View Single Post
  #254  
Vechi 07.05.2013, 15:56:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Eu nu am susținut, la modul definitiv, nici filioque și nici nebotezarea pruncilor, eu am susținut cu totul altceva dar văd bine că ești în incapacitate de a discerne anumite lucruri și de a le înțelege.
Și te rog din clipa asta să nu mai repeți aceste aberații care nu au legătură cu realitatea obiectivă.
Si ai si uitat ca tu ai inceput sa ma tot ataci cu tot felul de aiureli? Nu ai spus tu lucruri neadevarate, ca as avea o intelegere sectara? Desi doar eu dau citate si tu iti expui propriul rationament, si propria interpretare, la fel cum fac si neoprotestantii. Unde scrie in vreun articol ortoodx ce spui tu? Interpetarea ta nu are nicio importanta, atata timp cat nu e sustinuta de invatatura ortodoxa. Dar nu e prima data cand pui pe primul loc pararea ta, chiar daca se opune ortodoxiei. Nu ma intereseaza parerea ta, doar daca o si sustii cu citate din ortodoxie, nu-mi mai scrie mesaje intregi doar cu parerea ta, pe baza careia ma acuzi degeaba pe mine.
Desigur ca nu iti amintesti de ce ai scris, pentru ca tu nu poti gresi, chiar si Parintele Staniloae greseste daca nu e de acord cu tine.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ca să revin, dacă lucrurile stau cum spui tu, dacă Maria era plină de har, adică de Duh, "exterior", atunci asta contrazice Biblia care spune că numai după aceea, la zămislirea lui Iisus, S-a pogorât Duhul peste ea; această lucrare nu putea fi decât exterioară, pentru că Duhul Sfânt nu putea să lucreze "interior" înainte de desăvârșirea operei mântuitoare a Fiului. Prin urmare ți-am demonstrat și îți arăt din nou felul flagrant în care te contrazici, chipurile mai și punând asta pe seama faptului că tu ai fi acela care ai prezenta adevărata învățătură ortodoxă; doar că sunt cam multe contradicții evidente în discursul tău și implicit pretențiile tale, explicite sau implicite, sunt cam multe.
Eu ti-am dat articole ortodoxe care spun exact ce spun si eu, tu spui doar din invatatura lui Decebal. Iar invatatura ta are elemente luate din protestantism, inclusiv harul irezisitibil din calvinism. Lasa comoditatea deoparte si citeste articolele ortodoxe pe care le-am dat, sau daca nu adu tu ceva sa sustina ce spui, nu doar interpretarea ta. In protestantism harul are o alta interpretare, doar cea de binecuvantare. In ortodoxie "har" se refera si la energia necreata, si la binecuvantare, si la harul proorocilor, etc.
Fer. Augustin, care scria impotriva ereziei pelagianiste (care sustinea ca nu harul pune inceput mantuirii si ca omul se poate mantui prin fapte), a cazut in cealalta extrema, sustinand ca harul e irezistibil, trece peste vointa omului, care e cazuta de tot, ajungand la predestinare. A spune ca harul nu a tinut cont de vointa Fecioarei Maria este acelasi lucru, harul irezistibil.
Am scris cateva mesaje doar pe acest topic, dar tu nu vrei sa le citesti. Inainte de pogorarea Sfantului Duh exista har in lume, proroocii prooroceau cu ajutorul harului, oamenii vedeau adevarul cu ajutorul harului, etc. Dar acesta actiona din exterior, pentru ca omul nu putea fi la fel ca Adam din cauza firii cazute. Omul nu mai putea capata harul pe care l-a avut Adam pentru ca facea pacate din cauza firii cazute. Atat intelegerea protestanta, cat si cea catolica e diferita cu privire la rolul jertfei Mantuitorului fata de cea ortodoxa, asa cum am aratat in alt mesaj. In ortodoxie Fecioara Maria a fost curatata de pacat inainte de jertfa Mantuitorului, tu ai o intelegere bruiata de ceva din protestantism sau catolicism, nu intamplator in catolicism fondarea Bisericii a avut loc la Rastignire, iar in ortodoxie la Pogorarea Duhului Sfant. Ei pun un alt accent pe jertfa Mantuitorului, neoprotestantii ajungand chiar la intelegerea ca botezul ii face direct sfinti, pentru ca Iisus a sters toate pacatele prin jertfa Sa.
Cum ma contrazic daca eu de cateva mesaje scriu acelasi lucru despre si tu imi reprosezi acelasi lucru. Insemna ca tu nu citesti mesajele mele. Cum am scris in mesajul precedent, cel chemat la ortodoxie are harul exterior (care mai e numit de unii sfinti har chemator), iar dupa botez il primeste in suflet, deci har peste har. Exact acelasi lucru am spus si eu in cazul Fecioarei Maria.
Botezul are ca scop stergeera pacatului stramosesc, daca Fecioara Maria a fost curatata de pacatul stramosesc nu a primit harul interior? Dar nici nu are rost sa vorbim de acest lucru, tu nu ai inteles exact invatatura intruparii.
In concluzie, ceea ce am spus eu am si sutinut cu articole ca este invatatura ortodoxa, te rog sa le consulti inainte sa expui pararea ta.
Completez cu alte citate. Catehism: http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=300
"Zamislind in pantecele ei pe Mesia, de la Duhul Sfant, ea a fost curatita de pacate, ca nici un alt om, oricat de sfant ar fi fost acesta."
Aticolul de pe site: "Sfintii Parinti vor cauta sa explice faptul ca prin actul intruparii, intre Maica Domnului si Persoanele Sfintei Treimi se stabilesc relatii speciale, concretizate prin ascultarea desavarsita de Tatal ("iata roaba Domnului"), prin umplerea de Duhul Sfant, prin care se sfinteste deplin cortul cel pamantesc, pregatit pentru primirea ipostatica a Fiului si Cuvantului vesnic al lui Dumnezeu. "
"Daca fara acest "da" al Sfintei Fecioare nu s-ar fi produs intruparea, inseamna ca Dumnezeu insusi respecta in mod infinit faptura Sa, creata dupa chipul Sau si inzestrata cu deplina libertate, tocmai pentru ca ea sa-si manifeste, in libertate, vointa de a fi cu Dumnezeu, fara sa fie silita de El. "
Celalalt articol: "Maica Domnului a fost plina de har la nastere, asa cum subliniaza Sfintii Parinti. Dupa ce Duhul Sfant o va curati de pacatul stramosesc, ea va primi o noua revarsare a harului, care va cuprinde toata plenitudinea darurilor."
"Dupa ce a ascultat cu emotie toate aceste profetii, Maria a grait: "Iata roaba Domnului. Fie mie dupa cuvantul tau" (Luca 1, 38). Sfintii Parinti sunt unanimi in a recunoaste ca de raspunsul Mariei a atarnat intruparea Cuvantului."
"Purificarea ei deplina se va realiza deci de catre Sfantul Duh, numai dupa ce Sfanta Fecioara va fi acceptat misiunea randuita ei din vesnicie. Odata cu aceasta, Maria va primi si plenitudinea darurilor, deoarece in ea va saIaslui Sfantul Duh."
Repet, daca vrei sa continuam dialogul argumenteaza cu citate, nu cu parerile tale, pe baza carora ma acuzi apoi. Nu am niciun chef de cearta, o sa te las sa scrii singur daca tu asta vrei.
Reply With Quote