View Single Post
  #171  
Vechi 28.11.2007, 20:45:09
nicolae_nicolae nicolae_nicolae is offline
Member
 
Data înregistrării: 25.11.2007
Mesaje: 64
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cod_gabriel
Citat:
În prealabil postat de nicolae_nicolae
Draga Alexandara-Ioana,pe pagina www.ortodoxie-ecumenism.com o sa gasesti un articol "Ereziile si dreapta credinta" de Sfantul Ignatie Briancianinov si daca o citesti cu atentie o sa iti dai seama ca nu este de ajuns sa fi un om bun si sa crezi in Hristos pt a te mantui ci trebuie sa urmezi dreapta credinta.
Da, dar ce inseamna "a urma dreapta credinta" nu sunt lamurit.
Textul acela al sfantului este plin de contradictii. De exemplu:
"Toate faptele bune omenesti neputincioase, pogoratoare in iad, au fost inlocuite cu o singura fapta buna, plina de putere: credinta in Domnul nostru Iisus Hristos. Cand iudeii L-au intrebat pe Domnul: "Ce sa facem ca sa facem lucrurile lui Dumnezeu", Domnul le-a raspuns: "acesta este lucrul lui Dumnezeu, sa credeti in Cel pe Care L-a trimis El", dar un singur lucru bun ne e necesar intru mantuire: credinta; credinta ca lucrare."
Ce-i aia credinta ca lucrare? Adica manifestata prin fapte? Prin faptul ca te duci la biserica? Sau prin ce?
Apoi o fraza antologica: "Prin credinta, numai prin credinta, putem intra in comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocirea Tainelor pe care ni le-a daruit El".
Pai cum vine asta, numai prin credinta, dar prin mijlocirea tainelor?
Pai daca e prin mijlocirea tainelor, nu mai este numai prin credinta, nu?
Alt text:
"Biserica a recunoscut intotdeauna ca exista un singur mijloc de mantuire: Rascumparatorul! Ea a recunoscut ca cele mai mari virtuti ale firii cazute pogoara in iad."
Pai care ar fi virtutile alea bune care ne pogoara in iad?
"Veti replica poate: "Sfantul Apostol Iacov cere neaparat fapte bune. El invata ca credinta fara fapte e moarta". Cercetati ce cere Sfantul Apostol Iacov si o sa vedeti ca el cere, ca si toti insuflatii de Dumnezeu scriitori ai Sfintei Scripturi, fapte de credinta, iar nu faptele bune ale firii noastre cazute. El cere credinta vie, invederata de faptele omului nou, si nu faptele bune ale firii noastre cazute!"
Dar care sunt "faptele de credinta" si "faptele bune ale firii noatre omenesti"?
Daca faci o fapta buna a firii cu gandul ca urmezi invatatura Mantuitorului, devine fapta de credinta? Sau fapta de credinta e numai sa te rogi si sa participi la toate slujbele la care trebuie?
"Adanciti-va in cercetarea Noului Testament si in general a intregii Sfintei Scripturi: veti gasi ca se cere implinirea poruncilor lui Dumnezeu, ca numai aceasta implinire este numita fapta, ca numai prin implinirea poruncilor lui Dumnezeu credinta in Dumnezeu se face vie, ca una ce e lucratoare; fara aceasta e moarta, lipsita fiind de orice miscare. Si dimpotriva, veti gasi ca pornirile bune ale inimii sunt interzise, lepadate!"
Dar majoritatea poruncilor lui Dumnezeu, daca nu chiar toate, sunt si fapte bune ale firii. Deci nu m-am lamurit deloc.
A urma dreapta credinta inseamna a pastra intacta religia care a fost lasata de Hristos pe pamant si a pastra intacte ritualurie lasate de Sfintii parinti,ritualuri dictate de Dumnezeu prin Duhul Sfant.Restul ce interpretezi tu din Sfanta Scriptura sau din alte texte umaniste sunt pareri profane.Sacrul se manifesta intr-o comunitate prin niste ritualuri.Textul ala al Sfantului este plin de contradicti in mintea ta.Eu dau textul ala unui profesor universitar de filosofie, si imi spui tu mie ca textul este plin de contradicti.Poti sa faci o analiza,folosind desigur"eterna logica a lui Aristotel"(Kant)a unui text de Leibniz,Sartre,Platon....dar mai greu sa intelegi tu ceea ce spune un SFANT.Cand iti vorbeste un sfant sau un duhovnic tu ce faci?Faci analiza textuala?Nu poti sa intelegi ceea ce iti spune SFANTUL deoarece nu ai nici o legatura cu trairea religioasa,caci daca ai avea ai intelege.Daca si sfintii se contrazic.....apropo esti ortodox?
Reply With Quote