CĂTRE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE
DOMNULUI MINISTRU, REMUS PRICOPIE
MEMORIU
privind „EDUCAȚIA SEXUALĂ" ÎN ȘCOLILE ROMÂNEȘTI
I. Proiectul „Sexul vs. Barza" - model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli;
II. Experiența Marii Britanii în domeniul „educației sexuale" și eșecul acesteia;
III. Rolul părinților în „educația sexuală";
IV. Poziția și propunerile organizațiilor non-guvernamentale creștine față de „educația sexuală" în școlile publice din România;
V. Concluzii și propuneri de subiecte pentru dezbaterea publică;
I. Proiectul „Sexul vs. Barza" - model nefast de abordare a sexualității, în contextul posibilei introduceri a educației pentru sănătate ca materie obligatorie în școli
Domnule Ministru,
Organizațiile semnatare au luat act de lansarea proiectului „SEXUL vs BARZA", autointitulat „prima platformă de educație sexuală în format video pentru adolescenți" din România. Proiectul a fost lansat pe 23 aprilie la Palatul Parlamentului1.
Analizând materialele - puse la dispoziția liberă a copiilor prin rețeaua „Biblionet" - am ajuns la concluzia că „modelul educațional" prezentat promovează promiscuitatea sexuală și homosexualitatea, încurajează pornografia și libertinajul, susține lipsa de implicații morale ale actului intim, neagă consecințele avortului și se îndreaptă contra autorității parentale. Viziunea sa „educativă" se reduce, în esență, la obișnuirea copiilor cu modelul sexualității deschise și cu metodele contraceptive, este vulgarizantă, hedonistă, anti familie și susceptibilă de producerea unor adânci distorsiuni și traume emoționale și psihice la nivelul personalității elevilor de gimnaziu și liceu.
Precizând faptul că filmul prin care se promovează proiectul conține imagini explicite, vă prezentăm câteva pasaje din „lecțiile" de sexualitate:
„Sexualitatea înseamnă multă, multă autocunoaștere. Ne descoperim pe noi înșine, corpurile noastre și transformările prin care ele trec din punct de vedere fizic și sexual, descoperim că avem anumite zone ale corpului unde ne place să ne atingem sau să fim atinși, așa-numitele zone sau puncte erogene, printre care se numără gâtul, buzele, sânii, abdomenul, penisul, testiculele, fundul, spatele, ceafa, loburile urechilor și lista poate continua. Cu alte cuvinte, observi că unele atingeri sau gesturi te excită."
„...e important să reținem că unora le plac fetele, altora băieții, altora ambele sau persoane transgender, unora le plac fetele cu părul scurt, altora, nu. Cu alte cuvinte, suntem diferiți și avem preferințe diferite, o caracteristică super tare a oamenilor, zic eu."
„Poate că ție și prietenei tale vă place să va sărutați corpurile, dar tu nu ești pregătit să mergi mai departe. Nu vrei să faceți sex încă. Asta e o limită a ta pe care o comunici și o negociezi cu ea. Pentru că sexualitatea înseamnă și comunicare, înseamnă să-i spui celuilalt ce-ți place și ce nu, ce ești pregătit/ă să faci și ce nu. Este OK să-i spui prietenului tău că îți place cum îți atinge sânii, dar nu vrei să îți atingă vulva, nu acum. Iar el trebuie să te înțeleagă și să-ți respecte decizia."
„OK, la ce vă gândiți când vă gândiți la sex? Mă refer acum strict ca definiții? La ce se referă sexul? Pariu că vi se duce gândul la o bilă de billiard bine lovită, fix la relații sexuale, la penis în vagin. Mai puțin la sexul dintre două fete și doi bărbați, nu? Mda, aflați că asta e cam nedrept. Pe mine mă mai duce gândul la categoriile în care sunt împărțite speciile. ...Cum știi dacă ai sex „F" sau „M" ? Păi ți s-a tot spus de când erai mic, și ai tăi au știut-o de la medicul care s-a uitat între picioarele tale când te-ai născut, a văzut un penis sau o vulvă și a spus: „E băiat!" sau „E fată!". În plus, tehnologia le permite în ziua de azi doctorilor să spună astfel de lucruri încă de când ești în uterul mamei și mai ai ceva luni de stat la copt."
