View Single Post
  #69  
Vechi 08.05.2013, 11:21:05
sicsic sicsic is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.04.2013
Mesaje: 12
Implicit Răspuns lui Mihnea Dragomir. III

Citat:
În prealabil postat de sicsic
Numai cine nu vrea să vadă realitatea, cine mai crede în teorii conspiraționiste (conform cu care imensa majoritate a psihologilor, psihiatrilor pediatrilor etc. ar fi intimidată de către activiștii gay pentru ca să le susțină punctele de vedere)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Exact asta se intampla. Lobbyul homosexualilor este impresionant. […] Domnule, sau doamna, sau cum sa spun: suntem credinciosi, nu creduli. Nu credem in coincidente. Ca medic, pot sa va spun ca terorismul grupusculelor homosexuale este cat se poate de real. Presupunand prin absurd ca ai curajul (putini il mai au) de a sustine intr-o lucrare de nivel stiintific ca homosexualitatea este o afectiune, iti risti reputatia… Daca ajungi la a sustine ca homosexualitatea este o boala, e bine sa nu scrii chestia asta. Daca o scrii, e bine sa nu semnezi. Daca o semnezi, e bine sa nu te miri.
Cred că vorbim de lucruri distincte. Una este “lobbyul homosexualilor” și alta este comunitatea științifică și profesională sau pur și simplu un segment important din populație, mai ales din cea instruită. Ultimele includ mult mai mult decât “lobbyul homosexualilor”, în ele intrând practic toți cei care, ca și mine, sunt convinși că toți oamenii sunt egali și că drepturile civile ale homosexualilor nu pot fi negate la infinit, că homofobia este intolerabilă chiar dacă ea este argumentată prin libertatea de conștiință sau de expresie (la fel cum intolerabil este antisemitismul, rasismul etc.), că discriminarea homosexualilor trebuie sancționată, că minciunile și dezinformările în legătură cu homosexualitatea (între ele fiind și terapia de conversie) trebuie să primească prompt răspunsuri adecvate etc. Această comunitate este cu adevărat importantă, atât numeric cât și, mai ales, calitativ.

Este cu totul lipsit de temei să pui pe seama “terorismului grupusculelor homosexuale” reacția de respingere a oricărei atitudini negative la adresa homosexualilor pe care o manifestă o parte semnificativă a societății. Homosexualii sunt distribuiți proporțional în toate mediile și ei nu pot constitui mai mult de 2-6% cât au în ansamblul societății. Ori, acești 2-6 % dintre medici, psihologi, psihiatrii etc. nu pot impune celorlalți 94-98% o anumită conduită. Ține, cum spuneam, de domeniul teoriilor conspiraționiste susținerea contrarie.

Din 1974 încoace, când s-a supus unui referendum printre totalitatea membrilor Asociației Psihologilor Americani (APA) rezoluția din 1973 a conducerii APA care elimina homosexualitatea dintre bolile psihice, nu s-au adus nici un fel de argumente noi pentru care această decizie ar trebui să fie revizuită. Asta nu-i împiedică pe unii să scrie că homosexualitatea este o boală sau o tulburare. Unele din argumentele vechi (aproape toate de sorginte psihanalitică), cu diferențe doar de verbaj și nu de esență, care prin etiologia pretinsă încadrează homosexualitatatea printre boli, s-au reiterat mereu de către pretinșii vindecători ai homosexualității și pe aceste etiologii se bazează pretențiile lor. Ele au fost respinse încă dinainte de 1973 iar reiterarea lor nu poate modifica lucrurlile.

Definiția bolilor psihice respinge de plano orice tentativă de a menține homosexualitatea printre ele. Această definiție, adoptată odată cu scoaterea homosexualității dintre bolile psihice, nu a fost niciciodată contestată de către susținătorii tezei că homosexualitatea este o boală. De aceea ei au încercat și încearcă încă, cu disperare, să facă dovada că homosexualitatea este asociată cu diverse manifestări patologice.

Citat:
În prealabil postat de sicsic
Biserica Catolică nu a căzut în capcana bisericilor neo-protestante nord-americane și recunoaște caractereul înăscut, definitiv și incurabil al homosexualității.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Aceeasi traista cu povesti de pana acum. Cautati sa va duceti propaganda in alta parte, aici mai sunt si catolici care stiu cum sta treaba.
Dacă nu vă satisfac textele oficiale ale Bisericii Catolice nu-i treaba mea. Nu știu de unde aveți traista cu povești dar simpla contestare, cu vădită iritare pentru că nu aveți argumente, nu-și are rostul. Acuzații de manipulare, de sub pana cuiva care chiar asta face în timp ce scrie, nu sunt onorante.

Vă recomand să citiți “Congregația pentru doctrina credinței - Persona humana. Declarație privind anumite aspecte asupra eticii sexuale, 1975. Vedeți capitolul VIII. Dacă este cazul vă traduc.

De asemenea vă recomand să citiți Catehismul Bisericii Catolice, 1994. Vedeți art. 2358.

