View Single Post
  #332  
Vechi 11.06.2013, 12:28:39
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

@Decebal
Spuneti dvs.:

<<Păi ia să dăm tot citatul de la P. Nellas:

Între trupul Maicii Domnului și cel al Fiului său există o legătură tainică. În realitate, Trupul Mîntuitorului este Trupul Maicii Sale; dintr-un anumit punct de vedere, trupul Fecioarei Maria este întocmai Trupul îndumnezeit al Fiului ei. Sfînta Fecioară este prima care s-a unit cu Hristos într-un mod foarte intim și concret, chiar s-a hristificat; de aceea trupul său nu a rămas pradă stricăciunii morții, ci a fost luat la cer de către Fiul său, ca garanție a înălțării la cer cu trupul a tuturor sfinților.

Dar și P. Nellas trece cu grație peste raportul Mariei cu Hristos după Înviere și Pentecost. După cum am mai spus umanitatea lui Hristos nu este la fel de îndumnezeită înainte de Înviere așa cum este după Înviere; de-abia după moartea pe Cruce și Învierea din morți moartea nu mai are nicio putere asupra umanității Domnului Hristos, cu alte cuvinte de-abia de atunci umanitatea lui Hristos este deplin îndumnezeită și pătrunsă de învierea dumnezeiască și după Înălțarea la Cer și Pentecost Hristos Își comunică prin Duhul Sfânt în Sfintele Taine puterea învierii de-Viață-făcătoare. ...>

1. Daca Panayotis Nellas spune „Maica Domnului”, dumneavaostra de ce ii spuneti Maria?

2. E greu sa spuneti Rusalii sau Sarbatoarea Cincizecimii (Crestine)? Nu era mai simplu decat sa spuneti Pentecost?

3. E normal ca Sfanta Fecioara Maria sa se impartaseasca cu Duhul Invierii dupa ce se savarseste Invierea. Nimeni nu poate sa spuna altfel. Prin pacatul lui Adam, omul cu „moarte a murit”, deci: a pierdut vesnicia (viata vesnica). Nu cred ca poate sa spuna cineva ca Moartea a fost zdrobita inainte de Patimirea Mantuitorului Iisus Hristos, inainte de coborarea Sa in Iad si de sfaramarea portilor Iadului, si de Invierea Sa. [Vezi: Apostolul Petru (1 Petru 3,18-20):
<<Că și Hristos o singură dată a suferit moartea pentru păcate, El, Cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât în trup, dar viu făcut în duh, întru care [duh] pogorându-Se, le-a propovăduit și duhurilor ținute'n închisoare (g),>>]

[g)Text care fundamentează teologia „pogorârii în iad“ a lui Hristos, eveniment cu care, de fapt, „a început învierea“ (cf. Stăniloae). Iconografia ortodoxă a promovat această teologie – în paralel cu imnografia – prin cea mai autentică icoană a Învierii Domnului, aceea care-L înfățișează „sfărâmând porțile iadului“ și „dezlegându-i pe cei legați din veac“.]

4. Daca inca nu suntem lamuriti despre duhul”exterior”sau „”interior”cum il numiti dvs. si domnul Catalin, (sau dobandirea duhului mijocit sau nemijlocit) este pentru ca, alergand din postare in postare, cu dorinta (poate a unora dintre noi) de a arata bogatia cunostintelor, cred ca pierdem esentialul:

- Ca cel care stie mai mult, prin harul dat de Dumnezeu, ar trebui sa impartasesca stiinta sa si aproapelui (in asa fel incat sa nu-l smintim sau sa-l zapacim mai tare, uitand si ceea ce stia si transformand totul intr-un talmeș-balmeș); atunci ceea ce scriem aici ar avea un rost.
<<Voi sunteți lumina lumii; nu poate să se ascundă cetatea din vârful muntelui; nici aprinde cineva făclie și o pune sub obroc(c), ci în sfeșnic, și ea le luminează tuturor celor din casă.>>
[c)„Obroc“ (sau „oboroc“): vas mare, de lemn, folosit ca unitate de măsurat cerealele; baniță; mierță; bănicior. Rar folosit în limba curentă, cuvântul (de origine ucraineană) s'a încetățenit în expresia biblică „a ține lumina sub obroc“ = a ascunde un adevăr sau o valoare spirituală.]

- Daca procedam altfel, e doar pierdere de timp. Cred ca la fel s-a intamplat si pe un topic „Sa ramanem ortodocsi panala capat” care a ajuns la 113 pagini = 1123 de mesaje; dar cu cateva mesaje inainte de a se inchide topicul cineva inca se mai intreba daca Biserica inseamna: biserica=cladire, sau biserica = Biserica Ortodoxa Română sau Biserica= Trupul lui Hristos, sau biserica=institutia numita Patriarhia Română).

- Ca suntem pe un forum crestin ortodox care e deschis tuturor opiniilor, tuturor oamenilor fara discriminari religioase, cu conditia de a purta un dialog civilizat, fara jigniri etc. si fara a denigra credinta ortodoxa. Asta inseamna, intre altele, ca ar fi corect sa spunem carei credinte apartinem (macar prin botez daca nu si prin traire duhovniceasca) pentru a intelege ce punct de vedere sustinem si de ce.

- Daca dvs. citati si din Sfinti ortodocsi si din Sfinti Parinti ortodocsi, asta nu inseamna ca gandirea dvs. este crestin ortodoxa. Un ortodox de putine ori o sa spuna Maria (in loc de Maica Domnului) baptismal [in loc de: despre botez, in legatura cu botezul, botez), Pentecost in loc de sarbatoarea Rusaliilor, Rusaliile, Pogorarea Sfantului Duh, sau sarbatoarea Cincizecimii (crestine)].

- Citati din The meaning of "Grace" (χαρις) in the Bible , http://www.bible-researcher.com/grace.html editor Michael Marlowe, care ne spune despre el:
<<I live in Northeast Ohio. I was raised in a Lutheran church, but while I was at college I joined a conservative Baptist church, where I began to lead a weekly Bible study. After I got my bachelor's degree in English Literature I decided to get some formal training in Biblical Studies, and so I entered the Master of Arts program at the closest seminary, Pittsburgh Theological Seminary. I concentrated in the biblical languages, and received the MA degree in 1994.>>

- Asta nu e o problema, puteti sa citati si din Bhagavad Gita, daca ne ajuta sa deslusim cum e cu harul exterior, interior etc. ”Dar sa stim si noi”. Adica: e nevoie de citatul din gandirea teologica baptista sau lutherana sau etc. pentru ca......


Ma surprinde ca nimeni nu l-a contestat – inca – pe Panayotis Nellas care este din aceeasi „scoala” cu Christos Yannaras; pe topicul: „Traducerile eretice de la Editura Deisis” nu i s-a facut o primire prea buna lui Christos Yannaras. M-as bucura sa fie inteles acum la adevarata sa valoare.

Last edited by Nastya; 11.06.2013 at 12:33:30.
Reply With Quote