Citat:
În prealabil postat de catalin2
Decebal, citatele sunt mai mult decat explicite, scrie negru pe alb ca Sfanta Fecioara primeste harul. De altfel stergerea pacatului original inseamna si primirea harului, asta pierdusera urmasii lui Adam.
|
Însuși părintele Dumitru Stăniloae are învățătura că umanitatea lui Hristos este deplin îndumnezeită de abia după Învierea din morți. Cu alte cuvinte, trebuie să ținem cont de
contextul mai larg al învățăturii părintelui Stăniloae, și de aceea datorită faptului că umanitatea lui Hristos nu era deplin îndumnezeită înainte de Jertfa de pe Golgota și de Sfânta Înviere, nici Fecioara Maria nu putea să aibă deplinătatea harului, și asta pentru că nu avea și nu putea să aibă harul Învierii. Eu nu am spus că nu avea har, sau că harul pe care îl avea nu ar fi "acoperit-o" pe deplin, ci că
deplinătatea harului presupune pe Hristos înviat din morți.
Învățătura Sfintei Scripturi și a Sfântului Chiril este că Duhul este dat după preamărirea lui Hristos. Am dat deja citatele care spun foarte clar și explică la nivel teologic, de aceea nu țin neapărat să le reiau. Aceasta este învățătura Sfintei Tradiții. Prin urmare, chiar dacă Maica Domnului avea har sau era plină de har la Întruparea Logosului, totuși ea nu avea
deplinătatea harului, și asta pentru că
deplinătatea harului se dă după Învierea lui Hristos, chiar și în cazul Fecioarei Maria. De ce? Pentru că în Hristos Înviat este deplina biruință asupra Morții; sfântul Chiril spune că după Înviere Hristos este în mod deplin pârgă a firii înnoite!!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cand am vazut citatul dat de Anca am crezut ca o sa iti dai seama ca asta e adevarul, am fost surprins ca inca mai sustii acea neintelegere. Tu pana acum nu ai dat nici macar un singur citat legat de Intrupare, doar despre alte invataturi, despre primirea harului de catre oameni, neintelegand ca Sfanta Fecioara este o exceptie.
|
Păi și normal că am dat citatele astea, pentru că despre asta este vorba, despre primirea Duhului Sfânt. Fecioara Maria este într-adevăr o excepție, dar numai până la un punct, până, după cum am mai spus, la Învierea lui Hristos. Am explicat foarte clar în răspunsurile de mai sus și în postările anterioare, și chiar cu mult mai mult se poate înțelege din doctrina Sfântului Chiril al Alexandriei.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Uite ce clar spune Teofan al Niceii
|
Nu resping ceea ce a spus Teofan al Niceei, dar el nu era și nu este declarat Sfânt Părinte, iar pe de altă parte, după cum am spus mai sus, faptul că Fecioara Maria a fost curățită și sfințită la Întruparea Logosului, asta nu înseamnă că ea ar fi primit deplinătatea Duhului sau a harului interior, și asta pentru că nici ea nu era și nu putea fi părtașă harului sfânt care decurge din Hristosul Înviat și Înălțat la Cer. De-abia după Înviere și Ciniczecime se împărtășește și ea de deplinătatea harului prin Duhul Sfânt dăruit de Hristos și de Tatăl.