Citat:
În prealabil postat de sicsic
Conduita recomandată de către Biserica Catolică este abstinența perpetuă, de-a lungul întregii vieți. Pentru ea este ușor să recomande abstinența pentru că o impune și preoților săi. În ce măsură este respectată această prescriere chiar și de către preoți se cunoaște.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Da, spre exemplu eu o cunosc. Este respectata in covarsitoare majoritate. Foarte putini sunt preotii care apostaziaza. Aici am experienta directa, eu cunoscand in jur de 50 de preoti catolici dintre care niciunul apostat.
Probabil că așa este, foarte puțini preoti catolici apostaziază în această perioadă. Mulți au apostaziat dintre greco-catolici, desigur, din punctul de vedere al catolicilor, atunci când au trecut la ortodoxie, în anii care au urmat ajungerii comuniștilor la putere. Din punctul de vedere al ortodoșilor a fost apostaziere trecerea unor preoți ortodocși la religia catolică, sub forma greco-catolică, petrecută după Revoluție. Prea se aruncă vorbe și acuze de apostazie, dinspre credincioși, cler, monahi. Este plin internetul, inclusiv forumul acesta, de astfel de lucruri. Nu discutăm însă despre apostazie aici, asta dacă nu cumva n-oi ști eu ce este apostazia (renunțare formală la o religie).

Căderea în păcatul desfrânării nu este apostazie chiar dacă este săvârșită de către un preot. Cât privește păcatul desfrânării, arareori este cunoscut de către alții decât făptuitori și duhovnicii lor. N-am auzit de vreun preot că ar fi strigat în gura mare că s-a desfrânat. Prezumția de nevinovăție există și în cazul celor 50 preoți catolici pe care îi cunoașteți.

Dovezi ale desfrânării unor preoți catolici, căci despre ei vorbeam, au fost prezentate de alții și ele nu sunt deloc puține. La unele din ele face referire și Richard Fitzgibbons în scrisoarea către episcopi.

Citat:
În prealabil postat de sicsic
De altfel, tacit, ea recunoaște cel puțin parțial lipsa de realism atunci când recomandă pastorilor să fie înțelegători față de homosexualii care greșesc.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Domnule, pastorii nu au nimic contra pacatosilor, fie ei si homosexuali. Au au contra pacatului. Iar pacatul sodomiei se consuma cand are loc actul homosexual. Cu observatia ca el este, cam ca orice pacat, pregatit mai intai in gand.
Deturnați sensul celor spuse de mine. Mă refeream, în concret, la textul din Persona Humana, cap. VIII.
Citat:
În domeniul pastoral, homosexualii trebuie să fie cu siguranță tratați cu înțelegere și susținuți în speranța de a depăși dificultățile lor personale și incapacitatea lor de a se potrivi în societate. Vinovăția lor va fi judecată cu prudență.
Pentru ca să nu fie urmă de îndoială precizez că vinovăția la care se referă textul citat este cea de a săvârși acte homosexuale pentru că în privința atracției homosexuale nici nu se poate discuta despre vinovăție.
Citat:
În prealabil postat de sicsic
Bisericile ortodoxe, spre deosebire de cea catolică, mai realiste, nu numai că nu impun celibatul preoților ci, dimpotrivă, hirotonesc preoții abia după ce se căsătoresc. Pentru a feri călugării și călugărițele de ispite sunt separați, adeseori semi-izolați de lume etc.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
E si asta de luat in cont printre cauzele semi-izolarii de lume a calugarilor si maicilor. Trebuie cu totii sa fugim de ocaziile de a pacatui. Dar, v-a trecut prin gand ca mai sunt si alte cauze, mai importante ? Ca semi-izolarea de lume ar putea fi insasi chemarea calugarului ?
Constat că impunerea căsătoriei preoților înainte de hirotonire este eludată de răspuns. Și eludarea este un răspuns.

Care cauze mai importante ar fi pentru separarea pe sexe a călugărilor și călugărițelor? Oricât mi-am chinuit mintea pentru a găsi alte argumente nu am reușit să găsesc.

În ceea ce privește semi-izolarea călugărilor, desigur, se poate discuta și se pot aduce și alte argumente pentru ea. Cel pe care l-am invocat, ferirea de ispite, rămâne însă în prim plan.

Citat:
În prealabil postat de sicsic
Este oare realistă impunerea abstinenței în cazul homosexualilor, când ei nu beneficiază de condițiile privilegiate, din acest punct de vedere, pe care le au monahii ci trăiesc între oameni și ispitele sunt la tot pasul
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar la heterosexuali, cum e ? Ei nu traiesc in ispite exact la fel de mari, sau chiar mai mari, marea majoritate a reclamelor porcesti care ma agreseaza avand heterosexualii ca tinta ?
Apreciez răspunsul de aici drept o eschivare, prin malformarea problemei. Bisericile nu impun heterosexualilor abstinență de-a lungul întregii vieți așa cum le impun homosexualilor. În asta constă diferența. Simularea că nu se înțelege diferența este o eschivare care vorbește de la sine.

Monahii și, la catolici, preoții aleg ei calea abstinenței, urmându-și vocația, nu le-o impune nimeni. Nu oricine are vocația celibatului. Restul heterosexualilor au deschisă calea căsătoriei. Dacă refuză să se căsătorească o fac pentru că, în esență, așa aleg ei.

Invocatele reclame ating, în egală măsură, atât pe heterosexuali cât și pe homosexuli. A vorbi însă de reclame în acest contex apreciez că este un mod de a deturna atenția de la realele ispite pe care le întâlnește fiecare.

Last edited by sicsic; 08.05.2013 at 11:27:27.
Reply With Quote