Mai departe, copiilor li se sugerează (deloc subtil) să vizioneze filme porngrafice - dacă n-au făcut-o deja:
„Felul în care actorii și actrițele din filmele porno reacționează în timp ce fac sex nu e adevărat, ci este, de multe ori, exagerat. De exemplu, cele mai multe femei nu au orgasm atât de repede sau (și) se întâmplă mai degraba rar ca două persoane care fac sex să aibă orgasm în același timp. ...Ceea ce în filmele porno pare a fi absolut normal nu e mereu așa în viața reală: sexul anal e în realitate mai puțin popular decât în filmele porno, iar a ejacula pe cineva nu e un lucru care face plăcere neapărat majorității oamenilor."
Iată, mai departe, cum sunt consiliate elevele de liceu, de către aceiași „experți", explicându-li-se că avortul este un lucru la îndemâna oricui, pentru care nu trebuie să dea socoteală nimănui și, contrar evidențelor, că este lipsit de orice consecințe:
„Dacă ai 16 ani, ai dreptul să mergi singură, fără consimțământul părinților, la medicul de familie, la ginecolog, la medicul de planificare de familie sau la farmacie pentru a cere informații și servicii sau produse în legătură cu viața ta sexuală. Aceasta include orice orice tip de teste sau consultații, dar și contraceptive, procedură de avort, sarcină, asistență maternă sau naștere. Poți, așadar, decide singură dacă vrei să păstrezi o sarcină sau nu."
Desigur, a păstra o sarcină devine ultima opțiune pentru o adolescentă însărcinată:
„Când rămâi însărcinată, ai trei opțiuni: te poți decide să faci avort, poți decide să dai copilul spre adopție sau te poți decide să-l păstrezi."
Proiectul „Sexul vs. barza" este susținut de asociații precum „Accept" (a homosexualilor din România), „Front" (feminism radical), European Center for Public Initiatives (grup de lobby pro-avort/pro-homosexualitate) - organizații cu o componentă programatică îndreptată contra familiei tradiționale, nucleare; de business-ul (rețeaua de clinici) de avorturi „Marie Stopes" și de Colegiul Bilingv „George Coșbuc" (unde există o „platforma LGBT" prin care se promovează fățiș homosexualitatea, găzduind inclusiv „parade gay"). De asemenea, programul național „Biblionet" sprijină „SEXUL vs BARZA", anunțând promovarea platformei în peste 2.000 de biblioteci publice din România.
Subliniem faptul că d-na deputată PP DD Liliana Mincă2, susținătoarea proiectului „Sexul vs. Barza", este și unul dintre cei 18 parlamentari co-inițiatori ai propunerii legislative (de altfel lăudabilă!) a deputatului Tudor Ciuhodaru privind introducerea orelor de „Educație pentru sănătate" în trunchiul comun (materie obligatorie)3.
Ce va conține, în consecință, capitolul referitor la viața intimă din cadrul materiei „Educație pentru sănătate", ne putem lesne închipui. De altfel, Adriana Radu, „specialista în educație sexuală" care apare în clipurile campaniei, spune: „Pasul următor ar fi adoptarea unei legi care să includă educația sexuală ca materie obligatorie în școlile din România. Educația sexuală obligatorie în clasa a IV-a, a VIII-a și a X-a. Fără tăgadă."4
Trecând peste obrăznicia cu care o persoană privată face agenda Ministerului și a Parlamentului, această afirmație imperativă reprezintă noul tip de totalitarism al gândirii, în care se desființează prin forță poziția oponenților, cu toate că nu există nici raționamente și nici fapte care să susțină beneficiile programelor de tip „Sexul vs. Barza" - altele decât afirmațiile autorilor, ridicate la rangul de judecată de valoare.
Simpla enunțare, ca pe o „mantră" a ecuației
„contracepție + avort + libertate sexuală = bunăstare + independență" nu o face adevărată. Dimpotrivă, în lumina tuturor studiilor serioase, exact contrariul afirmațiilor partizanilor „educației sexuale" este vădit. Liberalizarea sexualității este corelată negativ cu problemele sociale5.
complet aici:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/pol...lile-romanesti
Ce parere aveti despre aceasta educatie seuxla si despre acei psihologoci sau ce o fi care merg in scoli, fara stirea parintirlor, si invata copii sa se masturbeze, sa isi inceapa viata sexuala etc.? Ce este de facut?