"Românii, împreună cu cetățenii din celelalte state membre ale UE, sunt chemați să spună NU activității care implică distrugerea de embrioni umani. Până la data de 1 noiembrie 2013, minim 1 milion de europeni trebuie să semneze inițiativa cetățenească europeană „Unul dintre noi“. Noi, românii creștini, trebuie să luptăm împotriva acestor experimente ucigașe deoarece credem că embrionul uman este cu adevărat persoană din momentul unirii celor două celule germinale umane.
Patriarhia Română a făcut publică susținerea inițiativei „Unul dintre noi“, ce „are drept scop ridicarea nivelului de protecție juridică în UE a demnității, a dreptului la viață și a integrității fiecărei ființe umane de la concepție“, potrivit Biroului de presă al Patriarhiei Române. Conform site-ului
www.oneofus.eu, dedicat inițiativei cetățenești „Unul dintre noi“, prin semnătura noastră solicităm UE să înceteze finanțarea activităților care includ distrugerea embrionilor umani, în mod deosebit în domeniile cercetării, ajutorului pentru dezvoltare și sănătate publică. Fidelă credinței sale că viața specific umană începe din momentul fertilizării ovocitului femeii, când se constituie zigotul, Patriarhia Română atrage atenția asupra faptului că distrugerea de embrioni umani este un act inacceptabil din punctul de vedere al celei mai elementare etici, din punct de vedere omenesc, din punct de vedere spiritual-moral.
Pr. Vasile Răducă, profesor de teologie morală și bioetică la Facultatea de Teologie din București, ne-a spus că „Biserica nu acceptă intervenția pe embrion, din motive care n-au nici o legătură cu sănătatea viitorului prunc. În măsura în care intervenția pe embrion urmărește sănătatea acestuia, Biserica nu este împotrivă, dat fiind faptul că în embrionul însuși pot să fie forme maladive, care sunt tot atâtea forme de manifestare a răului și a anormalității“. Tot pr. Vasile Răducă continuă și spune că „Biserica nu condamnă sau nu dezaprobă intervenția pe embrion grosso modo; ea este de acord cu intervenția pe embrion care se face în perspectiva însănătoșirii acelei ființe umane, dar nu acceptă intervenția determinată de cu totul alte motive decât sănătatea embrionului. Ne naștem într-o natură afectată de păcat, afectată de rău, forme de rău manifestate mai mult sau mai puțin evident. Prin urmare, în măsura în care, în evoluția embrionului uman, se constată foarte devreme situații care ar duce la boli incurabile, și în măsura în care se poate interveni de la acest nivel spre a se vindeca ființa zămislită, Biserica Ortodoxă înțelege și nu condamnă, pentru că intervenția urmărește un bine. Dar în măsura în care nu se pornește de la această motivație, ci de la cu totul altă motivație, atunci intervențiile pe embrionul uman nu sunt acceptate“.
Deci orice experiment care are ca finalitate distrugerea embrionului uman este un atentat la viața omului, pentru că Biserica învață că embrionul uman este ființă umană din momentul constituirii zigotului. „În evoluția embrionului uman (adică zigotul nidat, după 14 zile de la constituirea sa) nu se constată niciodată vreun moment în care el ar fi altceva decât a fost înainte. Toată evoluția este o creștere organică fără sincope. Aceasta arată că, din momentul conceperii acestei ființe umane, din ființe umane vii, ea nu poate să fie altceva decât ființă umană cu totul specifică (nu se confundă nici cu trupul mamei, nici cu altă ființă). Nu apare nimic din nimic. Și dintr-o ființă umană nu se poate zămisli mai întâi altă ființă, ca după aceea să devină ființă umană. Se zămislește o ființă umană, printr-o mare taină a lui Dumnezeu, ființă care din momentul zămislirii este trup și suflet. Iar trupul acesta se dezvoltă organic, determinat tocmai de prezența sufletului în această structură organică numită trup. Cum să zămislească două persoane mai întâi ceva care nu are nimic personal în ea? Și dacă are ceva personal înseamnă că automat această ființă are suflet“, explică pr. prof. Vasile Răducă." (Sursa: Ziarul Lumina)