Un articol detaliat chiar despre aceste subiect, inavatatura catolica si cea ortodoxa despre Maica Domnului:
http://www.ortodoxie-catolicism.ro/2...-de-la-fatima/
Există un rău egal în amândouă ereziile: atunci când oamenii înjosesc Fecioara și atunci când, dimpotrivă, ei o slăvesc peste măsura cuvenită (Sfântul Epifanie al Ciprului).
Scrie ca si in cadrul catolicismului au fost divergente cu privire al Neprihanita zamislire, dominicanii opunandu-se franciscanilor in acceptarea invataturii. De asemenea sfinti catolici s-au opus acestei invataturi (Bernard, Bonaventura și Toma d’Aquino), in timp ce primii partizani ai doctrinei nu au fost facuti sfinti (Eadmer și Duns Scotus).
De asemenea, se arata ca neintelegerea a pornit tot de la intelegerea gresita a pacatului stramosesc, catolicii avand "definiția augustană a păcatului originar ca vină sau pată a păcatului lui Adam, care se transmite prin reproducere sexuală. Astfel păcatul originar este considerat mai întâi de toate ca vină moștenită."
"pentru Ortodoxie, omul nu moștenește vina pentru păcatul lui Adam, ci mai degrabă efectele acelui păcat, și anume o fire supusă stricăciunii și morții. Astfel, a spune că Fecioara a fost scutită de la păcatul originar este echivalent cu a spune că ea a fost scutită de firea umană. (in ortodoxie)."