Dumnezeu, Patrie, Familie
O alta problema este cea a companiilor nationale, puternic capusate si aduse astazi aproape in stare de faliment!
Aici trebuie plecat de la urmatorul principiul: companiile care administreaza infrastructura energetica si de transport- CFR-Infrastructura, CFR-Marfa, CFR-Calatori, CNDNR, Administratia porturilor, cea a canalelor navigabile, principalele aeroporturi, TAROM, NUclerelectrica, Hidroelectrica, Transelectrica, Romgaz, Transgaz, Posta, trebuie sa ramana in proprietatea statului, ca fiind obiective de importanta strategica! Acest principiu trebuie explicat si sustinut ferm si in discutiile si negocierile cu FMI si Banca Mondiala!
Pentru ca aceste companii sa poate fi rentabile, urmatoarele masuri se cer adoptate:
-cei din conducerea lor si din consiile de administratie sa nu aiba dreptul prin lege, nici ei personal si nici rudele lor pana la gradul 7, sa detina actiuni ori sa fie patroni la o firma privata care are incheiat un contract cu companiile nationale respective;
-orice contract incheiat intre aceste companii si firme private sa fie verificat de catre corpul de control al primului ministru, iar acele contracte oneroase sau cu preturi mult peste cele ale pietii sa fie anulate iar cei care le-au incheiat sa fie trasi la raspundere penala;
- pe cat posibil, lucrarile de intretinere si mentenanta a acestor companii sa se faca in regie proprie, cu oamenii companiilor, fara a mai apela- decat atunci cand este absoluta nevoie- la firme private!
- personalul TESA si administrativ pastrat numai atat cat este necesar pentru buna functionare a companiei respective.
|