Citat:
În prealabil postat de MihaiG
Ei bine, nu e chiar așa de automat. Dacă ar fi fost automat, nu ar fi existat nestorienii, nu ar fi existat bisericile necalcedoniene, nu ar fi fost nevoie de argumentele Părinților de la Sinodul al Treilea ecumenic.
|
Da, nu era asa de automat atunci, pe vremea in care fiecare dintre propozitiile heterodoxe a fost luata in discutie. Dar discutiile au avut loc, Biserica a dat o solutie. Este puterea lucrului judecat. Acum, e altceva, acum e automat. Asa ar trebui sa fie.
In practica de pe teren, din cauza spiritului schsimatic, oamenii se comporta ca si cand nu au avut loc hotarari dogmatice ale atator Concilii si Papi. Si asa vedem ca iconoclasmul pe care il credeam apus dupa Conciliul al VII-lea renaste azi. Asa vedem arianismul pe care il credeam apus dupa Conciliul I renaste azi. S.a.m.d.
Nu asa vad eu lucrurile. Daca oameni cu o instructie de care eu sunt departe, cu o intelegere de care sunt si mai departe, cu o viata sfanta de care sunt departe de tot, au hotarat ceva, inseamna ca asa este. Iar cand in ceea ce au hotarat aceia exista parti pe care nu le inteleg (si exista !), atunci inseamna ca am eu o dificultate si nu ca Biserica are una.