Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu
Însă cei care fac parte din Oastea Domnului nu sunt neoprotestanți, ci ortodocși. Unul dintre cei mai însemnați reprezentanți ai acestei mișcări este părintele Vasile Mihoc.
P.S. Am citit acum mai atent: e vorba de unele fracțiuni, care se pare că s-au rupt de Biserică.
|
Sub aceeasi titulatura functioneaza doua grupari, nu neaparat f. bine delimitate.
Una ortodoxa si una aparent ortodoxa, in care poti gasi chiar si preoti (formal) ortodocsi dar orientarea este neoprotestanta.
Intre cele doua exista o rivalitate si o lupta care nu este evidenta pentru cei care nu au avut contact cu mediul lor.
Problema cea mai mare cu Oastea Domnului este istoria - au unele parti cu accente neoprotestante de care nu prea se pot debarasa.
De ex. la ei mirenii tin predici, sunt incurajati sa tina predici, sa foloseasca instrumente muzicale, chiar in slujbele tinute in Biserica, sa vina cu "exemplul personal al unei vieti schimbate" in fata celorlalti, sa "studieze Scripturile", uneori dupa capul lor si intr-o maniera neoprotestanta, relativizarea ortodoxiei uneori redusa la statutul de simpla confesiune printre altele "crestine", etc.
In plus, perioadele in care au stat departe de BOR i-au apropiat de neoprotestanti, baptisti in special iar relatiile au ramas chiar si dupa '89 cand in cea mai mare parte au reluat legatura cu BOR.
Iar baptistii stiu ca "Oastea" este o portita facila de "evanghelizare" si exploateaza aceasta relatie istorica si nu doar, la maxim.