Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Sfântul Iosafat, victimă a vicleșugurilor criminale ale arhiereilor ortodocși, a fost, este și va fi cel mai venerat martir al Unirii, nu numai în Ucraina natală, ci în toată lumea catolicilor răsăriteni.
|
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Nu stiu nimic de Iosafat, ...
|
O să ai acum ocazia să afli ce a fost și cu acest "sfânt" Iosafat, "victimă a vicleșugurilor criminale ale arhiereilor ortodocși".
Citat:
Anul 1996 va marca aniversarea a 400 de ani de la rușinoasa ,,unire” de la Brest-Litovsk, când presiunea politică, economică și militară a influențat milioane de creștini ortodocși ce trăiau de-a lungul granițelor vestice ale Rusiei, Bielorusiei și Ucrainei, în scopul de a-i forța să accepte o falsă unire cu Biserica Romano-Catolică. Unul dintre principalii participanți la această mișcare coruptă și violentă a fost un episcop ortodox apostat (unul dintre mulți, din nefericire), pe numele său Iosafat Kuntsevich.
Nu este nevoie să recurgem la polemici pentru a vorbi rău despre Iosafat Kuntsevich. Vorbirea sa josnică, epitetele murdare, lipsa lui de loialitate și dragostea sa de slavă deșartă, putere și recunoaștere lumească, și campaniile violente de terorizare a ortodocșilor - aceste lucruri permit istoriei să vorbească pentru noi. De aceea, este uimitor că Biserica Romano-Catolică a hotărât să-l ,,canonizeze” pe acest ,,Hitler” al lumii religioase răsăritene, așa cum l-a numit un istoric occidental, și să ridice la statutul de sfințenie un om care a instigat și alimentat cu adevărat violența, ucigând în numele unității Bisericii. Luând în considerare magnitudinea brutalității lui Iosafat și intoleranța nebună, este probabil înțelept pentru noi, în seara aniversării pline de suferință a unirii forțate de la Brest-Litovsk, să privim spre această figură centrală din istoria europeană răsăriteană.
Iosafat, episcopul uniat de Polotski și fondatorul ordinului vasilian uniat, a fost mai mult decât un apostat. El era un maestru practician al ,,psihologiei terorii”. El nu a fost primul care s-a folosit de tacticile psihologice ale terorii. Vechii asirieni, se spune, foloseau intimidarea psihologică sistematică pentru a-i supune pe locuitorii imperiului lor, propria lor cădere finală fiind sărbătorită în Vechiul Testament de către proorocul Naum (Naum 3, 18-19). Iar în timpurile moderne, regimurile comuniste din Europa de Est (unele dintre ele acum din fericire defuncte) și China sunt bine cunoscute pentru tacticile lor de psihologie a terorii. Dar Iosafat este unic, în aceea că el este singurul terorist din istorie care a câștigat coroana beatificării pentru ceea ce alți astfel de despoți au câștigat pe drept neîncetată defăimare.
Campania de teroare a lui Iosafat a fost gândită și executată cu un singur scop în minte: descurajarea și oprirea creștinilor ortodocși de la a practica adevărata lor credință. Deoarece masele ortodoxe n-ar fi vrut de bunăvoie să-și urmeze episcopii, o mână de preoți și nobilimea apostată, Iosafat și prietenii săi apostați în mod conștient au ales să-și atingă scopurile lor prin metode violente. Precum a procedat câteva secole mai târziu Henri Philippe Petain (1856-1951), ei au făcut aceasta încercând să creeze, printre credincioșii ortodocși, un sentiment de disperare totală și neputință, astfel ca Iosafat să le poată impune o religie artificială, o teocrație Vichy, peste care el să fi domnit. Închinătorii au fost scoși afară din bisericile lor, mulți dintre ei numai la capătul unei săbii pline de sânge. Când ortodocșii, într-un caz, și-au ridicat corturi în care să se roage, Iosafat a încurajat pe briganzii săi să întrerupă slujbele lor, să dea fac corturilor și să atace clerul și credincioșii. Și cu ajutorul autorităților civile latine, Iosafat a avut grijă ca preoții ortodocși să fie exilați și ca nici un nou episcop ortodox să nu fie hirotonit. Pogromul său a redus în mod violent orice rezistență față de ,,unirea” de la Brest și i-a lăsat pe ortodocși în mod evident lipsiți de orice posibilitate de a protesta față de pierderea credinței lor în favoarea dominației papale.
În concluzie, tacticile de teroare ale lui Iosafat au fost la fel de pline de succes ca și cele ale altor despoți. Pentru crimele sale împotriva umanității, acest atât de virulent apostat și pervers a fost bătut și omorât cu pietre de către credincioșii torturați și trimis către dreapta sa răsplată în 1623. Brutalitatea sa inumană i-a atras chiar disprețul cancelarului romano-catolic al Lituaniei. Mai mult decât atât, credincioșii ortodocși nu au acceptat realmente niciodată uniatismul sau pe episcopii apostați apropiați lui Iosafat, cărora, în ciuda eforturilor lor lașe de a câștiga o astfel de recunoaștere, nu li s-au acordat niciodată drepturile politice ale omologilor lor latini.
|
sursa: http://www.catacombeleortodoxiei.ro
|