut, unde l-a destinat Dumnezeu să trăiască.Credința creștină e pentru credincios un impuls spre afirmarea comuniunii naționale, spre iubirea mai presus de fire a celor cu care firea l-a așezat în relații fundamentale de viață. Creștinismul răzbate în mod necesar spre naționalism.Mântuirea, desigur, e o problemă care trebuie să frământe personal pe fiecare om, dar ea nu poate fi dobândită de om printr-o trăire de eu izolat, ea nu se împărtășește omului în această calitate – care e calitate anormală – ci în calitatea lui de membru al unei comunități, iar cea mai firească comunitate este cea națională. Dumnezeu nu mă va răsplăti pentru modul cum am știut să mă desfac de comuniunea firească în care mi-a fost dat să trăiesc, ci după modul în care am afirmat această comuniune cu voința și cu iubirea mea creștină.Dumnezeu privește pe om nu în izolarea lui, ci ca membru al unei comunități mai largi, privește propriu-zis comunitățile și, prin ele, face părtaș pe om de har și mântuire. Și întrucât comunitățile cele mai firești sunt neamurile, de ce n-am spune că privirea directă a lui Dumnezeu cade pe neamuri și numai întrucât inșii fac parte din neamuri, simte fiecare privirea lui Dumnezeu asupra lui.În cartea Iui Daniil se spune că Dumnezeu pune în cumpănă împărăția, nu pe ins în parte (Dan. 5, 25-28). Iar la Apocalipsă se vorbește de mântuirea neamurilor, nu a inșilorDar dacă creștinismul tinde spre naționalism, și acesta duce, gândit și trăit consecvent, spre creștinism. Naționalistul vede nația sa ca un întreg, nu ca o pulbere de inși. El o vrea închegată. El vrea pe fiecare membru al ei dominat de conștiința că aparține prin destin națiunii sale, că nu-și poate găsi fericirea în afară de ea, pe cont propriu, că sunt fire puternice care leagă invizibil pe membrii națiunii."
(Parintele Staniloae)

Parintele Staniloae- NAȚIONALISMUL ÎN CADRUL SPIRITUALITĂȚII CREȘTINE

Parintele Staniloae- SPRE STATUL ROMÂN CREȘTIN

Parintele Staniloae- ORTODOXIE ȘI NAȚIUNE

Last edited by antiecumenism; 21.03.2013 at 20:13:17.
Reply With Quote