Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Nu e deloc acelasi lucru. Daca ar fi fost vorba de a se ruga la manastirea respectiva, la Sf Simeon, era cu totul altceva. Nu e tot una a te duce la o icoana facatoare de minuni (desi e putin fortata exprimarea ptr ca orice icoana este facatoare de minuri, dar cred ca s-a inteles la ce ma refer) si a respecta un ritual ce tine de magie.
Numarul de 25 de unde este scos? De ce trebuie procedat in felul acesta? De ce trebuie afundata crenguta in apa? De ce trebuie luate 3 boabe? De ce 2 sotia si unul sotul? Daca ia 2 si sotul nu se mai produce minunea? Iar daca argumentul va fi ca tine de ascultare si de tinerea unui canon este un argument fals. De fapt totul e doar un ritual magic pentru indeplinirea unei dorinte. Iar revenim la ideea de Dumnezeu-tonomat: bag fisa si iese minunea. Veti spune ca e necesara si credinta. Corect. Dar daca este necesara credinta de ce mai e nevoie de ritual? E doar o superstitie, iar superstitiile si ritualurile de infaptuire a minunilor sunt straine de Biserica.
|
Ritualul este insotit de credinta in Dumnezeu,nu exista doar ritualul de sine statator si nu este doar o superstitie-daca se adauga si rugaciunea sincera catre Dumnezeu.
Fara ritual si lucruri sfinte am ajunge ca neoprotestantii sau falsii credinciosi care au pretentia ca se pot ruga si acasa,nu au nevoie de Biserica,de icoane,de Sf.Liturghie si altele.
Asa spun si neoprotestantii.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
|