Citat:
În prealabil postat de anita
Sa nu confundam pacatul cu patima
Relatiile din cuplurile homosexuale sunt bazate pe patima si sunt impotriva firii
De ce se trambiteaza aceste relatii impotriva firii ?
Pentru casatorii legiferate care sa permita adoptia de copii
S-a spus mai sus ,un copil trebuie sa creasca intr-un mediu sanatos din punct de vedere moral
Este bine sa nu li se dea prea multe drepturi ,vom asista neputinciosi la tentative sau chiar reusite de racolare a unor tineri nevinovati in acest joc viciat fara ca legea sa poata actiona
Dovada ca Dumnezeu nu ingaduie ,este faptul ca acestia nu isi petrec prea multi ani pe acest pamant
|
<<Patima
DEFINIRE
Patima este păcatul devenit, prin repetare, obișnuință, o a doua natură, o stare permanentă de răutate înrădăcinată, robia față de păcat. Este cel mai coborât nivel la care poate cădea omul, este întunecarea voinței. Patimile sunt mișcări dereglate și iraționale ale sufletului care țin ființa umană într-un întuneric de neștiința. Ele sunt boli grave ale sufletului.
Patimile reprezintă întoarcerea facultăților sufletului și trupului de la Dumnezeu spre realitatea sensibilă spre a-și afla în ea plăcerea. Este setea după infinit a omului, pe care nu o poate împlini decât Dumnezeu, întoarsă spre lume, într-o direcție în care nu are cum să-și afle satisfacția. De aceea pătimașul este un om chinuit, neliniștit, care se afundă tot mai mult în păcat cu nădejdea găsirii unei împliniri pe care nu o va afla niciodată. Patimile produc sufletului o stare de suferință.
Pentru omul căzut este o iluzie să-și închipuie că e scutit de patimi. Unele sunt mai intense, altele nu se manifestă vizibil dar sunt prezente în stare latentă și așteaptă momentul pentru a se arăta.>>
http://www.biserica-mihai-viteazul.r.../nou/pacat.htm
<<În Filocalia volumul I putem găsi această scriere a Sfântul Ioan Casian în care el pomenește opt chipuri ale răutății, opt realități rele care se înstăpânesc în sufletul omenesc când omul este fără de grijă în privința eliberării lui, în privința mântuirii lui.
Și anume, pomenește el mai întâi patima lăcomiei pântecelui, a doua patima desfrânării - patima curviei -, a treia patimă este iubirea de arginți - adică iubirea de avere -, apoi scrie despre mânie, despre întristare, despre lene sau trândăvie, și după aceea despre slava deșartă și despre mândrie care de fapt sunt foarte apropiate, existând nuanțe neînsemnate între slava deșartă și mândrie. El totuși, după gândirea de atunci, împarte mândria în două și vorbește și despre slava deșartă și despre mândria propriu-zisă.
Aceste opt gânduri ale răutății - sau aceste șapte gânduri ale răutății - sunt de fapt patimile de care ne ocupăm noi acum. Sfântul Ioan Casian ia fiecare patimă în parte. El nu este singurul care vorbește despre patimi, care a scris despre patimi. Despre patimi a mai scris și cuviosul Dorotei. Putem să citim scrierile cuviosului Dorotei în al IX-lea volum din Filocalie. El vorbește despre anumite patimi: despre mândrie, despre mânie, despre întristare, despre iubirea de arginți, pomenește câteva din patimi.
Și apoi Sfântul Ioan cel ce a scris "Scara" - Sfântul Ioan Sinaitul - în "Scara" lui, despre care a vorbit Înalt Prea Sfințitul acum o săptămână când a prezentat-o ca având 30 de trepte, și el cuprinde în scrierea aceasta numită "Scara" câteva din patimile acestea, și anume scrie despre mândrie, despre mânie, despre trândăvie, despre iubirea de argint. Și în scrierile lor găsim și felul cum se manifestă patimile, și leacuri împotriva patimilor.>>
Parintele Teofil Pârâian
http://www.nistea.com/patimi.html