Subiect: Icoana unicat
View Single Post
  #10  
Vechi 14.06.2013, 19:13:28
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
@Mihai-parca topicul de fata e despre icoane mai putin cunoscute. Icoane precum cea a mucenicilor chinezi canonizati in anul 2000 de Biserica Rusa, adusi in prim plan cu ocazia pomenirii lor acum doua zile, si cea a Sf. Mitrofan Yang Ji de Beijing nu le intalnesti chiar pe toate drumurile.
Poate nu întâlnești pe toate drumurile tale. Pe drumurile altora se întâlnesc destule, ba chiar prea multe pentru o tradiție care autoflatează că ar fi moștenitoarea unică a icoanei autentice.

Citat:
Nu era neaparat cazul aici, ca pornind de la niste icoane rare, sa te lansezi in discutii cu potential conflictogen pe tema contextului mai larg al Revoltei boxerilor din China si a eventualelor asemanari cu “nationalismele romanesti contemporane suferinde de schizofrenie”. Nu de alta, dar nu cred sa fie prea multi amatori de asemenea paralelisme si nici nu intrevad cine stie ce miza de anvergura. Imho.
De fapt majoritatea icoanelor postate nu sunt atât de rare, cât de rarefiată e cultura iconică a celor care le-au postat. Am ținut această constatare măruntă pentru mine, probabil pentru a evita rigorismul excesiv și juliturile în amorul propriu al celor vizați.
Admit că nu era necesară discuția despre contextul istoric real în care au fost uciși ortodocșii chinezi, ca victime colaterale într-o revoltă antioccidentală și anticolonială, dar cu prețul convingerii că pentru tine, și cei care gândesc la fel ca tine, nu există nicio diferență între credința în mucenicia veritabilă creștină și credința în "Zâna măseluță" sau "Baba cloanța". În prelungirea confuziei contemporane legate de valoarea și caracteristicile muceniciei, probabil că un grup de excursioniști ortodocși români aflați în vizită în Israel, al căror autocar ar sări în aer, dintr-o tragică eroare de percepție a teroriștilor arabi, ar fi repede canonizați doar în temeiul faptului că au fost uciși fiind botezați ortodocși, în războiul altora. La priveliștea unui asemenea mod de gândire, Sfântul Mare Mucenic Gheorghe ar zâmbi amar, din veșnicia unde sălășluiește alături de Hristos. S-a terminat cu mucenicii de altădată, cu cei care plonjau fulgerător în sfințenie prin acte/fapte de libertate și iubire aflate pe paliere de profunzime imposibil de priceput pentru o minte preocupată exclusiv de bunăstarea transcendentală a propriului ego.

Citat:
Daca n-ai fi lasat sa-ti scape acel innuendo adresat simultan nimanui si tuturor, cu “monoclul idolatrizant al habotnicilor” de pe forum, te-am fi scuzat de offtopic cu multumirile de rigoare pentru informatiile aduse, livrate la pachet cu acidul sulfuric dintre randuri. Dar asa, tind sa cred ca tocmai acela a fost mobilul interventiei tale. Or am I mistaken?
Rabinath Tagore a lansat în cultură o vorbă de duh bine ancorată în adevărul faptelor :"frumusețea locuiește în ochiul celui care privește". Cred că în cazul de față și opusa e la fel de adevărată: "Innuendo locuiește în ochiul celui care privește/citește"

Citat:
Pace tie cititorule!
Expresia asta, așa cum a fost plasată ea în postarea originală (numărul 79 de pe prezentul topic) îmi amintește de o secvență dintr-un film istoric, în care un popă, obligat de împrejurări să lupte într-un război, îi taie cu ură beregata unui inamic, iar apoi, în timp ce acela trăgea să moară, îi recită cu acrivie și fariseism ritual, aparent profund afectat de moment, rugăciunile de dezlegare și apoi îi închide ochii, după ce victima și-a dat ultima suflare, cu o tandrețe aproape credibilă în felul cum a fost jucată de actor. Apoi continuă să ucidă și alți dușmani, dar regizorul nu mai insistă pe contrastul violent dintre killer și mimarea comportamentului standard evlavios prezentat în secvența descrisă sumar mai sus.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 14.06.2013 at 19:34:54.
Reply With Quote