Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Domnule, eu am mostenit de la bunica mea doua site: una metalica si una cu panza. Sunt atat de vechi, incat cred ca au facut parte din zestrea ei. Bunica mea s-a casatorit prin anii 20 si tin bine minte cand chiar si fiul ei, adica unchiul meu, mergea, prin anii 70, cu sacii de grau la moara. Intocmai cum facusera cei din generatiile dinainte. Fata de anii 20, fata de anii 70, ce schimbari fundamentale spuneti ca s-au facut in tehnica moraritului, incat afirmati ca particulele de la pietrele de moara de atunci erau mai grosiere decat particulele de la pietrele de moara de azi ?
|
Am făcut referire la tehnica de acum două milenii, nu la metodele secolului trecut. După cum am găsit scris, abia prin 1870 tehnologia s-a schimbat radical.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Prin urmare, un canon vechi privind procedura de fabricare a painii pentru Euharistie nu avem. Sau nu avem acces la el, ceea ce revine la acelasi lucru.
In aceste conditii, nu credeti ca Biserica, in calitatea ei de pastratoare a traditiilor crestine, are autoritate sa ne spuna cum trebuie procedat cu painea euharistica ?
|
Biserica nu a păstrat toate tradițiile. Unele s-au modificat în timp. Pot da două exemple importante: canonul liturgic și frecvența cuminecării creștinilor. Rămîn la ideea că biserica a trecut gradual la folosirea făinii albe fără să-și dea seama că este o greșeală.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Ce fel de daimon al superbiei si revoltei va anima pe dv, incat ajungeti sa spuneti ca nu e bine cum prepara mitropolitul euharistia, ci mai bine ar fi cum vreti dv ?
|
Este vorba de conștiința mea, nu de spirite malefice. O dată spun ce am de zis, apoi ceilalți vor medita sau vor trece fugitiv mai departe - funcție de ceea ce le va dicta lor conștiințele proprii.