View Single Post
  #20  
Vechi 29.03.2013, 15:16:45
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
http://www.grainmillandwheatgrinder....ite-flour.html
http://blog.kathrynmcgowan.com/2009/...tory-of-flour/
http://www.angelfire.com/journal/mil...n/history.html

Se pare că cel devreme de prin 1870, de cînd au apărut tehnologii noi de măcinare care au permis separarea miezului de restul bobului. Problema e că atunci oamenii nu știau ce pierd, dar astăzi nici cei ce știu nu cumpără făină integrală.

Dacă e să facem și puțină teologie, cît ne pricepem, noi folosim doar o parte a bobului de grîu pentru a o transforma în Trupul Lui Hristos. Trupul reprezintă întîlnirea noastră într-un singur TOT, este întregirea Bisericii întru Hristos Cel din potir. Ar trebui să fie scopul pentru care mergem la Liturghie săptămînal. Dar, în loc să fie folosit întreg bobul de grîu pentru asta, astăzi se folosește doar o parte - și cea mai slabă calitativ - ceea ce poate fi și o greșeală de ordin teologic.
Sau poate că ne arată simbolic starea decimată a bisericii ortodoxe a anului 2013, care în loc să fie întreagă este de fapt ciopîrțită în bucățele prin lucrarea celui supranumit "Despărțitorul" lumii acesteia.


Frate, poate că sunt motive întemeiate în spatele aecstei subtile "inovații". Nu ar fi prima dată în istoria Bisericii, întrucât viața liturgică nu e, totuși, o eprubetă sterilă închisă ermetic într-o piramidă egipteană...:) Ci e deschisă la oamenii care vin în Biserică și la lumea din care aceștia provin.
Mi se pare o problemă de mare discernământ, abordabilă optim doar de către sinodalii împuterniciți cu rezolvarea unor astfel de probleme, să ținem Tradiția în delicat acord cu oamenii fiecărei epoci în parte...
Cu siguranță unele conținuturi sunt păstrate strict în forma lor veche, de la începuturi, altora însă li s-a îngăduit o anumită plasticitate.
Grea treabă de a discerne astfel de lucruri și cred că, oricum, nu e slujirea la care suntem noi chemați - ci ierarhii și gheronii, reuniți în sinoade.

De fapt, ce e mai important: culoarea și mărimea bobului de grâu sau prefacerea darurilor prin rugăciunile preotului și ale credincioșilor sub lucrarea Duhului Sfânt?
Ce prețuim noi mai întâi: materia Tainei sau Harul Dumnezeiesc care ne curățește și sfințește?

(Dacă punem accent prea mare pe materie, eu cred (să fiu iertat) că ne ocupăm mai degrabă cu magia sau cu forme de idolatrie.)
Reply With Quote