View Single Post
  #268  
Vechi 11.05.2013, 14:00:10
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Văd că o dai la întoarsă. Până acum te-am pus clar să precizezi dacă este vorba sau nu de har interior. Acum văd că o ții numai cu harul, harul în sus, harul în jos, dar mai devreme ai vorbit clar despre harul interior (după propria ta terminologie).
Nu, se pare ca tu nu mai intelegi despre ce vorbim, am scris de harul acesta interior. Era evident ca Fecioara Maria avea harul acela exterior pe care il aveau si dreptii.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Chiar tu ai dat foarte clar citatul de la Diadoh al Foticeii cum că harul interior lucrează în renașterea baptismală. Acum văd că nu mai reiei citatul, că nu îți mai iese schema ta compilată.
Eu l-am scris o data, nu e nevoie sa-l reiau de fiecare data, presupun ca tu intelegi ce scriem si nu trebuie sa reiau mesajele de fiecare data. De fapt am pornit de la Sfantul Serafim, tu ai avut nevoie de inca o confirmare pentru ca nu ai inteles si nici nu te-ai obosit sa citesti ce a scris sfantul.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Acum eu ți-am dat învățătura ortodoxă despre harul interior din Sfânta Scriptură, de la Sf Ap Pavel; dacă vrei îți mai dau că e plină Scriptura de învățătură ortodoxă, spre deosebire de tine care ești doar un compilator de citate pe care le compilezi după mintea ta.
Din text se vede foarte clar că renașterea spirituală prin Botez (harul interior) este strict legată de moartea și învierea Mântuitorului. Înainte de moartea și învierea Mântuitorului, sau cum am mai spus înainte de desăvârșirea operei de mântuire, nu exista propriu-zis Sfântul Botez și nici renașterea spirituală prin Botez;
Tu mi-ai dat un citat din Sfanta Scriptura pe care l-ai interpretat tu. In primul rand in acel citat e vorba de Botez. Cum de altfel scrii si tu. Eu ti-am si raspuns detaliat, dar tu nu ai puttu sa observi pentru ca se pare ca nu ai citit ce este Botezul sau nu poti intelege. Am si scris: "Botezul este Sfanta Taina prin care se curateste omul de pacatul stramosesc." In plus se curata si pacatele de pana atunci daca omul e adult. Poate daca scriu mai ingrosat nu mai sari peste aceasta fraza.
Si acum te rog sa fii atent, ca mai repet odata. Botezul se facea evident dupa lucrarea Mantuitorului, dar vedem ca Sfanta Fecioara a fost curatata de pacatul stramosesc la intrupare. Acum observi ca e acelasi lucru cu Botezul? Asadar Sfanta Fecioara a primit Botezul inainte de Cincizecime. Mai mult, ti-am explicat si de ce (din articole, bineinteles). Pentru ca inca de la intrupare Iisus a adoptat firea umana alaturi de cea divina, indumnezeind-o. De aceea a fost sters pacatul stramosesc (pe care Sfanta Fecioara nici nu l-a activat, pentru ca nu a pacatuit).
Iar harul nu se primea din cauza pacatelor, dar Fecioara Maria nu a facut pacate. Ca sa nu ma mai intrebi, scriu doar despre harul interior.

Asadar, a afirma ca Sfanta Fecioara nu avea la intrupare harul acesta interior, pe langa faptul ca e un nonsens, e probabil o eroare cel putin la fel de mare ca Imaculata Conceptie de la catolici. Pentru ca de aici ar rezulta ca nu a existat intruparea sau ca Hristos nu era Dumnezeu. Hristos se putea naste doar intr-un loc sfant, altfel nu ar mai fi trebuit sa fie intruparea abia cand se va naste o persoana care nu va pacatui, avea loc intruparea poate mai repede. Iar Domnul este insusi izvorul harului, cum sa fie separat de har.
Daca imi vei mai raspunde te rog sa imi scrii doar pe baza unor surse ortodoxe, pana acum de fapt nu ai scris nimic din ortodoxie, doar invatatura de la tine, care e gresita. Altfel nu mai are rost sa iti raspund, ti-am scris oricum detaliat pana acum, iar subiectul topicului este dogma catolica.
Reply With Quote