View Single Post
  #285  
Vechi 01.06.2013, 02:07:57
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Doamnă, dacă ați fi citit ceea ce s-a scris până acum, v-ați fi dat seama de multe lucruri atât cât se poate bineînțeles. Maica Domnului la Bunavestire nu a primit Duhul Sfânt, ci Duhul Sfânt a umbrit-o pentru a avea loc zămislirea Fiului lui Dumnezeu. Este o diferență semnificativă între primirea Duhului și umbrirea Duhului: umbrirea Duhului a avut loc cu Maria Fecioara la Bunavestire, primirea Duhului a avut loc după Înviere și Pogorârea Duhului Sfânt. Vă rog deci să faceți distincție între acestea și dacă credeți că vreun Sfânt Apostol, Părinte sau vreun Teolog ar spune altceva decât ce am spus eu aici vă rog să îmi faceți și mie cunoștință cu opera și persoana lui.

Iar în ceea ce îl privește pe sfântul Ioan Botezătorul felul în care Duhul Sfânt a lucrat cu el în pântecele Elisabetei ține tot de iconomia Vechiului Testament, iar nu de iconomia Noului Testament, a "harului interior" așa cum a fost denumit de mai mulți utilizatori și de mai multe ori chiar pe acest fir de discuție; dar dacă ați fi ascultat de mine și ați fi citit și studiat cu atenție v-ați fi dat seama de aceste lucruri și nu mai era necesară glosarea pe marginea acelorași probleme. Chiar una dintre mărturiile sfântului profet Ioan Botezătorul este Botezul cu Duhul Sfânt cu care Hristos avea să fie Cel Care va boteza; despre acest Botez în Duh Sfânt este vorba atunci când vorbim despre renașterea la o nouă viață din Dumnezeu. Dacă dumneavoastră îmi veți arăta că Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duhul Sfânt înainte de Înviere și Cincizecime, atunci vă rog să îmi arătați și mie care Sfânt Apostol, care Sfânt Părinte, care Sinod Ecumenic, care Sfânt a spus vreodată așa ceva. Noi când vorbim, în iconomia Noului Testament, despre primirea Duhului, despre acest Botez în Duh Sfânt vorbim în primul rând (de fapt însăși Sfânta Tradiție vorbește), nu vorbim despre orice lucrare a Duhului. Mai mult, chiar Hristos a spus foarte clar că Ioan Botezătorul, cel mai mare om care se născuse, era mai mic decât cel mai mic din împărăția cerurilor, asta pentru a arăta limpede diferența dintre cele două iconomii, a vechiului și noului legământ.


Îmi cer scuze, dar nu fac parte dintr-o sectă gnostică. Ceea ce îmi atribuiți aici nu are nicio legătură cu felul în care accept eu lucrurile, viziunea respectivă fiind de origine sectantă gnostică și anatematizată de Biserică.


Dacă dumneavoastră îmi arătați un singur mărturisitor al Sfintei Tradiții care să spună că în cele nouă luni precum și în anii de viață de până la Golgota Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duh Sfânt vă rog să îmi faceți și mie cunoștință cu opera lui; eu unul nu am văzut niciodată nici pe părintele Stăniloae să facă astfel de afirmații anti-teologice. De Sfinții Apostoli, de Sfinții Părinți și în general de Sfânta Tradiție nici nu mai vorbesc. Dar, repet, dacă dumneavoastră credeți că lucrurile stau altfel decât spun eu, vă rog să aduceți Sfânta Tradiție să vedem dacă spune altceva. Vreau și eu să văd care este acel reprezentant al Sfintei Tradiții care să fi afirmat că Botezul în Duh Sfânt ar fi avut loc înainte de Jertfa Răscumpărătoare, de Sfânta Înviere și de Pogorârea Duhului Sfânt.
Am citit ce s-a scris mai inainte.
Practic, Decebal, propuneti (vorbesc si eu la plural, ca sa nu fac nota discordanta) sa judecam iconomia lui Dumnezeu. Poate nu intamplator tocmai Maica Domnului si Sf. Ioan Botezatorul stau de-a dreapta si de-a stanga Domnului.

Daca Elisabeta nu a primit Duhul Sfant, atunci de unde stia ea, ca Fecioara Maria este "Maica Domnului meu"? Evanghelistul scrie ca doar a auzit glasul Maicii Domnului si a si stiut ca este insarcinata si nu cu oricine, ci ca poarta in pantece pe Domnul. Si nu numai asta, dar si pruncul ii tresara de bucurie la auzul glasului Fecioarei Maria. Cum asa, daca nu aveau Duhul Sfant?
Unu si cu unu fac doi. Daca Elisabeta, doar la auzul glasului Maicii Domnului se umple de Duh, la fel si pruncul pe care il poarta in pantece, atunci cu atat mai mult Maica Domnului s-a umplut de Duhul Sfant in clipa in care Dumnezeu S-a salasluit in ea. Oricum am intoarce-o, trebuie sa il credem pe evanghelistul Luca:

34.Și a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu știu de bărbat?
35.Și răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea și Sfântul care Se va naște din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema.
36.Și iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit și ea fiu la bătrânețea ei și aceasta este a șasea lună pentru ea, cea numită stearpă.
37.Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință.
38.Și a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău! Și îngerul a plecat de la ea.
39.Și în acele zile, sculându-se Maria, s-a dus în grabă în ținutul muntos, într-o cetate a seminției lui Iuda.
40.Și a intrat în casa lui Zaharia și a salutat pe Elisabeta.
41.Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
42.Și cu glas mare a strigat și a zis: Binecuvântată ești tu între femei și binecuvântat este rodul pântecelui tău.
43.Și de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu?
Reply With Quote