Citat:
În prealabil postat de centesimussextusdecimus
E un demers de-a dreptul imposibil, când e vorba de tine  . Ceea ce pot să dovedesc și încă cu probe materiale (textul Scripturii), e că versetul nu vorbește nici de pogorâre, nici de Iad. Clar!
Altfel, putem să ascultăm Radio Erevan toată seara (deși eu trebuie să plec)...
|
OK, nu-i spune nici "pogorare", nici "iad", spune-i "calatorie la cei tinuti in inchisoare". De fapt, oricum i-ai spune ideea esentiala ramane: dupa Moartea Sa,
in timpul cat Trupul Sau a zacut intru neputrezire in mormant Mantuitorul Hristos a binevestit duhurilor tinute in inchisoare.
Alte argumente:
"9.Pentru aceea, și Dumnezeu L-a preaînălțat și I-a dăruit Lui nume care-i mai presus de orice nume,
10.pentru ca'ntru numele lui Iisus tot genunchiul să se plece, al celor cerești, al celor pământești
și al celor dedesubt," Filipeni 2.
Nu poate un genunchi de om mort sa se plece decat daca credem ca sufletul este constient si rational dupa moartea trupului.
Duhurile tinute-n inchisoare sunt cei dedesubt.
Si iarasi:
"6.Că spre aceasta li s'a binevestit
chiar și morților, pentru ca ei să fie judecați ca oameni după trup, dar după Dumnezeu să vieze cu duhul." 1 Petru 4.
De aici si invatatura judecatii particulare a celor trecuti la cele vesnice.