Dumnezeu, Patria, Familie
3. Transporturi si telecomunicatii
Este un sector economic foarte important, care astazi este neglijat!
-Transport feroviar
Plecand de la experienta altot tari (Elvetia, Austria, Germania, etc), transportul feroviar trebuie sa redevina cel mai important mod de transport, deoarece pentru marfuri in canditati mari este mult mai economic si nepoluant!
Foarte importanta este si redarea demnitatii si prestigiului meseriei de ceferist, ca avand o functie sociala foarte importanta!
Masuri concrete:
-in primul rand, investitii masive in infrastructura feroviara, pentru aducerea ei la conditii normale de exploadare si eficienta!
-aceste lucrari sa fie facute pe cat posibil in regie proprie (se poate aveea in vedere si reinfiintarea Companiei de Constructii Cai ferate in subordinea CFR-Infrastructura, dar si revigorarea Institutului de proiectari feroviare), iar atunci cand trebuie sa se apeleze la firme private acestea sa fie selectate dupa criterii stricte: experienta in domeniul constructiilor feroviare (minim 10-20 de anI), rezultatele obtinute anterior, reputatia, si abia apoi pretul licitat!
Toate lucrarile sa fie strict supravegheate de inspectori tehnici cu experienta si vechime in domeniu, numiti la recomandarea directorului tehnic al CFR-Infrastructura. In cazul in care dupa receptia lucrarilor se constata defecte majore, cei care au supravegheat lucrarile si au semnat receptia sa fie penalizati financiar si trasi la raspundere penala- pe baza articolului äbuz sau neglijenta in serviciu""
- energia electrica folosita de operatorii feroviari de stat sau privati sa fie achizitionata cea mai ieftina produsa de Hidroelectrica sau Nuclerelectrica, pe baza de contract direct, fara intermediari;
- motorina folosita de operatorii feroviari de stat ori privati sa nu mai fie accizata si sa se elimine aberatia prin care operatorii feroviari trebuie sa plateasca "taxa de drum"" pentru motorina folosita!
- o alta problema este cea a furturilor din instalatiile feroviare. Pentru starpirea acestui fenomen scapat de sub control, trebuie: controlat strict comertul cu fier vechi, acele centre de colectare gasite ca primesc materiale CFR inchise pe loc iar patronii lor cercetati penal, modificat codul penal pentru ca furtul din instalatiile CFR sa fie considerat äct de terorism"ori ""atentat contra sigurantei nationale"", iar cei prinsi condamnati la inchisoare 30-40 de ani ori inchisoare pe viata, fara posibilitatea eliberarii conditionate, iar paza sa fie asigurata de jandarmerie, iar jandarmii care asigura paza instalatiilor feroviare sa fie dotati cu armament si munitie de razboi, iar daca hotul nu sta la somatia regulamentara ori devine agresiv, sa fie impuscat pe loc (cu consemnul- primul glont in aer, al doilea in hot)
Pentru ca activitatea CFR-Calatori sa devina rentabila, trebuie:
-orarele trenurilor sa fie facuta in interesul calatorului si al companiei, si in interesul firmelor private de transport cu microbuzele. Cei care intocmesc orarele trenurilor de calatori sa urmareasca gradul de ocupare a acestora;
-pretul biletelor sa fie unul rezonabil, mai mic decat cel al transportului auto pe acceiasi distanta;
-promovate diferite oferte de atragere a calatorilor;
- controlorii de bilete prinsi ca i-au spaga sa fie concediati pe loc si cercetati penal. Se pot face controale de oameni sub acoperire, pentru a testa corectitudinea controlorilor de bilete.
-vazut si ceea ce prevede legislatia europeana, si daca este posibil, pe traseele paralele cu calea ferata, sa nu se mai dea nici un fel de licente de transport interurban auto.
-pentru un consum cat mai mic de carburanti si curent, folosit un material rulant corespunzator- automotoare ori rame electrice.
Atat operatorii feroviari de stat, cat si cei privati (cu conditia sa fie seriosi) trebuie tratati in mod egal de catre stat. Impozitarea, subventia la calatori, etc trebuie sa fie acceiasi atat pentru CFR-Calatori, cat si pentru Regiotrans ori TFG.
Pe sectiile secundare preluate de operatorii privati, prin contractul de inchiriere, sa se stabileasca conditiile tehnice stricte pentru intretinerea acestor sectii si cele de exploadare in conditii de siguranta circulatiei. Verificarile pe teren sa se faca de catre AFER.
Prin masuri fiscale si legale trebuie incurajati sa se dezvolte operatorii privati seriosi de transport feroviar. De exemplul daca un astfel de operator preia o sectie de cale ferata si o imbunatateste o aduce la parametri superiori de exploadare, sa i se acorde unele reduceri de impozit!
|