Subiect: Predica de azi
View Single Post
  #187  
Vechi 19.05.2013, 21:17:02
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

"Intr-un laudabil spirit de economie, autoritatile indeamna oamenii sa recolteze apa de ploaie pentru a-si uda plantele lor. Aceasta practica judicioasa este veche ca Potopul si este de bun simt. Dar ce am spune despre cineva care si-ar aseza butoiul lui de recuperat apa la adapost si cu un capac ermetic deasupra ? Nu este acesta ca unul care ar face dus cu umbrela deschisa ? Sau ce am spune despre cineva care ar lua un degetar de apa ca rezerva ? Oare are el intentia sa isi ude rosiile cu degetarul ?

Ei bine! Aceste lucruri sunt atat de usor de inteles pentru gradina; de ce, atunci, avem dificultati de a le intelege pentru gradina sufletului ? De ce este neglijata sau chiar profanata aceasta Paine de toate zilele pe care o cerem la Tatal Nostru, si care este Painea euharistica ?

Viata aceasta este o traversare a desertului in care ne curatim sufletul inainte de a intra in viata adevarata, in Pamantul Fagaduit al Paradisului. In aceasta traversare, printre toate binefacerile lui Dumnezeu, se afla mana, aceasta paine misterioasa, intaritoare, datatoare de viata, care ne este oferita de Dumnezeu in fiecare zi. Sfanta Euharistie este comoara comoarelor pe care bunul Dumnezeu o pune la dispozitia noastra in fiecare zi.

La ce serveste ea ? Mai intai, Sf Euharistie este Sf Jertfa a Missei. Este Domnul nostru Isus Cristos, in stare de victima, Hostia, care vine in mod misterios pe altar. Si, daca am avea ochi ingeresti, la Ridicarea Hostiei, am vedea sanctuarul preschimbat in Calvar si pe Cristos ratignit aparand si facand sa curga tot Sangele Lui in Potir.

Sfanta Euharistie este si o hrana, un pranz sfant, cel mai sfant care exista. Fiul lui Dumnezeu nu S-a multumit sa se incarneze si sa opereze Rascumpararea. El a dorit ca acest sacrificiu unic si perfect sa atinga pe toti oamenii din toate timpurile, din toate locurile. El a dorit sa intre in noi ca hrana ca noi sa ne asimilam Lui. In Sfanta Comuniune, noi nu primim un dar, ci sursa insasi a darurilor.

Unii ar putea spune, cu necaz: "ar trebui sa vedem chestia asta !". Ei bine, se vede; si se vede cu mult mai mult decat ne imaginam. Dar, daca asta nu se vede chiar atat de mult pe cat ne-am dori, acest lucru nu se datoreaza vreunei carente a Domnului nostru: cum sa umple un suflet care e ermetic inchis oricarei gratii ? Sau atat de putin deschis ? Si cum sa fie mentinuta gratia intr-o inima grabita sa risipeasca tot ? Noi nu putem pastra apa de ploaie intr-un butoi gaurit! Exista conditii pentru a primi Sfanta Comuniune in mod rodnic.

Mai intai, sufletul nostru trebuie sa aiba o credinta profunda in adevarul Prezentei Reale. Trebuie sa discernem Corpul si Sangele Rascumparatorului. Sufletul nostru trebuie sa fie in mare pocainta pentru toate pacatele comise, cu dorinta arzatoare de a se corecta definitiv. Sulfetul nostru mai trebuie sa aspire cu toate puterile lui la aceasta uniune mistica cu Creatorul si Salvatorul lui. Mai ales, sulfetul nostru trebuie sa fie in stare de gratie pentru a nu primi in mod nedemn pe Rascumparatorul cel de trei ori sfant. Cat chin in inima lui Isus, mai ales la Sfanta Sa agonie, de a vedea toate impartasirile sacrilege care se fac de-a lungul si de-a latul lumii! O Taina instituita pentru a ne salva si care ii infige intr-o moarte spirituala ingrozitoare pe profanatori! Sufletul nostru trebuie sa mai fie in dispozitia unitatii si a pacii. Cat de multi se apropie de Sfanta Masa si nu trag niciun folos, fiindca sunt divizati, in razboi cu aproapele lor! Inainte de a merge sa ne impartasim, sa oferim pacea si impacarea aproapelui nostru: sa nu fie diviziunea niciodata de la noi! In sfarsit, sufletul nostru trebuie sa aiba o intentie dreapta: pentru a bucura inima lui Isus si pentru a sfinti inima noastra, iata motivul pentru care ne apropiem de sfanta Masa si pentru niciun alt motiv.

Din cauza ca noi nu suntem spirite pure, lucru pe care fiecare il putem constata fara dificultate, exista dispozitii ale trupului care sunt indispensabile pentru a ne cumineca in mod rodnic. Biserica este cea care pretinde un post de o ora inaintea cuminecarii. O ora, adica 60 de minute si nu 55. Ascultarea fata de Biserica, abtinandu-ne de a ne impartasi daca nu a trecut o ora de cand am rontait ceva, e un lucru care ii va placea Domnului nostru, un lucru care va obtine multe gratii. Neascultarea nu va obtine decat reprobarea Sa.

Astazi, mai mult decat oricand in trecut, trebuie sa mai reamintim doua dispozitii ale trupului pentru a ne cumineca in mod demn. Mai intai, decenta vestimentatiei. De multe ori, vedem la Sf Missa tinute care le-ar fi facut sa roseasca pe prostituatele de acum 100 de ani! Si cat de multi vin la Sfanta Missa mai putin bine imbracati decat ar merge la lucru! Si pe urma, mai este comportamentul. Ceea ce se petrece in strafundul sufletului nostru este ceea ce se exprima prin comportament. Sa fim reculesi, modesti si cu un comportament indreptat cand avem imensa onoare de a ne impartasi.

Sa ne amintim ca, dintre toti evreii care ai iesit din Egipt si s-au hranit cu mana, nu multi au intrat in Tara Promisa. Noi nu cunoastem decat pe Iosua si pe Caleb. Atunci, sa ne impartasim cat mai des (dar nu mai des de o data pe zi), dar sa ne impartasim bine, si Isus Euharistic ne va da puterea marsului pana la Paradisul pe care ni l-a promis."
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 19.05.2013 at 21:21:36.
Reply With Quote